Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Lavt blodsukker og annet spørsmål fra Lilja :)

Hei jeg lurer på om man har mye lavt blodsukker da man har lavt stoffskifte om det er det som gjør at humøret svinger.

Jeg slo meg idag jeg fikk blåveis med en gang jeg bare blei sint og så hater det ska svinge sånn og at jeg er meg :,(

Jeg er mye lei meg for tiden og særlig humøret er så rart blir oppgitt :,(

Så lurer jeg hva spiser de som ikke spiser brød eller holder seg unna pasta poteter ?

Jeg spiser brødskiver og potet og pasta og liksom sånn som heter fy blir snart redd jeg og må bare spise frukt igjen Ernæringsfysilogen min sa jeg spiste bra hun og sunt men jeg føler ikke det da alle sier noe annet :,( Blir oppgitt der og hva er feil med meg :,(
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kanskje du blir sint på meg når jeg skriver dette, men det virker som om du er vedlig fokusert på det du spiser og at det er ganske mye du ikke kan spise. Kanskje det ville hjelpe på humøret om du spiste som de fleste andre...Ikke vet jeg, men jeg ville i alle fall blitt i dårlig humør av å måtte passe så volsomt på...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

HEI Blir ikke sint på det du svarer. Jeg er nok strengere enn de fleste. Så ville nok hjulpet spist som andre. Klemz
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Blodsukker

Jeg har et blodsukker som er slitsomt eller om jeg spiser så får jeg ikke Energi og blodsukkeret svinger mye og det er ekkelt skal vel ikke være sånn ? Blir redd :,(

Kan man ha Hypoglykemi ? Uten og ha Diabetes ? Hvordan sjekker man det og spør legen om man kan ta en sånn test ?

Leste litt om det og noe av det som står om det stemmer men ikke alt

Noen som vet litt mer om Hypoglykemi ?

Kan man kjøpe et apparat på Apoteket for og sjekke dette selv ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Strimlene er dyre, men apparatet er ofte gratis......
    Man lkan godt ha lavt blodsukker av lavt stoffskifte, eller andre grunner. Jeg har hatt sånn selv, ganske ekkelt at man ikke blir mett enda man har spist.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ja hei det er ekkelt blir mett men fort sulten det er det som er det ekleste for meg uff :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Er det glykosebelastningstest man må ta da? Har nettopp tatt det. Tok først en blodsukker prøve fastende. Så skulle jeg drikke to glass med sukkervann, deretter måtte jeg sitte i to timer i ro på venterommet, og så ta en ny prøve. Da skulle visst verdiene være lavere enn da jeg kom på fastende mage om alt fungerte som det skulle.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg målte blodsukkeret jeg men det er ikke lavt 4,4 sto det Men det var bare 2 timer etter middagen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Om man ikkes spiser jevnt og godt så svinger nok blodsukkeret ganske mye tror jeg. Så det er å spise jevnt som stabiliserer det...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Idag målte jeg blodsukkeret før Frokost da var det 3,3 sto det da. Får sjekke litt utpå dagen også :,(

Jeg spiser jeg men det blir jo ikke til Energi assa jeg faller ganske fort nedover at jeg kjenner blodsukkeret blir for lavt så fort er ekkelt ja ja

Sku jo ønske maten ga meg Energi og litt styrke ellers blir jeg vel snart redd og spise da for det gir meg ikke noe uff men får stå på

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Noen spørsmål om tenåring med lavt stoffskifte
    Av Villevall i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 9
    Siste melding: 12-09-07, 20:41

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine