Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Vekttap!

Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    7

Standard Vekttap!

Hei dere
    For litt ca to måneder siden fikk jeg flere kommentarer på jobb at de syntes jeg var blitt tynn. Noen så på dette som et luksusproblem, men når jeg var 73 kg fra før og prøvde å gå opp (!) i vekt så ble jeg skeptisk. Gikk på vekten og så det skremmende tallet 60. Tok umiddelbart kontakt med legen som tok masse prøver, men ville først relatere det til stress og at jeg var overarbeid. Etter en stund kom jo prøvene tilbake med noen skyhøye verdier. Etter samtale med overlegen på sykehuset ble det bestemt at jeg skulle få en kapsel med radioaktivt JOD. Denne ble inntatt for en mnd siden, da var vekten nede i 57 kg.
    Om en uke skal jeg tilbake for å få info om veien videre og begynne med medisin. Og da håper jeg at vekten begynner å ta seg opp igjen, for jeg sliter veldig med å komme opp i vekt nå.
    Det jeg synes er mest merkelig med dette er at jeg har ikke merket noe selv. Kroppen har fungert i høygir som vanlig (venner sier jeg har AD/HD +, hehe) og har ikke hatt noe ubehag. Spørsmålet er jo om det kommer noe nå.. kommer det en bølgedal nå som jeg er på tur ned mot lavt stoffskifte, eller klarer de å starte med medisineringen før jeg havner der. Jeg har ekkelt mange spørsmål, men alt for få svar. Heldigvis har jeg verdens beste kjæreste som er sykepleier, får mer svar der enn hos mange leger.

To be continued!
    Mvh
    Morten

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen til forumet og lykke til med behandlingen.

Når det gjelder tips for å legge på seg så er chips et godt tips ikke at det er så sundt da, men det er mye kalorier i chips. Det finnes også en del ernæringsdrikker som det er mye kalorier i. Kan anbefale scandychake ( tror de skrives slik) det smaker i alle fall godt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Legge på seg? Der er jeg helt konge!!!

Kvikk-lunsj og rigelig med coca-cola!!! smikk innpå!!!

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

hei,

Jeg sliter også med å legge på meg. Ikke så enkelt når jeg samtidig prøver å leve sunnt (etter Oftebroes ernæringstips for lavt stoffskifte). Men jeg spiser mye kjøtt, drikker fløte og spiser tjukke sauser. Tror det hjelper litt.

Mvh pling

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn