Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Noen spørsmål.

Hei

Hva er det som gjør at det blir røde merker der brillene, er ved nesa store groper liksom og blir rødt er det da vann i kroppen ? Det samme gjelder om jeg har for eks et strikk rundt armen som ikke er stram blir rød og grop.

Jeg er blitt forkjøla noen råd til hur bli friskere fort :,( Jeg har tett nese, så renner nesa, så ekkel vond hals og koker inni hode og kroppen er slapp. Ingenting smaker av mat men jeg står på spiser det jeg burde.

GOKODZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

For meg høres det ut som om du har litt vannansamling. Synes du at du hovner opp i ansiktet? Lettest å se rundt øynene. Finnes noe reseptfritt på apoteket som heter Uvalette. Kan kanskje hjelpe. Eller anbefaler jeg brenneslete, som også fåes på apoteket.

MEN - det kan jo være noe annet Lilja! Synes du skal gå til legen om det føles ubehagelig over lengre tid. Jeg ble en gang innlagt på sykehus og fikk vanndrivende intravenøst. DA var det ille, og det virket som en champagnepropp som smalt. Den gangen visste jeg ikke at jeg hadde hypothyreose. Mener å huske at jeg gikk ned over 2 kg i rent vann på ett døgn. Ikke fett altså! Noe binder vannet i kroppen på oss. Slik føler jeg det.

Frisk av forkjølelse? Spiser du nok vitaminer? Hvitløk er bra, men kanskje best forebyggende. Snakker om hvordan det virker på meg. Jeg tar mye kosttilskudd, og kan vel si at jeg aldri får slikt som forkjølelse og influena o.l. Mener at immunforsvaret jobber på høygir. Ta tran og hvitløk og vitaminer. Gjerne solhatt når du er syk! Og det beste rådet!: Gi kroppen hvile til å lege seg selv. Kan du ta det ro kjære Lilja? Noen dager? PRØV!

Vil legge til at jeg tror både kroppen din (restitusjon etter trening) og almentilstanden for øvrig tjener på at du gir kroppen noen dager fri fra trening. Da vil mye reparere deg Lilja og du legger ikke på deg! Kryp under dyna og slapp av fra alt stresset.

Hvis du gyver på med trening nå så setter du i gang stresshormoner, som igjen legger seg som fett. Har jeg lest. Gjelder cortisol. Noen kan kanskje korrigere meg. Synes det er ille å lese som du sliter. Begynn i en ende. Jeg gikk ned i vekt når jeg reduserte treningsmengden min. Jeg er hyper på trening selv, men kan nettopp derfor kanskje råde det til å ta pauser. Opptil flere dager og det påvirker ikke vekten, Og - det hjelper deg til å bli frisk. Du bryter ikke ned, men bygger opp.

Du bestemmer selv Lilja, men prøv å tenke annerledes. Et velmenende råd|.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Enig med forrige innlegg.

Man må redusere treningmengden til tider, kroppen jobber sent og tar lang tid å hente seg inn igjen.
    Ã…ret før jeg fikk medisin ble jeg faktisk svakere av å trene, kroppen klarte bare ikke å hente seg inn igjen.

Når det gjelder forkjølelse, jeg fikk altid forkjølelse når det var ekstra press/stress, skulle ikke mye til.
    Også hver gang jeg var ferdig med en ferietur, det var rett og slett for traveltfor meg å reise.

Litt påkjenninger, så ryker jeg ut i forkjølelse.

MVH

Tor

baremei Gjest

Standard Re: Noen spørsmål.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Hei

Hva er det som gjør at det blir røde merker der brillene, er ved nesa store groper liksom og blir rødt er det da vann i kroppen ? Det samme gjelder om jeg har for eks et strikk rundt armen som ikke er stram blir rød og grop.
    Det første er fordi brillene er for tunge og/eller neseputene er for harde og/eller feil tilpasset. Ta en tur til optikeren, du, og be om mykere puter. Skiftes på 90 sekunder blank.

Det andre betyr bare at strikken er for stram - selv om det ikke kjennes sånn ut. Hva skal du med strikk på armen, forresten?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg tror ikke brillene er for stramme for de lager ikke alltid sånne groper det er nå :,(

Strikken bare har jeg av og til på armen viss jeg skal bruke det i håret he he

Jeg målte tempen istad 37,39 grader men det er normalt eller ? Feber er vell høyre ?

Hvorfor kan vi som har lavt stoffskifte binde mer vann i kroppen ?

Klemz fra meg som ikke kan smitte dere med bokstaver heldigvis
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Munntørhet og tett nese spørsmål :)

Munntørhet hvordan sjekker man spyttet kan jeg be om en sånn prøve hos legen for jeg har vært det lenge det hjelper ikke drikke og hjelper litt tygge tyggis eller drops men så forsvinner spyttet og det blir tørt.

Jeg er også mye tett i nesa og vet man ikke skal bruke nesespray mer enn 10 dager har nok brukt mer enn det jeg da uff.

Men jeg må jo bruke nesespray eller så får jeg ikke puste eller nok oppi hue på en måte oksygen eller hva det heter blir sliten av og være tett he he , det har vært leeeeeenge sånn og jeg har sjekket nesa og de finner ikke at noe er galt liksom men hvorfor er man så tett da Hm

GODKOZ

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

kunne ha skrevet det innlegget jeg :(
    har vært fast misbruker av nesespray i 10 år....
    jeg klarerå komme av den,men etter noen uker får jeg en liten forkjølelse og er rett på igjen. MÃ… ha den før jeg skal legge meg, ellers får jeg ikke puste når jeg legger hodet på puta...
    om du finner en kur, så post det da...skulle gjerne vært kvitt den sprayen

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Har du prøvd saltvann i sånt horn ? Det kan hjelpe mange og det gjorde jeg en stund og da klarte jeg meg uten nesespray men så fikk jeg bihulebetennelse og blei redd og begynte på nesespray dumme meg ja ja

Saltvann er jo bedre vettø enn den nesesprayen for har hørt den kan bare gjøre det værre.

Men om noen har noen råd om hvordan en kan bli mer åpen i nesa blir jeg og glad

Og råd om Munntørhet

KLEMZ

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

for min del så er problemet natta. når leg legger hodet vertikalt snurper det seg fullstendig igjen :(
    uansett om jeg er klar og åpen i nesa når jeg entrer soverommet er det fullstendig tett når hodet treffer puta... om det en sjelden gang ikke er det, våkner jeg om natta av tett nese fordi jeg ikke får puste. eller for å si det sånn, jeg våkner når nesa blir så tett at jeg må åpne munnen for å puste... jeg kan ikke sove med åpen munn. det våkner jeg alltid av.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Side 1 av 7 1234567 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg