Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Da må man søke Trygdekontoret og n`finn har vel fått avslag på det ettersom jeg har forstått.

En tablettdeler er et redskap som er laget til å dele tabletter med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard

Min tablettdeler er blå og så står det ServoMed på den.
    Man åpner den, legger inn tabletten og trykker til - og da blir tabletten delt i to av et bittelite "barberblad".
    Er et must.

Blå resept ? Jeg har søkt og anka og søkt siden mai 2004. Endelig dom i trygderetten blei avsagt i sommer og det er blankt avslått. Begrunnelsen de gir bærer sitt tydelige preg av at de skjønner ikke en dritt av hva de driver med.
    Men for all del - jo flere som søker - jo bedre er det jo !
    Og de vil jo helt klart hjelpe saken vår !
    Det er legen din som søker, men du må også vis ditt lpkale trygdekontor.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Synd at disse du har vært uheldig n`Finn.

Disse folka burde selv fått hypotyrose uten at Levaxin hjalp i det hele tatt. Så kunne de sittet der med store regninger og masse kav for å få tak i Armour. Da hadde nok pipa fått en annen lyd tenker jeg. :twisted:

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Gratulerer så mye..Glad på dine vegne.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    49
    Meldinger
    387

Standard

Så bra Cat !!! Det var hyggelig lesning en søndags kveld :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Cat, legen som ga deg resept vil om en stund ta blodprøver for å følge deg opp, det å få medisiner for stoffskiftet er ikke så vanskelig hos en del elger, som su merket. Har gått til legesenteret her før, lenge før jeg fikk offisiell diagnose, og sagt at jeg trenger resept på thyroxin, og damene ordnet resept av en eller anne lege. No problem. Etter et par mnd var jeg innom en lege der, og hun sa at hun kunne se at jeg hadde vært hypo fordi antistoffene var gått ned på thyroxin.
    (når jeg begynte uten offisiell diagnose var min ft4 helt i bånn av referanseområdet, på 10-noe slik at jeg vet i ettertid at jeg var ganske hypo. TSH er sen om å stige og den forrige doktoren nektet å ta flere prøver, visste ikke om det med tid og TSH)

At du var hyper, vil det si at din ft4 var langt over referanseområdet, eller at TSH var lav? Det er to helt forskjellige ting.
    Hos en fjerdedel (?) blir TSH på 0 ved riktig dosering har jeg hørt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Nora.

Godt å se deg på forumet igjen.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det var begge deler faktisk. T4 og T3 var veldig høyt og TSH lav det vil si 0,03 men det har den alltid vært etter at jeg begynte med medisin.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja jeg er tilbake nå.

Angående hyper, jeg prøvde engang 225 µg og først da fikk jeg littegrann økt puls(opp til 80 fra 72 som er normalt for meg) , det var når jeg hadde noe med bihulene og levaxinen virket ikke da pga. langvarig betennelse. Prøvde økning bare for å se, og det skjeddee egentlig lite.
    ft4 var godt over referanseområdet.
    Konklusjonen min er at det kan være perioder hvor levaxin ikke virker noe særlig fordi noe annet foregår.
    Sånne økninger anbefales ikke, altså.
    (det er fordi man kan få alvorlig hjerteklapp og det kan være forlig sies det, men de som er hyper kan gå lenge med skikkelig høy puls og veldig høy ft4 og ft3)
    Jeg gikk straks ned til vanlig dose igjen og kosnentrerte meg om det med bihulene. Fikk noe antibiotika og det hjalp.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Over eller underdosert?
    Av millasin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 29-04-09, 15:30
  2. YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 14-01-08, 21:03
  3. svine-insulin på blå resept, ang. trygderefusjoner og søknad
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 05-11-07, 18:53
  4. Resept på Amour
    Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 2
    Siste melding: 13-05-06, 21:41

Bokmerker

Regler for innlegg