Side 3 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 83
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Stina

forstår ikke helt det med å sende mail videre - at det som en underskriftskampanje
    Det er som om du står på et gatehjørne og samler underskrifter. Men i stedet samler du navn over internett. Du lager en liste og sender den f.eks. til meg. Jeg skriver under og sender den videre til alle jeg tror vil kunne ha interesse av å skrive seg på. De igjen sender den videre til de som de tror vil skrive under på skrivet osv. osv.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Treffer du sånne nerder som meg går slikt aldri videre. Jeg HATER kjedebrev - i alle varianter.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Derfor viktig å få det oppklart.

Er det allment annerkjent og akseptert?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Det er så mange varianter av kjedebrev som virker etterrettelige, og så viser det seg gjerne etterpå at det var bare tull.

Noen få er virkelige, de kjennetegnes gjerne at et godt språk og en troverdig sak, men det kan likevel være vanskelig å skille.

Uansett, selv om jeg oppfatter et kjedebrev som ekte og for en god sak føler jeg meg likevel utsatt for utidig mas - hvem tror de kan kreve at jeg skal videresende til x antall mennesker, ellers vil kjeden brytes? Og hvem kan kreve min tid til å finne ut av hvem som er den heldige mottaker av neste brev?

Jeg har et par venninner som standhaftig sender meg slikt, men de vet inderlig godt at de aldri går videre. Og i hvertfall ikke hvis det står ørten e-postadresser i til-feltet. Da får jeg noia - jeg er litt data-nerdete, har det som yrke, og mange adresser er en potensiell virus-bombe. Så: bruk blindkopi-feltet, folkens, hvis en melding går til mange.

Dagens lille kjepphest-presentasjon.

Ikke at mine påstander er noe bevis for noe som helst, men jeg vet om veldig mange som dumper slikt uten videre dikkedarer og bare blir en smule irriterte, og så når man altså ikke fram hos dem. Eller meg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Hva med å ha en artikkel på nett og de som har lyst å støtte skriver under der? Vet at det går an men hvordan man gjør det ....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Scanne inn underskrift?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hvis det er noen gode datakyndige her,så driver de og har en underskriftskampanje på "snart gravid", kanskje det er noen her som kan "lese" hvordan de har gjort det?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Hei!
    Blir så glad når jeg leser at noen vil gå i bresjen for ta til motmele!
    Tror ikke det er så veldig vanskelig å få medier til å ta opp ting dersom en tør å stå frem. Tenk bare på f.eks. spilleavhengige og deres pårørende som har gått åpent ut med sine problemer.
    Og den tankevekkende historien om foreldra til de to syke barna som var på forsiden og over 3 sider i Dagbladet i dag. De var ikke noen rebeller akkurat, men har valgt å stå frem med sine kamper mot trygdekontoret.

Vil ellers tipse om siden (som jeg har skrevet under oppropet på) "opprop fra syke og fattige".

http://home.no/velferdsnorge

Vi er mange grupper med kronisk sykdom som sliter.

Kira

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

www.opprop.no er Dagbladets side og der kan man lage artikkel som folk kan skrive under på . Det gjør man ved å skrive inn navn i tekstboksen. og det er gratis! Kanskje flere aviser har sånne sider?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Kanskje vi kunne lage en slik side i samarbeid med noen?? Så kan folk gå inn å "skrive" under der. Er nok bedre en kjedebrev
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 3 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Hei alle sammen
    Av Frustrert i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 11-05-08, 15:15
  2. Hei alle sammen, jeg er ny.
    Av belit i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 26-07-07, 23:04
  3. Hei alle sammen
    Av litaogslita i forumet Presentasjoner