Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Og sånn forå bidra til forvirringen - Ikke engang samme karbohydrat virker alltid gunstig. Havre er nevnt, men lager man grøt av denne eller andre kornslag så blir det en høyglykemisk vare som for noen - og i noen situasjoner er ugunstig.
    Eksepelvis : før en treningsrøkt er det gunstig å lage grøt av havren fordi da tas den raskt opp av fordøyelsen og energien er klar til å brukes. Også gunstig å bruke under lange økter.
    Spiser man korn "rått" må magen forklistre kornet på samme måte som kokinga gjør. Det koster energi og er gunstig for vanlig bruk for den metter da mye lengere.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

..Og det samme gjhelder gulrot, som råkost er den kjempesunn, men som kokt er den plutselig høy-glykemisk..

Merkelig verden dette :o

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Nei vi skal ikke puttes i bås det vet jeg alle med Stoffskifte lever jo forskjelligt og sliter med sitt, vi er alle forskjellige.

Er bare ikke lett av og til og forstå for meg som også har en annen sykdom og kan bli litt redd på en måte usikker da at det er farligt og det er farligt jeg tror at det er ikke noe som er farligt men kansje er enkelte ting ikke bra og få i seg som kan gjøre stoffskifte værre og det har jeg ikke så lyst til da.

Alle må jo få lov spise det de vil. For man blir litt sliten det er ikke lov og det er lov, det er sunt , det er ikke sunt hele tia uff ja ja måtte ha litt ut
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Vondt i ryggen når jeg ligger
    Av Sonja Midtlien i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 2
    Siste melding: 27-01-09, 16:37
  2. kløøøør på ryggen
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 05-10-08, 21:50

Bokmerker

Regler for innlegg