Side 1 av 9 123456789 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 81

Tråd: Magebesvær

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Avføring :)

Har rart spørsmål men avføringen min er hard veeeldig hard er det for at jeg spiser galt eller har det og noe og gjøre med stoffskifte ? Eller er det noe jeg spiser for lite av ?
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hard avføring kan ha med stoffskiftet å gjøre. Det er en del med lavt stoffskifte som er plaget med det. Det kan hjelpe å drikke mye, spise mat som inneholder mye fiber ( men da er det viktig at du drikker i tillegg) kivi skal være effektivt for treg mage, og også loppefrø eller linfrø. Linfrø kan du bløte opp i vann over natten og f.eks blande i yougurt. Min mor er plaget med dette hyn er ikke hypo men sier at grønn te virker veldig bra på dette for henne. Dette problemet kan ha med at du drikker for lite eller spiser for lite fiber og bare lyst brød etc. Det kan også ha med at alle prosesser i kroppen går senere når vi har hypotyrose, også tarmfunksjonen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar Jeg tror jeg spiser nok fiber og drikker Viss man spiser for mye fiber kan det gi hard avføring? Jeg tror ikke jeg spiser for lite av det
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du kan nok kanskje få hard avføring av å spise for mye fiber også dersom du ikke drikker nok.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Oki takker for svar Spiser sikkert for mye jeg da og ikke drikker nok Magen blir ballong av og til :,( Det er også ekkelt. Er ikke så glad i vann mange ganger jeg blir så kvalm kaster opp igjen vannet men prøver med litt saft da uten sukker men drikker sikkert for lite :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Endelig en til som ikke er glad i vann. Jeg liker ikke vann i det hele tatt jeg da. Blir så glad når jeg hører at det er andre som ikke er så glad i det heller.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Nei vann liker jeg ikke har aldri likt det så de som sier det er såååååå godt uff nesten kaster opp. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn at vann er så fælt det er det sunneste som finns men det er smaken noe rart vanskeligt forklare men he he

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Magen

Jeg har mange ganger rar mage he he Er lov le uff selv om det er jo ikke det da er ekkelt :,( Den er flat om morran men så utover dagen kan den hovne opp og føles som ballong eller at man er gravid minst men er ikke det vet jeg Har vært plaget med dette en stund. Kan gå ofte på do har mye luft i magen. Det kan forsvinne så kjenner jeg det kommer at nå hovner magen opp hva kan det være. Jeg har undersøkt magen mange ganger assa bare sånn ultralyd undersøkelse for jeg hadde vondt men de fant ikke noe galt :,(

En gang var hele tarmen min full av frukt de tok bilder helt full jeg var syk den gangen veldig Anorextisk da og måtte hentes med ambulanse og hadde så ont kasta opp bare mos epler uff magen har hatt det vondt med meg :,( Er bedre nå snillere men sliter ennå med at magen blåser seg opp og kansje ser ut som det er en del vann utenpå eller vanskligt forklare Kan det ha noe med stoffskifte at man sliter med magen jeg synes det er ekkelt og er mest hardt og oppblåst jeg sliter med. Men da jeg nevnte det for legen sa hun den magen er jo ikke noe i veien med den er jo fin og flat men ja hun ser jo ikke meg hele tia og den var ikke sånn den dagen uff hvorfor blir det sånn magen :,( Det plager meg en del Samboern min ser det at det skjer med den og det er vondt for meg ha det sånn finnes det hjelp :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Vet ikke om det har med stoffskiftet å gjøre, det er ganske vanlig å ha luft i magen. Du kan prøve Siloxan eller Minifom som du får kjøpt uten resept på apoteket. Ellers så er det enkelte matvarer som gir mer luft enn andre som løk, kål, brokkoli,roenkål, blomkkål, sammalt hvete, reddiker, bananer, reddiker og sikkert en del andre matvarer også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei og takker for svar

Jeg har prøvd mye forskjellig på magen men det er ikke mye av det som virker :,( Blir oppgitt da den er rar hele tia hadde det bare vært noen dager men hele tia :,(

Kan kansje være noe av det jeg spiser men spiser ikke noe særligt av det du nevnte :0)

KLEMZ

Side 1 av 9 123456789 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn