Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 69
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Brød?

Noen spørsmål om brød man blir litt mer mett av?
    Blir man mett av all brød som er litt grov?

Jeg lurer på om noen vet om noen brødtyper som ikke er så mye fett i og som kanjse er en del proteiner i og som er mettende finnes dette brødet ? Og som er sunt da det er viktigt Tar gjerne imot tips Klemz
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Ingers Rugbrød!!! Selges iallefall på Ica Maxi. Anbefales!

Selv om jeg i det siste lager min egen kornblanding, som består av: havregryn, havrekli, linfrø, gresskarkjerner, solsikkekjerner og en "dæsj" med proteinpulver + melk! ALT økologisk nå!! Og kjempegodt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar den har jeg spist en gang i tia godt det brødet men det står ikke hva den inneholder og da blei jo dumme jeg redd igjen uff :,( Så flink du er som baker selv da
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    :,( Så flink du er som baker selv da
    Baker selv? Har ikke hatt mel i huset på mange år jeg. Neida du - kjøper. Vet ikke helt hva det inneholder, men ikke fint hvetemel iallefall. Tror du trygt kan spise dette Lilja. Mange som vil slanke seg spiser Ingers Rugbrød.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Oki men hvorfor står det ikke bakpå brødet hennes hva det inneholder? Har spist det før og det var godt men noen ganger blei magen hard men det vet jeg ikke om er for at jeg spiste det brødet da he he skyller på alt vettø

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

INGREDIENSER:

1,3 kg fin sammalt hvete
    200 g fin sammalt rug
    200 g helkorn hvete
    75 g gjær
    2 strøkne ts salt
    9 dl hvetekli/kruskakli
    1,8 l lunkent vann, helst 37 grader
    (evt. 1 l søt eller sur skummet
    melk + 8 dl vann)
    1 dl linfrø
    1 dl solsikkekjerner

DETTE ER INGREDIENSENE TIL INGERS RUGBRØD

FREMGANGSMÃ…TE:

Tre brød i 2-liters former eller fire brød i 1,5-liters former. Brødene bør fryses, og oppbevares i kjøleskapet ettersom du bruker av dem, da de kan mugne om de ligger for lenge i romtemperatur.

Bland alt det tørre, løs opp gjæren i litt av væsken og arbeid alle ingrediensene godt sammen, enten i kjøkkenmaskin eller for hånd. Deigen blir veldig løs, men den skal være slik. Den kan IKKE eltes på bordet.

Hev deigen i underkant av en time i bakebollen.Slå luften ut av deigen og la den heve en gang til i bollen, ca. en halv time. Slå luften ut av deigen igjen og spa/hell deigen i smurte former og sett deretter brødene inn i varm ovn på 220 grader på over- og undervarme, eller 200 grader på varmluft. Brødene skal stekes i en time.

Brødene er litt fuktige inni, og de henger på kniven når du skjærer i dem, men slik skal de være. Når du har et fuktig brød, klarer du deg med mindre pålegg. Dette brødet er skikkelig fibersterkt, og faktisk godt!

ENKELT OG LAGE OG KJEMPE GODT

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for oppskriften

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Smør ?

Lurer på ennå mer dumt men men. Hva slags smør er sunt på brødskiva jeg bruker Vita hjertego lett men finnes det noen som er bedre enn den? Eller burde jeg ikke spise smør? Redd jeg da usikker liksom

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Vita hjertegod er fin den. Det viktigste når det gjelder smør er at du har litt på brødskiven, ikke smører tykt på. Selvsagt skader det ikke å la vær å bruke smør heller, men så lenge du ikke er overvektig så skader det ikke med litt smør på brødskiva.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Hvordan kan man bli trygg på mat?

Hvorfor blir man sånn helt forstyrra eller nesten gal og snart forstår jeg ikke mer liksom, eller vil snart kansje ikke høre på noen og hører jeg på stae meg da tror jeg ikke det går så bra :,( Hvordan kan man bli trygg på mat? Da jeg sliter fremdeles med Anorexia men vil ikke ha det men den er der river i meg selv om jeg står på så vil den ikke helt slippe det virker som den vil ta over igjen og da blir jeg også redd, hvorfor kan jeg ikke slutte være redd?

Det er for det jeg hele tiden sier dem sa noe annet da du ville bli frisk du stopper der vær trygg, så stoppet det ikke der og jeg er ikke trygg vil ditt hvor jeg kan føle meg mer trygg :,( Men så klarer ikke jeg og da kommer det inni hue du er mislykka, du har ødlagt deg selv så du har deg selv og takke, du burde skamme deg, kansje dø. Nå en ny uke med Trening og slit og ikke tørre leve som normale for jeg føler meg ikke normal er redd og føler jeg forstår ikke noe :,( Jeg håper det blir bedre så jeg kan slippe det strenge livet mitt unner ingen ingen det. Glad i dere her inne takker for kjempefine svar og at jeg kan ha dager som er litt bedre takket være dere GODKOZ

Tok med en tekst til en sang jeg hører ofte på He he

Mitt Stille Vann

Man skal helst bo fint
    jobbe enda finere
    ha penger og vise kjøre det gliset
    sånn er det men neimenn om jeg skjønner det
    gresset kan alltid bli litt grønnere
    men jeg orker ikke det idag
    jeg er ikke av det slaget
    trives på B-laget
    jeg har lite penger lakke det gnage
    fremtidsplaner ble vage
    så de unge det klage
    nei, min himmel trenger ikke å være skyfri
    jeg takler presset men trenger litt byfri
    jeg må dit hvor jeg, puster lettere
    mobilen ikke har dekning
    trær vokser tettere

Mitt stille vann
    mitt stille vann
    jeg må tilbake dit når jeg skal finne roen
    mitt stille vann
    mitt stille vann (okey)
    jeg må tilbake hit når jeg har mistet troen

er mett på folk som vil komme tett på
    det går i ett nå
    jeg må bremse ned
    er lei varer
    varme karer
    folk som dytter nesa full av varer
    Har stiv nakke
    sprengt timeplan
    en mutter som sier "når kommer dine barn"?
    På sett å vis handler alt om penger
    men en feit pris er alt jeg trenger
    ro og fred
    en båt jeg kan ro litt med
    kjenner jeg må roe ned
    må finne stanga og sluka
    grave litt mark
    bekymringene tar jeg til uka

Mitt stille vann
    mitt stille vann
    mitt stille vann
    mitt stille vann (okey)

skjea mi vakke av sølv men av tre
    det sies at det blir menn av det
    hør på meg
    hver tur jeg tar gir meg svar
    jeg hører stemmer som sive har
    livet har
    lært meg å lytte
    smerte har lært meg om lykke
    vikke vært foruten det
    men å skinnen er full av stein
    og dagene full av regn
    må jeg bort litt
    Ut dit jeg fikk en stor engang
    det biter ved solnedgang
    med riktig flue
    jeg må tømme hue
    må koble av
    så jeg prøver no
    kast med bobler av

Mitt stille vann
    mitt stille vann
    mitt stille vann
    mitt stille vann (okey)

Side 1 av 7 1234567 Siste

Lignende tråder

1. jobbe med hva og hvordan?
    Av Pebles i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 13-02-10, 05:41
  2. Hvordan går jeg frem?
    Av gevega i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 10-03-09, 10:11
  3. Hvordan får jeg T3 op?
    Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifte