Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: folsyre

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard folsyre

var til legen i dag for å ta blodprøver til jeg skal på haukeland igjen,nevnte for legen at suvlsten/kjærtelen var vokst,han sjekket han var enig den har vokst,og blitt mye hardere.......han sjekket meg for hovne lymfeknuter under armene.og halsen,,ingen funn. jeg sa at jeg er sliten og at jeg er blitt svimmel igjen.... og at jeg synest det er lenge å vente til november for å sjekke om svulsten har forandret seg...kunne jo sende meg til ulralyd men da får jrg ikke tatt biopsi..også har de ikke papirene på meg,,,,,legen tok i alle fall en haug med blodprøver...blir litt bekkymrer over å gå å vente,mens kansje kreften driver å vokser i halsn......men fikk folsyre av legen siden jeg er slapp sliten,svimmel....noen som har kjenskap til folsyre.står ingenting på glasset
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Du kan lese litt om B11 eller folic acid på wikipeda (om det er ok å lese engelsk for deg):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Folic_acid

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg vet ikke hvordan det er med kreft i halsen, men ved en del andre former for kreft er det spesielle blodprøver som kan tas og som ved stigning kan ( men de behøver ikke være det) bety kreft i det aktuelle organet. F. eks en prøve som heter CA 125 kan bety at det er kreft i eggstokkene. CEA indikerer kreft i mage/tarmer.

Kanskje det finnes slike prøver for halsen også og at legen har tatt det.?

Det går jo an å høre om du kan ta biopsi andre steder enn Haukeland også om du vil da. Det er jo fritt sykehusvalg vet du og andre sykehus kan ha kortere ventetid.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

legen har tatt en haug med blodprøver,og alle stoffskifte.måtte vist betale alt selv .siden jeg er under behandling på haukeland.tror det bare er på hukeland de tar den prøven.,går jo ann å ta ultralyd.får se hav legen sier når prøvene er tilbake
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn