Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Tråd: Brennelse te

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Brennelse te

Hei

Er det noen som vet om brenneslete har noen virkning på oss?

Og hva den eventuelt gjør?

Har kjøpt en pakke igår.

Gikk på vekta igår, 3 uker siden sist og har gått ned 1,4 kilo.
    Livet ble plutselig litt lysere i dag, men nå sliter jeg veldig med magen.

Har skikkelig vondt og går på do hvert 15 min og da kommer det bittelitt.
    forstoppelse deluxe.

Hadde indrefilet av okse til middag igår med masse grønnskaker. skjønner ikke hvorfor magen skal bli slik. hmm

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Hei
    Vet ikke noe om brennesle, men tenkte på magen din...... Æ har lagt merke til at blir veldig tung og oppblåst av å spise kjøtt og sånn forstoppelse som du og beskriver. Spiste grillet kotelett og pølser igår og lang stund etterpå hadde følelsen at magen var i halsen. Har og tenkt på at egentlig så er æ ikke så veldig lysten å spise kjøtt, hvis kan velge tar heller fisk og grønnsaker. Tror at det er min egen kropp som prøver å si fra at dette tunge kjøttet vil æ ikke ha?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

i dag har jeg vært på 35 års lag og
    vi fikk spekeskinke og melon og dampet laks... mmmmmmmmm

kjempe godt

magen er mye bedre nå

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Kanskje det var laksen som gjorde susen? Æ bruker å spise laks når æ blir tung i magen, laks= lakserende .

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har drukket bøttevis med brennesle-te, hørte at det skulle være litt slankende.

Utgjorde ingen effekt på meg.

Er den kanskje bare litt vanndrivende?

Men jeg synes det er godt slike teer, så noen ganger drikker jeg den selv om jeg ikke blir noen sylfide av den ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Virker vanndrivende på meg. Vi hadde en diskusjon om dette for lenge siden. Den gangen husker jeg at jeg innbilte meg at den også var slankende. I ettertid ser jeg at det nok er økning av Levaxin som har gitt den effekten. Men jeg drikker i vei selv om jeg synes det smaker fælt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så ikke... forstoppelse...

Mange slags væsker hjelper litt for dette, bl.a. milde teer og vann. Tror clu'et er å få i seg så mye væske at det hjelper å få skyllet tingene ut.

Noen slags frukt er vel også bra, f.eks. plommer. Men jeg får så vondt i magen av dette og må fise så fryktelig, så det er jo ikke mulig å bruke hvis en er ute blant folk - på jobb, skole, annet.

Men vann er bra - masser!
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. Prøvde brenneslete da jeg var gravid, fikkså masse vann att det "skvulpet" da jeg gikk...

Men utenom att det var skikkelig vondt, fikk jeg mageknip og no kjapp dogang

Jeg trodde en stund att jeg hadde fått forbrenningen tilbake for jeg gikk ned nesten 5 kilo, MEN DET VAR KUN VANN!!! AGH!!! :(

Har ikke tenkt på att jeg har middagspølse-fingre og låra rett i skoa pga vann, men dt var det!! Nå går jeg ikke ned i det hele tatt, men har fått hyggeligre fingre og ben.

Og jeg har drikki mengder med grønn te, og vært skikkelig aktiv inn på det lille rommet!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Andre teer:
    I en Thyra står det om ingefærte, at det skal hjelpe bra mot vondt i kroppen hvis man drikker det hver dag.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Ja det med å lage te/vann av fersk ingefærrot prøvde jeg. Ble ikke smertefri, men det var absolutt verdt et forsøk!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn