Side 2 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 81

Tråd: Magebesvær

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg kjenner en som får opppblåst mage, men nå prøvde hun å kutte ut alt brød of det ble 100% bedre. Jeg sa til henne at hun må få blodprøve på cøliaki først før hun kuttet ut all hvete. Men hun er lei leger etter mange år og ikke noe aksept for problemene....
    Det går vel an å prøve glutenfri i et par-tre uker og spise mer grønnsaker mener jeg, eller gå til en biopat eller helhetsterapeut som tester med kinesiologi eller andre tester om det er noe man a ikke tåler.
    (ofte kan man tåle det igjen etter noen mnd, så det er ikke endelig)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg kan få veldig oppblåst mage av noen frukter og grønnsaker. Da jeg var på Skogli for noen år siden, spiste vi kun vegetarmat - og jeg løp på do hele dagen + mye luft. Synes dette var pinlig, men det viste seg at de andre jeg snakket med også hadde det slik. Så nå spiser jeg ikke slike ting hvis jeg skal ut blandt folk resten av dagen. Kanskje hadde man vendt seg til det etter en stund, det vet jeg ikke. Men på Skogli hadde de forresten satt ut noe lakrissmakende te (husker ikke hva den heter), som skulle hjelpe på noe av problematikken - kanskje dette var noe for deg? Og/eller du kan forsøke å finne ut av om det er enkelte matvarer du reagerer på ved prøve- og feile-metoden ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    lakrissmakende te (husker ikke hva den heter)
    Fennikkelte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Godt det er noen som er våkne ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Jeg hadde veldig ofte oppblåst mage før jeg begynte med B12 tabletter. Magen min er nå mye mer levelig enn det den var i hele 7 år før en lege fikk ut fingeren og ga meg riktig behandling

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hei Lilja

Du kan ha irritabel tarm, cøliaki, mat allergier osv. Jeg kjenner flere som har lignende symptomer som deg, men det er forskjellige ting som feiler dem. Du kan prøve å kutte ut matvarer i noen uker og så innføre dem igjen og se om det er noen forskjell.
    Snakk med legen om allergi tester.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei igjen og takker for mange svar Jeg får spørre legen neste gang og si magen er trøbbel for meg til tider eller hele tiden flat så blir den ballong til tider he he rart men

GODKLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Hei Lilja
    kutte ut matvarer i noen uker
    DET er vel litt drastisk, er det ikke?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hahaha

Sikkert lurt å forsøke å kutte ut en matvare om gangen for å se om det utgjør noen forskjell.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Hei har hatt en del plager med magen. Har brukt en Mikstur som heter molkosan og noen dråper som heter bitterstern. Har hjulpet når jeg har hatt plager. Begge deler blir solgt på helsekostforretninger.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Side 2 av 9 Først 123456789 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn