Side 1 av 10 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 92
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Skal ikke de som har lavt stoffskifte få lov og klare gå ned i vekt?

Nu skal jeg trene igjen selv om jeg har trent litt hjemme også skal bli godt og bli ferdig og trene puuuuhii nesten som jeg sier skal bli godt og få dø og hvile fra den treninga og slippe meg som menneske :,( Jeg leste litt om Lavt stoffskifte og blir litt deppa av og lese det vekta øker og la la , men skal ikke de som har lavt stoffskifte få lov og klare gå ned i vekt hvorfor er jeg rar snufs :,( God kveld til dere
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei Lilja, helt enig med du, jeg.
    Hvor kan vi få lagt oss ned til å dø? Bare elendighet i denne fæle verden, likevel.

Flesk og trøtthet og mat og ikke mat og trening og ikke trening og medisiner og bla, bla, bla, og vitaminer og bør/bør ikke, og unger og foreldre og og og

Jeg er trett og går til ro, hvor kan jeg stille mine sko?

Og god kveld til deg også, kjære Lilja, hvis du lever enda da....
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Kjære deg, du er da ikke overvektig med dine 52 kg.

har du lest bøker om spiseforstyrrelser?
    Jeg ble anbefalt å lese den av Peggy St.Claude, og hun sier at de med spiseforstyrrelser prøvde å redee verden, og når de fant ut at det ikke gikk, fikk de spiseforstyrrelser.
    De har alle sammen en stemme som sier at de er stygge eller feite etc.
    Jeg prøvde den teorien på flere jeg kjenner, og det stemmer så langt. (jeg har ikke den stemmen selv)
    Den stemmen tar feil, og man må slutte å høre på den.
    jeg husker ikke hvordan Peggy gjør det i praksis med pasienter.
    Altså: den som sier du er feit og må trene trene trene til du føler du må dø , lyver.
    Noe trening (ikke overdrevent) er sunt.

Når du er riktig medisinert, er du ikke hypo lenger.
    De som er undermedisinert derimot, kan måtte slite veldig for å miste en kilo.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kanskje vi skal slå oss på flaska???

PS Det er altså du som kanter først der.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Neheeeeeeeeei, nora

Jeg har også en stemme som sier at jeg er stygg og feit og bør redde verden, men jeg veier 100 kg. Blir ikke noen 52 kilo uansett om det er et helt kor.

Så, la så nå oss ulukkelege få døy i fred --- når flaska er tom!

(Oi, vaser visst noe forferdelig. Tror du har mye rett, nora, med spiseforstyrrelser. Men det kan være godt å få luftet sine innerste tanker og frykter av og til - eller?)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Uffda har du det så vondt Stina. Jeg vil ikke at du skal dø :,( Du er et fint menneske og mange er glad i deg husk det da

Jeg hater mitt liv jeg og men hvem lager det livet jo jeg selv det er meeeeeeg som ikke klarer noenting. Man trener og trener kansje til man stuper og det funker ikke går ikke ned selv om jeg har holdt på leeeeeeeeeeeeeeenge nå. Hva menes med undermedisinert? At man tar for lite medisin? Men hvorfor klarer ikke legen sette rett dose på folk da og jeg føler meg ikke noe bedre av den dumme Levaxin. Jeg hadde en periode og som jeg har sagt før da jeg ikke brukte de og det var da samme da og økt dose men nei ikke bedre. Da vil man dø for da man ikke ønsker være som det den boken jeg leser som heter Hypotyreosen ig meg HUN ER LAT sa folk
    HUN ER DEPRIMERT mente ekspertene MAKTLØS var ordet skrevet av Audhild Løhre

Jeg vet jeg er ikke overvektig da men man ser at man er større enn man er en FLODHEST eller mye større PAAAAAANG man kansje sprekker men jeg vet at jeg overdriver det bilde der jeg vet men det har blitt værre det bilde det var ikke så ille før men nu er det liksom rart :,( Og det er ikke noe godt tegn :,(
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

