Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 50 av 50

Tråd: Noni

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. Fikk ei flaske med Noni-juice av svigermor, og har jo ikke fortalt henne dette da, men det smaker jo som dårlig vin...

Det sa litt "futt" i flaska da jeg åpnet det, kan den ha vært dårlig da den ble kjøpt og gjæret, eller skal den smake vondt?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

på tide med en oppdatering.
    Da jeg har slitt i mange år med et svingende stoffskifte prøvde jeg noni,resultatet ble at det hoppa himmelhøyt.
    Hadde ingen endring med levaxin i den perioden, så æ satte nonien bort.
    Ingen tvil om at det skjedde noe,men må nok prøve andre ting,da æ ikke klarte å stabilisere det .Fikk energi men det ble feil vei.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jo, men husk at den er full av sukker......leste et eller annet om en i en forskningsrapport eller noe som gjorde at jeg stusset litt på om energien egentlig kommer fra alt sukkeret:=)

den virker helt sikkert for noen, men det er greit å vite for de som vil passe vekta:=)

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Hei pusur

Jeg leser om erfaringene dine med noni juice, og lurer på en ting....Du sier at stoffskiftet ditt blei høyt etter ei periode med noni. Kan det være at du faktisk fikk et mer normal stoffskifte og at du dermed burde ha justert levaxin dosen din i forhold til det? Altså tatt mindre levaxin.....

Jeg er kanskje heilt på villspor, men er nysgjerrig. Har tenkt å prøve ut noni selv no i ei bitte lita periode. Er litt skeptisk, spesielt til måten det blir solgt på og misjonert for. Får se hvordan det går...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Hei tenkte ikke på det den gangen.Ganske interresant tankegang.Nu har jeg nettopp begynt med lio så jobber med å stabilisere med den. Må få høre hvordan det går med deg og nonien,hos meg skjedde det noe ganske raskt da jeg brukte den.Samme nonien får du kjøpt på helsekost viss du syntes "dørsalget" var betenkelig...Mye dyrere 8)

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Takk for tipset om helsekost. Men jeg vet ikke hvor mye mer noni det blir på meg. Har prøvd det i tre dager no, og bare bittelitt om gangen. Men blir rar i magen.....Prøver litt til før jeg gir meg

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Jeg leser på ulike nettsteder at nonijuice kan være skadelig for nyrene. Så da tenker jeg, er ikke nyrene til stoffskiftepassienter litt ekstra utsatt for skader fra før? Og ihvertfall for de som har binyretretthet? Eller er binyrene noe helt annet? hehe.. Noen som kan si noe om dette.

Juicen er visst heller ikke bra for personer med lever problem.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

binyrene er noe helt annet enn nyrene. De sitter litt på oversiden av nyrene, men har en helt annen funksjon enn nyrene.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Hehe...takk for oppklaringa cat. Greit å være heilt sikker

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo