Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei.
    Hvis du vil lese litt om østrogen, kan du titte på Larrians websider, www.hormonediva.com . Hun er venninne med Cher og har vært lege, men mistet lisensen og skriver nå bøker. Du må ta det hun skriver med en dose salt.....hun selger jo bøker.
    Hun har ikke noe til overs for ham Lee, han som skriver bøker om progesteron. Det han skriver har ikke blitt antatt i seriøse fagtidsskrifter. Men han har sikkert noen poeng han og.
    Det er en norsk lege som behandler etter hans prinsipper, og han har en webside.
    Noen som har linken?

Om hormoner og østrogen og blodprøvene osv. kan man lese mer på www.snartgravid.com

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Høres ut som om du kanskje er kommet i overgangsalderen, ja. Symptomene på hypothyreose og overgangsalder er ganske like. (Søvnproblemer, forstoppelse, frysninger/hetetokter etc.)

Selv fikk jeg lavt stoffskifte v/overgangsalder - var helt på bånn - men fikk et nytt liv med levaxin og østrogenplaster.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Hei !
    jeg har gjort meg noen erfaringer med hormonplaster "mot" overgangsalder.
    Følte meg ganske bra når det gjaldt hypo`n da jeg kom i klimakteriet. Begynte med plaster og det tok vekk plagene overgangsalderen ga meg. Husker ikke helt, men enten så økte eller reduserte jeg Levaxin-dosen. Det vet legen, men kanskje en ide å minne ham/henne på dette.
    Jeg sluttet derimot med plasteret etter to år.....før eller siden må man se overgangsalderen i hvitøyet. Den kommer , altså bare utsetter man overgangsalderen ved å gå på hormoner.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia

Jeg er en av dem med antistoffer mot eggestokkene. Jeg har gått på Trisekvens (Østrogen) i mange år - husker ikke hvor mange, kanskje 8? Jeg er nå 42.

Før var jeg veldig i mot all slags medisin, så jeg spurte spesialisten om jeg ikke kunne la være å ta dette. Joda, det kunne jeg, men da ville jeg få noen enorme overgangsalder-symptomer. Han sa at slik ble det hvis man ikke fikk den østrogenen man skulle i relativ ung alder. Så det har noe med alder å gjøre hvor godt kroppen er innstilt til å ta imot denne omveltningen.

Hadde jeg bare fått hetebølger, så hadde jeg kuttet Trisekvensen med en gang - i alle fall om vinteren, for jeg fryser meg halvt i hjel. Men jeg fikk altså ikke hetebølger. Til gjengjeld opplevde jeg et enormt ubehag, som om jeg skulle besvime - all kraften liksom seg ut av meg og jeg dovnet helt bort. Joda, jeg har jo en slik nesten permanent tilstand - men ikke slik at jeg vil besvime. Jeg tror jeg var ganske nærme det enkelte ganger. Dette forsvant da jeg begynte på Trisekvens (endelig EN elendighet man kan bli kvitt)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

takk for mange hyggelige svar... skjønner at det kan være så ymse for oss alle,disse plagene som kan dukke opp etterhvert...men vi må igjennom de da og krysse fingrene for at vi kommer bedre ut på andre siden av denne overgangsalderen.. blir kanskje en motpol til da vi var teenåringer og måtte igjennom den fasen i livet og...eller vi går i revers kanskje? tror jeg har havnet i en tenkeboksfase i livet nå,nå når dette har begynt...men det er ikke av det dumme det heller,det å ta ting opp til revurdering,kanskje sette en ny agenda for livet videre fremover,ta mer vare på meg selv og leve mer i nuet som det heter...ikke sikkert jeg får det til men det er en spire sådd i meg ihvertfall tankespinn å jobbe med fremover..noe som vi sier her "itte så gæli så det itte æ godt for noe"

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Et lite PS til Tussa: Du måtte nok øke levaxindosen litt da du begynte med østrogen - for man må minske på den når man slutter...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    (dette fordi man kan bli benskjør ellers, med for lite østrogen)
    Nå ble jeg veldig usikker her. Jeg kom i overgangsalder omtrent samtidig som hypothyreose ble konstatert for ca 2 år siden. Jeg er nå snart 51 år.

Jeg begynte å smøre med diverse hormonkremer - som DHEA. Progesteron og nå i det siste har jeg smurt med Pregnenolone. Spørsmålet mitt er da om jeg får nok østrogen? Har du peiling nora? Jeg har også fått konstatert osteopeni i lårbein, altså i faresonen for osteoperose?

Er det østradiol-verdien som forteller om man produserer nok østrogen?
    Denne var 0,08 i juni 2005. Etter smøring med hormonkremer ble den målt til 0,25 i mai 2006. Hva forteller det om østrogen-nivået?

Lurer på om jeg bør gå til lege å få dette østrogenplasteret dere snakker om? Jeg har ikke noen nevneverdige plager...Men trenger jeg allikevel østrogenbehandling utover egenbehandling med kremene mon tro? Finnes det østrogenpreparater uten gestagener?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Har du flere i familien som har stoffskifteproblemer?
    Av elric i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 13-09-08, 09:42
  2. Symptomer på stoffskifteproblemer?
    Av elric i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-08, 13:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg