Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Kul på ryggen

Kul på ryggen ryggraden den buler ut og kan være blå. Jeg har vist det til legen en gang men han sa det skal bare se sånn ut.

Men den kulen er vond og ser ikke andre har sånn kul på ryggen er det normalt?

Kulen er større igjen nå har ikke vært så tydlig på lenge den er vond.

Så lurer jeg på da en føler man er tynnere enn hva vekta sier hva skal en tro på ? Jeg merker buksene kan henge og at det har blitt mindre men vekta står på det samme eller litt mer Hm

Jeg klør mye på høyre siden av halsen og er rød der hele tiden og klør til jeg blør uff noen som vet hva det er ? Føles som det er noe irritert der :,(

Og de boblene i kroppen kjennes som vann som legger seg inni et eller annet sted kansje kroppen min holder igjen en del vann ?

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Skal prøve å svare så¨godt jeg kan, men vet ikke om det hjelper.

Jeg hadde en gang en kul som likner den du beskriver under håndleddet. Den ble noen ganger blå.( tror det hadde med temperaturen å gjøre) Husker ikke hva denne kulen het, men det var en kul på en sen som ikke så veldig mange mennesker hadde. Så jeg er skjelden. Den ble operert bort fordi den ble vond.

Når det gjelder vekten din så kan det jo være at kroppen din har blitt strammere for jeg forstår at du tener nokså mye? Eller at man kanskje tar av noen cm og at det merkes , men at det ikke viser på vekten. Du kan jo prøve å veie noe du vet hva veier f. eks 2 kg mel e.l og se om vekten da viser riktig.

Kan du ha fått et stikk på halsen som klør? Eller et utslett? Prøv å smøre Aloe Vera salve på eller Mandel eller Jojobaolje. Jeg bruker Mandelolje fordi jeg klødde som en gal over hele kroppen og det hjalp. Eventuelt be legen se om det er noe der.

Dersom du tror du har vann i kroppen er te mange typer te i helsekostbutikker som skal hjelpe for det. F. eks Løvetann te.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar setter stor pris på det

Jeg har prøvd masse for og få bort vann i kroppen men det virker ikke :,( Kansje er det noe jeg gjør feil som gjør at kroppen holder sinnsykt på vann :,(

Jeg spiser mye krydder av og til som Chilli, Piffikrydder mye er kansje ikke nok og skrive kjempemye da :,( Men jeg må liksom ha noe salt ellers blir det at kroppen skriker etter det salte hvorfor skriker kroppen etter det salte ?

Jeg trener jo en del og kansje er det muskler som veier litt også tror det men føler at det er vann og men uff og vite sånt er jo rart for meg jeg kanske vite sånt jeg

Er det noe annet en Te som kan virke og få bort vann da ?

Har vondt i hjerte ikveld kjenner det sånn smått er vondt :,(

GOKDOZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Dersom man spiser mye salt kan det holde tilbake vann i kroppen.

Håper at du snart blir bedre i hjertet ditt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Men om jeg kutter ut alt det saltet eller krydderet da en god stund så skjedde det ikke noe da heller så rar kropp jeg har he he

Håper bli bedre i hjerte ikke godt ha det sånn men min egen feil for stressete uff

GODKVELDKOZ

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Det kan vere fordi du spiste en del karbohydrater. Spiser man karbohydrater, spesielt rafinerte (sukker, hvetemel, hvit ris), samler det seg lett mye vann i kroppen.

Spesielt hos oss Hypothyreose folk,siden vi ofte har insulinresistens.

MVH

Tor

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja

Har vondt i hjerte ikveld kjenner det sånn smått er vondt :,(

GOKDOZ
    Har hatt vondt i hjertet selv i kveld jeg Lilja. Eller er det i brystet? Vanskelig å forklare. Kjennes som det strammer. Jeg prøver nå Armour og altså: prøver meg frem med dosen. Da jeg gikk på høy dose med Levaxin kjente jeg av og til de samme "smertene".

Jeg turte ikke øke noe mer med Levaxin. Gikk på 175µg pr dag. Nå får jeg samme symptomer på 2 grain med Armour, og jeg tør ikke annet enn senke. Men det er MEG da! Poengterer det. Ikke sikkert dette gjelder for deg. Det må du forsøke å finne ut i samsvar med legen din.

Bare et tips.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Jeg har også hatt det der, og det ga seg først på den dosen jeg har nå, og som det har tatt meg 3 år å nå, sånn alt i alt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei

Jeg spiser ikke så mye sukker eller Ris men karbohydrater er det jo i alt så jeg får jo i meg det men er ikke det bra og spise det ? Spiser også en del ting som inneholder proteiner.

Insulinresistens hva er det ?

Men vi som har lavt stoffskifte kan jo ikke slutte og spise? Blir redd jeg for er det noe som ikke er lov og spise og noe som er lov og spise ?

Slutter man spise ødlegger man forbrenningen og det vil ikke jeg vil heller ha bedre forbrenning og kom gjerne med tips om øke den Hos oss med lavt stoffskifte går forbrenningen da sakte? Eller kan den gå normalt men være lav?

Mye rart jeg spør om igjen sorry :,(

GODKOZ

baremei Gjest

Standard

Karbohydrater skal vi ha og trenger vi, men det er forskjell på dem.

Jeg skulle ønske noen "der ute" ala Lindberg kunne finne et annet ord for den varianten vi ikke skal ha: de raske - kjappe - ugreie - som går rett igjennom

Som loff, puffet ris, friterte poteter, hvetebakst osv. osv. osv...

Havre inneholder masse karbohydrater, men de er BRA for oss, de er trege, du er mett lenge, inneholder masse fiber, senker kolesterol osv.

Så husk: karbohydrater er ikke karbohydrater.

Og det er ikke noe som heter "oss med lavt stoffskifte". Det er så store individuelle variasjoner og grader av dette at det blir håpløst å putte oss i en sekk og si "sånn er vi". For det er vi ikke.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Vondt i ryggen når jeg ligger
    Av Sonja Midtlien i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 2
    Siste melding: 27-01-09, 16:37
  2. kløøøør på ryggen
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 05-10-08, 21:50

Bokmerker

Regler for innlegg