http://wno27393.web07.talkactive.net/index.php

Har du vært her inne, Lilja? Aksjonen mot anoreksi og bulemi
    Drukner du i depresjonen?
    (10.02) Det er mange av oss her inne på AMAB som sliter med det. Depresjon. Det er egentlig ikke så rart, for det sies at depresjon rammes en av fem personer en eller flere ganger i løpet av livet. Det er en fryktelig slitsom og vanskelig diagnose å ha, for den suger rett og slett livsgnisten ut av en.
    Jeg har ikke peiling på anoreksi eller om du kan ha en depresjon i TILLEGG til hypotyreosen. Men er det en mulighet? Har du selv forsøkt antidepressiva? Selv om mange av oss freser over dette temaet (selv har jeg jo forsøkt flere ganger, og vet at det ikke hjelper meg), så er det jo mange mennesker rundt omkring som sier de har god effekt av antidepressiva. Er du noe du burde snakke med legen din om, tror du?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har du sett på denne:
    http://groups.msn.com/fokusspiseforstyr ... hjelp.msnw
    Mange sitter inne med lite og/eller mangelfull kunnskap når det gjelder behandlingstilbudene i dagens Norge. På disse sidene kommer vi til å presentere ulike behandlingstilbud.
    Her ser det ut til å være mye, bla:
    http://groups.msn.com/fokusspiseforstyr ... page4.msnw
    Kostbehandling
    Spesialkompetansen til kliniske ernæringsfysiologer er kostbehandling. Målene med kostbehandlings er: å sikre tilstrekkelige mengder av sunn mat, å sikre regelmessig inntak av kost, å bli mer trygg på mat og å oppheve kontrollbehovet gradvis, å bli mer fleksibel, men stadig kunne bevare kontrollen, å bli bedre kjent med egne behov og å kunne dekke dem!

Mange pasienter påstår de har stor kunnskap om kosthold, dette stemmer som regel ikke. Mange med spiseforstyrrelser har glemt begrepene "normalt og sunt matinntak". De fleste forbinder sunt med fett- kcalori fritt. Det kan være lurt å sette opp kostholdslister som pasienten skal følge.
    Tror du ikke de kan mye mer om kost og visse andre ting, enn folk her på forumet? I all fall kan de mye mer om anoreksi, Lilja.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lilja, nå ber jeg deg unnskylde meg hvis jeg blir for nærgående, men vi har visst vært inne litt på dette før, du og jeg ;)

http://groups.msn.com/spiseforstyrrelse ... kapet.msnw står det i Regler for fellesskapet:
    det er f.o.m i dag 05.09-2002 ikke lov til å skrive inn om vekt eller kalorier i tall (heller ikke med bokstaver som seksti osv). grunnen til dette er at noen medlemmer kan føle at dette er triggende. kun i spesielle tilfeller vil det være lov til å skrive inn om vekt i tall,og det må da søkes til lederen av fellesskapet.
    Er det da ikke litt dumt at vi snakker så mye om trening og vekt i ditt tilfelle? Er vi da med på å støtte under at du holder fast ved sykdommen anoreksi?

Skjønner at dette må være fryktelig vanskelig - kombinasjonen av anoreksi og hypotyreose. Men som jeg spurte deg om en annen gang: Er det ikke tanken på vekta di og kroppen din som gjør deg syk? Tror du ikke at du bør tenke minst mulig på dette, og mest mulig på andre ting?

Lilja, drit nå i kiloene, gå nå ut og ta deg lappen, eller noe annet gøy.

Nei, unnskyld hvis jeg sårer eller ser ut til å bagatellisere, det er ikke det som er hensikten. Men jeg husker som tidligere sagt at når jeg skulle slutte å røyke, så var tanken på at jeg ikke skulle få røyk noe mer noe som var med til å opprettholde avhengigheten. Jeg måtte altså slippe tanken: RØYK! Kanskje du må slippe tanken: KILO! Hva tror du?

Klem fra meg til deg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei jeg har prøvd og prøvd slippe tanken om vekt og det virker ikke så lenge ikke jeg er der jeg håpet og andre sa jeg kom til og være så blir man oppgitt, føler seg lurt til og bli frisk av Anorexia og at man skulle få det såååååååååååå mye bedre og la la la liksom men det blei ikke sånn hvorfor bare for at jeg ikke landet der hvor jeg var som frisk en gang men noen kg over og de blir jeg kvitt de selv om Psykolgen sa du skal selvfølgelig få lov og ned litt hm så sa han gå tur, trene men nei det funker ikke noe er feil med meg :,(

Takker for linkene GODKOZ

Side 1 av 10 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
    Av gretal i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 44
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  2. Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 9
    Siste melding: 22-07-07, 23:40
  3. Lavt stoffskifte og vekt
    Av Kathrine i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 12-06-07, 20:33
  4. Hvordan klare gå ned i vekt?
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 82
    Siste melding: 08-04-07, 22:58

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn