Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 92
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei

Og tuuuusen takk for så langt svar Er mye med sykdommen jeg ikke forstår og mange ganger nekter man for at man har Anorexia for noen ganger føles det som det er en annen sykdomm som kansje lavt stoffskifte da er den som egentlig sliter på meg nå. Selv om Anorexian er der den og så vanskligt si men er vell blanding av begge deler kansje som gjør at jeg er som jeg er

Jeg skadet meg for at jeg synes det hjalp meg da jeg var redd, men det gikk fort over. Jeg gjorde det ikke for og bli lagt merke til eller få trøst eller at det er synd på meg. Jeg følte jeg fortjente og skade meg selv for andre har skadet meg selv om jeg tar på meg all skyld og da man tar på seg all skyld selv om det var ikke min skyld er det jo en stort og ta på seg Skyld og skam. Jeg tror ikke Psykologen min vet en gang at jeg pleide skade meg ikke henne nye men den gamle vet. Den nye vet jeg sier at jeg vil dø og blei redd da og skulle tvangsinnlegge meg. Men så slapp jeg det da jeg sa hvorfor jeg sier jeg vil dø, er bare for at jeg er så sliten at jeg ikke orker mer, men vet at jeg er ikke sterk nok til og klare og dø. Selv om jeg vil, men mange ganger har jeg vært langt nede og da er man ute av kontroll så jeg tror jeg kunne klart det også viss jeg ville.

Er vanskligt og finne årsak til hvorfor man fikk anorexia men det er jo noe som alltid ligger bak, men jeg finner ikke det. Annet at på jobben min begynte en jente som er like gammel som meg og hun hadde Anorexia og var kjempetynn og syk, jeg synes ikke hun var fin og tenkte er ikke fint se sånn ut. Men så kom det rare tanker inn i mitt hode kikket på meg selv ennå jeg var tynn, så tenkte jeg kan sikkert gå litt ned jeg og men vet ikke om det er årsak. Så har jeg tatt to aborter og jeg kaller meg morder og jeg fortjener ikke noe godt som gjorde det :,( Gikk opp noen kg da og følte meg ikke vell så begynte på slankemiddel og begynte og trene trene og mindre og spise og så var jeg inni en ond sirkel. Blitt voldtatt av gutter flere ganger og det er vondt. Kansje ville jeg bli usynlig eller stygg for dem. Så jeg tar på meg mye skyld og skam på ting jeg har opplevd.

Men finner ikke årsaken til hvorfor jeg klarte bli syk. Kansje bli borte, død, en måte og rope om hjelp på nei blir for vanskligt for meg og finne det ut :,,,,,,,,(

GOD dag videre til deg GOOOOOOOOOODKOOOOOOOOOOZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Har du vurdert å ta utskrift av det du sier her inne og ta med til psykologen? Det kunne gi henne uvurderlig informasjon som gjør at samtalene deres kanskje kan gå i riktig retning. Eller at hun klarer å skaffe deg hjelp som er riktig for akkurat deg.

Bare en tanke...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for det Har tenkt på det men jeg burde klare si det selv og være ærlig og jeg er ærlig men vi har ikke kommet så godt igang med behandlingen ennå så jeg sier det nok da jeg babler der rart jeg klarte ikke det før men jeg babler he he leeeeeer Men nu gruer jeg meg til og dra ditt får angst :,( Er ikke lenge til eg må dra litt over en time og jeg er helt anspent ikke for og møte henne men det er alle de bussene :,( SNUFS
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Det har ikke noe med å være ærlig å gjøre, det er de fleste av oss. Men det er lettere for mange å gi uttrykk for ting på "papir", og man får mye informasjon på kort tid som det tar lang tid å fortelle om.

Alt du har sagt her inne ville det ta flere timer å fortelle om, pluss at man sikkert sporer av underveis og gjerne glemmer ting.

