Side 2 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 66
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Kjære Godis.

Ja, det er mulig at du har lavt stoffskifte problem.

Men det er jo et komplisert tilfelle, siden du har spiseforstyrrelse.

Mangel på elementære vitaminer og mineraler og ikke minst fettsyrer, kan gi symptom som du beskrev.

I denne usikre fasen hadde det muligens vært en ide å invistere i et høykvalitets mulitivitamin glass og omega 3,6,9 fettsyrer, kjøp begge på helsekost.
    Nb:disse fettsyrene blir man ikke fet av, er faktisk slankende.

MVH

Tor

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    38
    Meldinger
    58

Standard TAkk for svar

Venter på time hos legen for å få tatt en ny prøve for å se hvordan verdiene ligger ann .

Det jeg synes er så rart er at jeg spurte legen når prøvene var på det de var (Fritt T4 på 11 og TSH på 2,4)om de var normale, det var ingenting å bemerke sa han?!?

Føler jeg har lagt på meg masse bare den siste uka.OPPBLÃ…ST i fingrene. Men er ikke trøtt eller sliten, har nok energi....skjønner ikke

Kan det være noe som er forbigående? Kan stoffskifte prøvene svinge litt uten at det er noe?

Som sagt har hatt spiseforstyrrelser i 11 år ca,

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Ja, stoffskifte kan svinge. Det kan vere en kortvarig periode man har lavt stoff skifte.

Selv om prøvene dine er såkalt innefor "normalen", kan man like vel ha lavt stoffskifte.

Om det er slik at du har anorexi, bulimi e.l så er du jo kroppen i en konstant underærnæring.
    Kroppen vil jo da prøve å lagre alt den klarer fordi den tror det er "krise-tider" med lite mat. Da kan man jo plutselig legge på seg fordi forbrenningen er blitt LAV pga for lite næring. Lite mat gir LAV forbrenning.

Det at negler og hår bli dårlig kan jo og vere B12 mangel.

Komplisert sykdomsbilde, spesielt med den alvorlig sykdomen spise forstyrrelser.
    Lykke til

MVH

Tor

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg lurer jo litt på hvilken type spiseforstyrrelse du har? tenker bare på matinntaket.

stoffskiftet kan blir påvirket av unaturlig matinntak/mangelen av det, og jeg håper du tar disse signalene alvorlig.

slik jeg ser det er løsningen din å få bukt med ditt spiseproblem, ha et godt og sunt kosthold.
    T4 kan for mange variere ifht normalområde, men du er nok noe lav uten at dette trenger å ha noen betydning. jeg må ligge på rundt 16/17 for¨å væreok, mens for andre holder det m 14. normalområdet er fra 11 - 17,5 ca.

dine symptomer høres mer ut som et tegn på spiseforstyrrelsene dine.

det vil ikke hjelpe på stoffskiftet ditt å få medisiner hvis du ikke blir frisk m spiseproblemene.
    du trenger profesjonell hjelp som alle andre m spiseproblemer, nettopp fordi denne sykdommen er livsfarlig.

stoffskifteprøvene er nok bare en bieffekt. dødsraten hos folk m spiseproblemer er faktisk skyhøy ifht andre alvorlige sykdommer, så du må bare gjøre ditt beste for å bli frisk.

hjelper ikke å være syltynn hvis man ikke lever.....så kanskje du skal ta enda en tur til legen din og fortelle om din egentlige sykdom?

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    38
    Meldinger
    58

Standard Helt enkelt og greit....symptomer på lavt stoffskife

Det står så mye overalt at jeg blir helt forvirra.

Hovedsymptomene?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    38
    Meldinger
    58

Standard

Takk for svar.

Noe jeg lurer på. Har lest litt om at det å måle temp. om morgenen kan gi en liten pekepinn på hvordan det står til med stoffskiftet.

Men om en er plaget med veldig varme da, da vil det jo ikke hjelpe å måle temp?

Dere som er plaget med varme, er dere varme på hele kroppen, er fingre og bein kalde? Når er dere varmest?

Masse spm. en tidlig mandagsmorgen=)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Joda det vil hjelpe å måle morgentemp. Jeg er også varm til tider - pga overgangsalder, men basaltemperaturen om morgenen gir en indikator på om det foregår energiomsetning i cellene.

Jeg hadde lav basaltemp i en periode, men sveitta som en gris allikevel. Så jeg har hatt nytte av å følge med på denne. Selv om jeg var varm utover dagen så kunne morgentempen ligge lavt. DET er et dårlig og alarmerende tegn for meg! Verdt å teste ut - mener nå jeg da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    38
    Meldinger
    58

Standard Takk for svar.

Hva er det gunstig at den skal ligge på da?
    Om morgen og dag? Eller skal man ikke måle dagstempen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Mål om morgenen med det samme du våkner. Mål i baken. Jeg mener å huske at den skal helst måle 36,6 eller 36,8. Jeg ligger mellom 36,8 og 37 nå og har gjort det i lang tid. Men da jeg startet å måle og var underdosert (tydeligvis), målte jeg 35, noe...

Tempen økte i takt med doseøkning. Hos MEG.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
    Av Maja i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 71
    Siste melding: 28-04-12, 10:29
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. MS og lavt stoffskifte
    Av Fossekallen i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 10
    Siste melding: 01-10-07, 00:06
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn