Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard endelig resept på Armour!!

Endelig fikk jeg resept på Armour thyroid.

Dette er 2. gang jeg bytter lege og han skrev ut resept for 1 år!

Jeg er så lettet at jeg nesten svever. Den eneste bekymringen er at han ville ha journalen min. Typisk.

MEN dersom jeg henter den selv så kan jeg vel plukke vekk noen uheldige prøvesvar og papirer.?

Er jo ikke sikkert at han leser så nøye i den journalen heller? Han stilte meg ingen spørsmål selv om jeg var ny pas der.

Han kan vel ikke trekke tilbake medisinen vel? Han vet jo ikke hvilket apotek jeg kommer til å bruke da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Gratla Cat!

Du får ikke utlevert journalen din, av akkurat den grunnen du oppgir ;) at pasientene kan fjerne ting.
    I hverfall var det det min gamle lege sa. De poster den til din nye lege. Du kan kreve innsyn og kopi, men ikke å få den utlevert.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Jeg har akkurat byttet lege selv, da hentet jeg journalen min selv. Hun spurte om jeg vile ha den eller om den skulle sendes til den nye legen...
    Dette er 2 gang jeg har fått journalen min sendt til meg selv i posten. så jeg har fått lest alt som er skrevet om meg..

Tror nok det varierer fra sted til sted..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Jeg vet ikke hva regelverket/loven sier, men jeg fikk nettopp utlevert min datters journal som hun skal levere til sin nye lege (hun er myndig, men ga meg samtykke).

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

hvordan gikk du frem for å få til dette med resepten?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hadde hørt fra andre at denne legen skriver ut resept på Armour slik at han i alle fall visste hva det var. Har også hørt at pas får de medisinene de vil ha hos ham.

Først snakket jeg om kløen som jeg plages av. så spurte jeg om jeg kunne få resept på Armour som jeg brukte for stoffskiftet. Han spurte om jeg hadde fått det av lege tidligere ? Da sa jeg nei jeg har bestilt det på internett. Så skrev han ut resept for 1 år.

Gjett hvem som skal på apoteket i morgen??

Er det noen som vet hva det koster for 1 år det blir vel veldig dyrt men men

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

du får uansett ikke ut mer enn for 3 mnd av gangen... apoteket har likke lov til det!
    dvs at du kan hente 4 ganger på resepten din = 1 år!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Jeg undersøkte priser på alle apotek-kjedene før jeg fikk min første resept på Armour i mai 2004. Da var det Vitus-kjeden som var klart billigst. Der andre skulle ha 5-600 (100stk a 2Grain) skulle Vitus ha 406,- og prisen er ikke endret der iallfall. De andre har jeg ikke undersøkt siden.
    Jeg fant også ut at prisen pr.100 stk. var nesten den samme - uansett styrke.
    Det er derfor klart billigst/praktisk å bruke tabletter av 2Grain og heller dele dem opp med en tablettdeler. Jeg gjør klar en ukedose hver søndag i en eske med 7 rom. Disse fås også på apoteket.
    En slik tablett koster mao kr.4,-.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tusen takk til alle som har svart.

Jeg er så utrolig glad. Kan legen trekke tilbake resepten tror dere, dersom han leser i mine papirer om jeg ikke får dem selv at jeg har vært nokså hyper 2 ganger.?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

er ikke mulig å få disse på blå resept aldså?

hva er en tablettdeler forresten?

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Over eller underdosert?
    Av millasin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 29-04-09, 15:30
  2. YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 14-01-08, 21:03
  3. svine-insulin på blå resept, ang. trygderefusjoner og søknad
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 05-11-07, 18:53
  4. Resept på Amour
    Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 2
    Siste melding: 13-05-06, 21:41

Bokmerker

Regler for innlegg