Rett og slett praktisk kaller jeg det - å slenge noen sider papir i fanget på noen. Så kan man prate videre - med et noe annet og kanskje bedre grunnlag.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Så kom jeg meg til Psykologen idag så blei jeg skuffa ca 20 min hadde hun til meg nesten ikke det en gang og jeg som strever sånn med den reisinga og så blei jeg skuffa da. Men jeg klarte si jeg ville prate om , abortene, voldtektene, om hun jenta som var like gammel som meg og tynn og om selvskading. Så spurte jeg om Ernæringsekspert men da måtte jeg snakke mad fastlegen så fikk sakt mye jeg på kort tid he he og mye annet jeg sa og da At jeg har det ikke bra at jeg trener masse og er redd. Og hun sa det er ikke bra og at vi må jobbe for at jeg skal få det bedre og ikke være så streng med meg selv for det er jeg

Så sa jeg at jeg ser meg som flodhest og noen ganger slank og hun sa jeg har sånn forvrengt bilde av kroppen min da hun sa jeg var slank for slank skulle nok veid mer. Så sa jeg liker ikke det ordet slank det er fælt for meg og hun sa tynn isteden da men vet ikke om det hjalp da Hm føltes som hun sa det for at jeg ville høre det liksom.

GODKOZ

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

FLOTT, Lilja

I dag har du vært virkelig flink. Du har satt mange ord på dine tunge ting, og jammen har du også fortalt det til den personen i din nærhet som er best kvalifisert til å hjelpe deg, nemlig psykologen din.

Det er dog alt for dårlig at hun ikke hadde mer tid til deg. Jeg forstår virkelig godt at du har det vanskelig med reisen fordi du beskriver det slik som du gjør. Når en har vansker med seg selv, så er det ekstra vanskelig å forholde seg til andre, offentlige plasser m.m. Jeg tenkte på: Fysisk syke folk kan jo få drosjerekvisisjon til lege og behandling. Det er vel kanskje en egenandel, er ikke helt sikker på hvordan det er for tiden med dette. Men kan du søke om å få noe på psykiske betingelser? Er ikke snart psyke og fysikk likestilt i dette landet? Altså hvis jeg nå ikke husker helt feil, noe jeg ikke tror jeg gjør i dette tilfellet, så fikk en bekjent av meg drosje til lege i nabokommunen 5 mil unna pga angst. Men dette er noen år siden. Vedkommende hadde slitt lenge med angst. Men du har da sikkert også slitt lenge med det du har. Jeg synes du skal ta dette opp med psykologen evt legen din. Det er viktig at livet ditt blir litt lettere på de områder som suger unødvendig energi, slik at du kan konsenterer deg om de viktigere ting, så som å bli friskere.

Ã…, som mitt hjerte blør for deg, kjære venn. Men du har nok nå funnet grunnene til du er blitt syk. Det kan jo også være at du har flere grunner, det vet jeg ikke, men du har uansett oppgitt mange til at det ikke er vanskelig å forstå hvorfor du sliter.
    Men finner ikke årsaken til hvorfor jeg klarte bli syk.
    Joda:
    Så har jeg tatt to aborter og jeg kaller meg morder og jeg fortjener ikke noe godt som gjorde det
    Dette forstå jeg er kjempevanskelig. Tror mange kan slite fryktelig i etterkant av slikt. Men det blir ikke snakket om at man kan få psykiske problemer etter slike inngrep. Generelt alt for "lettvint", eller hva jeg skal kalle det å få abort i dag. Uansett, så er det jo legene som utfører dette. De må ha hovedansvaret, og politikerne som tillater dette (nå får jeg vel halve forumet på nakken - ømtålig tema, men det får så være ;) ). Du, Lilja, er jo ikke så gammel enda, det er begrenset hvor mye skyld du kan ta på deg i dette. Du angrer jo også på det du har gjort, da finnes det tilgivelse! Kanskje du må jobbe litt på å tilgi deg selv for dette. Men jeg forstår at det kan være vanskelig. Ikke gi opp for det. Ta ett skritt av gangen, en tåre av gangen, en dag av gangen.
    Blitt voldtatt av gutter flere ganger og det er vondt.
    Det er vel ikke rart at du har problemer da! Bare dette er mer enn nok til å bringe et menneske ut av likevekt, kanskje i mange år. Jeg tror man kan få post traumatisk stress av et slikt overgrep, uten at jeg husker fullt ut hva dette innebærer. Men her må psykologen hjelpe deg. Har du mulighet for anmeldelse av forholdene? Er det lenge siden? Finnes det noen vitner? Hvis du hadde sett at rette vedkommende ble straffet, så ville du kanskje ikke "straffe" deg selv så mye. Dette er ikke din feil! Uansett hvordan situasjonen har vært. Har du nektet eller gjort motstand, så er det overgrep! Du behøver ikke å ha sloss som en tiger for at det ikke skal være en voldtekt. Hvis man er veldig ung, så er det ikke sikkert at man klarer å protestere særlig, så som ved incest - men det er like fullt et overgrep!

Jeg tror det med din kollega bare har vært porten ut til anoreksi, men jeg vet ikke. Ja, kanskje du ville bli usynlig eller "stygg". Og jepp, jeg tror absolutt du roper om hjelp. Høyt og tydelig. Men det er så bra at du er så flink til å sette ord på tingene, og du finner jo frem til årsakene.

Men - pust og pes - nå får jeg visst ta en pause.

Vi snakkes ;) Og GOOOOODKOOOOOZ til deg også, Lilja
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei

Har fått ut mye ja he he Litt stolt da Jeg anmeldte en av voldtektene men de fant aldri de folkene og hadde et vitne som hadde sett at disse guttene oppførte seg rart mot meg. Det var to stykker begge skulle nok voldta men bare han ene klarte det da jeg hyla, sparka og gråt megahøyt og han brukte makt husker det var muskler på han og han andre holdt vakt men jeg skremte de sånn at de lot meg gå jeg forta meg få på Klærne og løp ut av huset og møtte han ene som var vitne der og jeg gråt og sa hva som hadde skjedd og han sa vi går til politiet jeg var full den gangen og følte meg så dum, måtte på legevakte og sjekke meg og alt blei kjørt hjem med Politi bil ikke til døra da men litt unna der jeg bor men ekkelt og jeg gråt og hadde så vondt. Men mange ganger ellers og alt har vært da jeg blei for full har noen gjordt noe som jeg har sagt nei til og gråti for og de bare fortsatte så det og kalles nok voldtekt men jeg fortjente det.

Psykologen sier det var ikke min feil ikke ta på deg skyld for alt det vonde du har opplevd men jeg gjør det tar på meg det og sier jeg fortjener at man er onde mot meg. Jeg kan begynne med blanke ark men er ikke så lett liksom da jeg sliter og er som jeg er :,( Jeg vil jo glemme det som har hendt og gå videre selv om jeg er et grusomt menneske.

Er heldig har en samboer som er snill og en Katt Hadde to men den ene blei borte og det og tar jeg på meg skylda for :,( Er sårt hadde den med til mine foreldre og vips han kom aldri tilbake. Han hadde før også vært med der uten at noe sånt skjedde og da hadde vi bare en katt jeg husker jeg blei værre da også at det var min skyld :,(

Så mista jeg katten som jeg nesten har levd 13 år med sammen med mamma og pappa, den katten måtte avlives og det og tar jeg på min skyld at jeg ikke var der for han da han døde at jeg er her langt i moss og ikke passet på han bedre eller var der oftere snufs

Glemte si at Psykologen har søkt om noe her i Kommunen men om det er støttekontakt uff det vil ikke jeg ha , det jeg vil ha er hjelp til og komme meg til Psykologen at noen kan kjøre meg ditt og hente meg viss det finnes i kommunen ja det hadde hjulpet meg

Mye rart jeg skriver måtte tømme hue litt mer her

Godkoz

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei igjen

Det var veldig bra at dere gjorde hva dere kunne for å straffet voldtekstforbryteren. Synd at det ikke gikk.

