Side 2 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 83
    baremei Gjest

Standard

Jeg er med - og har absolutt ikke noe behov for å være anonym i denne sammenheng.

Og nå skal jeg avsløre en liten hemmelighet, for hva den er verdt.

*hviske* jeg jobber i Ve-Ge...

Jeg er ikke redaksjonell medarbeider, og har absolutt ingen påvirkning til hva som kommer på trykk, heller tvert i mot, siden "kollegiale" tips sjelden blir tatt helt på alvor (tro det eller ei).

Men jeg har snakket med redaksjonssekretæren (som har masse makt i redaksjonen, og som jeg lenge jobbet tett med tidligere) om dette med vanskene med å bli trodd og å få behandling, og han mente dette kunne være en sak. Lenge siden nå, men altså...

Jeg har også et godt forhold til adm.dir i VG Multimedia (nettavisen), men han er så stressa og blander seg ikke opp i detaljer. Kanskje verdt et forsøk, jeg gjør det gjerne, men tror ikke at det fører frem.
    Dessuten er nettavisen mer en sånn klipp-og-lim-avis, som låner fra andre kilder, men kommer det på trykk andre steder vil det synes der også. Og de har noe sånt som 700.000 lesere i døgnet.

Så får vi noe konkret på papiret er det ikke noe problem å spørre igjen. Og så får vi ta det derfra.

Og jeg er litt treg for tiden, holder på med doseøkning, og tiiiing taaaar tiiiid! Bare så ikke dere får masse forventninger her - jeg lover ingenting! Men får vi gjennomslag blir'e nok fart på meg.

Dessuten kan jeg gå i arkivet og sjekke hvilken journalist som evt. har skrevet om stoffskiftesaker tidligere, og ta kontakt.

At flere er villige til å få navn og bilde i avisen er en fordel, siden anonyme artikler sjelden er noen høydare. Og Per Egil Hegge jobber fremdeles i Aftenposten (gjør han ikke?), og er kanskje villig til å stille opp for saken, i hvert fall hvis han slipper å gå i bresjen enda en gang.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

For min del kan det bli litt vanskelig å stille opp på noe hotell for å skrive under, siden jeg bor oppe i Troms, og en flybillett fra Tromsø til Oslo er mer enn hva jeg har råd til..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Standard

Når det gjelder VG, så henter vel de mange av sine helseartikler fra Mozon? Som igjen eies av den samme som har Balderklinikken, og nå står det stille her vedrørende navnet, men dere vet hvem jeg mener...

Edit:
    Bernt Rognlien, ja!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei

Stina, du har mange gode poeng. Jeg er helt enig i at det MÃ… være skikkelig underbygget. Jeg har hørt mange steder disse månedene at det er mye halvveis forskning på feltet. Det er mye som ikke er bekreftet skikkelig. Det er nok viktig at vi ikke dumper opp i det der!

Når det kommer til å skrive under: Vi kan lage et skriv vi sender via mail, og som folk sender videre.. Det blir jo det samme som underskriftskapanje. Tror kanskje det er det enkleste. Da kan vi nå mennesker som ikke er inne på dette forumet også!

Så bra baremei
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

madonna Gjest

Standard

jeg og er med her! Trenger ikke være anonym!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, nu blir det fart i sakene - så bra!

Men jeg vil på hotell - kjeder meg

Så hvordan skal vi gripe skrivet vårt an? Mange av dere har jo så enormt med kunnskaper. Kan vi få samlet dem samt å bygge opp med henvisninger til veldig pålitelige kilder - også utenlandske kanskje, bare de er anerkjente og seriøse. Norge må da godta at det foregår seriøs forskning i andre land også - eller?

Forresten når det gjelder fysiske underskrifter, så kunne vi kanskje delt landet i 4 eller noe. Så møttes vi i større byer og skrev under, men bare et forslag ;)

Anne Ma - forstår ikke helt det med å sende mail videre - at det som en underskriftskampanje. (Og poengene mine - ja de er det jo mange av - tipper det er minst like mange dårlige som gode - men tusen takk ;) )

Når det gjelder å stå fram i media. Jeg kan vurdere å gå med på å ha bilde og navn i avisen, men ikke noe TV i alle fall. Men jeg har ikke bestemt meg enda. Skrivet vårt vil jo også være veldig avgjørende her - om jeg kan gå god for alt som står her f.eks.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Skrivet vårt vil jo også være veldig avgjørende her - om jeg kan gå god for alt som står her f.eks.
    Ã… gå god for alt som står her er livsfarlig (nå tenker jeg ikke bare på det som står her akkurat nå, men også ting som ble skrevet før krasjene).

Det er så mange indivuelle variasjoner og mye som "hektes" på stoffskiftet er det blir bare rør, tror jeg. Da er det fort gjort å bli sett på som sytekjerringer uten noe fornuftig å fare med. Og budskapet vil drukne i rariteter. Tror jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

baremei - så godt med ulike velfunderte vinklinger ;)

Men jeg mener ikke at jeg kan gå god for alt som er skrevet i forumet, men hvis vi sammen fatter et kortfattet, presist og veldokumentert skriv - så kan jeg skrive under på dette, samt muligens gå ut (delvis) i media.

(Gjør jeg meg forstått i det hele tatt - tro??? )

Og vi må ikke ha "sytekjerringer" og "rariteter" med her - det kan evt. komme i "pasient-historiene" våre. Men kalde fakta og trolige sammenhenger som appellererer til fornuften.

(Puh - det kostet - og hoste opp så mye vitenskapelig snakk - men ikke kalorier, å nei da, bare mer utmattelse )

Men viktig, viktig: Vi må tenke over hva vi gjør - så vi ikke skader vår sak mer enn å tjene den
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Hvilket budskap vil vi formidle? Informere om hypothyreose,- en pedagogisk artikkel? Be om folks forståelse? Oppfordre myndighetene til mer forskning? Henstille til legene at de må holde seg faglig oppdatert?
    Hvor skal det formidles? Leserinnlegg? Kronikk?

Hvem er vi? En gruppe pasienter med eller uten diagnosen hypothyreose.
    Hva er problemet? Det er mange problemer knyttet til denne diagnosen.
    Jeg synes at det desidert største problemet er at mange mennesker går i mange år uten å få hjelp, blir tilbudt antidepressiva o.l., blir symptombehandlet. Vi får ikke forsvarlig hjelp fordi legene ikke er oppdatert og fordi ekspertisen, endoene, er uenige. Det store spørsmålet er: HVA KAN GJØRES FOR OSS? Vi bør rette det spørsmålet til en eller annen myndighet. Ã…pent brev til helseministeren?

I en artikkel får vi ikke sagt alt som er viktig. Tror det er bedre å få "sagt" en ting MEGET KLART OG TYDELIG, enn en oppramsing av alt som er viktig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Her var det mange kloke ord, Joni, som bør stimulere til ettertanke

Side 2 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Hei alle sammen
    Av Frustrert i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 11-05-08, 15:15
  2. Hei alle sammen, jeg er ny.
    Av belit i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 26-07-07, 23:04
  3. Hei alle sammen
    Av litaogslita i forumet Presentasjoner