Lilja, man kan være full som ei balje, gang på gang, uten at noen har lov til å voldta deg. Du har ingen skyld i dette. Vil heller si at det er verre å voldta en som er full enn en som er edru. En edru person kan lettere forsvare seg.

Når det gjelder om du er et grusomt menneske, eller ikke, så er du vel klar over at alle mennesker gjør grove feil inn i mellom? Ingen er fullkomne, alle feiler. Man er vel kun grusom hvis man gir blaffen i det vonde man gjør og bare fortsetter uten å bry seg. Du har jo tydeligvis en samvittighet som sier klart i fra når noe er galt, og du bryr deg jo mye. Det er ikke dette jeg vil kalle å være et grusomt menneske, tvert imot.

Ja, de kattene, de kattene. Kan også slite mye med hva jeg bør gjøre og ikke bør gjøre. Men de er nå frie vesener. Du kan jo ikke stenge kattene inne for at de ikke skal stikke av eller noe. Vær snill med dem mens du har dem, det er det beste du kan gjøre. Lilja, du er jo et fornuftig menneske, du vet jo selv at det ikke var noe du kunne gjort for katten hos foreldrene dine. 13 år er jo en kjempealder for en katt.

Skal du til psykologen om ei uke til? Ta da opp dette med å få drosjerekvisisjon. Du kan også snakke med henne om at det koster deg så mye at det er dumt hvis du kun får 20 minutter sammen med henne. Så bør du også følge opp tråden med det du fortalte henne i dag. Det med støttekontakt vet jeg ikke om er nyttig, hvis du ikke selv vil det, men kanskje denne kan kjøre deg til og fra psykologen? Spør neste gang.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Fy fan - og det er for mildt ! Jeg skjemmes og gremmes på mitt kjønns vegne. Jeg vet jo at de er idioter, men like vel !
    Håper du har styrke som ti bjørner og tenker på dem som det de fortjener Lilja !
    De fortjener ikke det engang - få dem ut av hue på deg om det går !
    Dem er ikke verd å være der.
    Og ikke la dem forvirre deg, det er ikke du som er grusom da !!!!!
    Håper du får god hjelp av omgivelser og psykolog - og at du får skyss dit da - skulle bare mangle !
    Du får tømme hue ditt litt til denna psykologen, kanskje det hjelper ? Du vet at du kan ha med deg noen dit ?
    Kan av og til være en trygghet for å få sagt hva man mener.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg skal ditt igjen om en uke tror jeg eller må spørre på en mail for er ikke sikkert for blir litt surrete for meg nå med sånne tall er så mye husk det og det og så går det i surr. Jeg kan også legge nøkler fra meg og vet jeg har ikke mista dem og finner dem jo etter noen dager gjør så mye surr. Og prater samboern min med meg er jo jeg et annet sted. HE HE LEEEEER

Jeg håper jeg kan få det at noen kan kjøre meg Jeg har Frikort så betaler ikke hos Psykolgen min. Neste gang får jeg vell 45 min synes det og er liten tid jeg da før fikk jeg av den gamle ivertfall 1 time eller litt over men han var kansje for snill he he he og ung da litt eldre enn meg, så jeg er stolt jeg at jeg klarte gå til han snakke med han for det hadde aldri jeg tort og gjøre med en gutt jeg bare så på gata assa Men hun jeg har nå er litt gammeldags ikke sende mail ikke tlf samtaler litt mer streng kom til timen liksom uff uff HJELP he he he

Ja alle kan gjøre feil av og til det vet jeg og det er lov , vet ikke bare hvorfor jeg ikke har lov :,(

GODKOZ

Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
    Av gretal i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 44
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  2. Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 9
    Siste melding: 22-07-07, 23:40
  3. Lavt stoffskifte og vekt
    Av Kathrine i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 12-06-07, 20:33
  4. Hvordan klare gå ned i vekt?
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 82
    Siste melding: 08-04-07, 22:58

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn