Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard hjelp med hvordan jeg kan få kommet igang å jobbe... please?

jeg må bare spørre dere... trenger litt motivasjon og råd her.

jeg er 33 år, utdanner meg for tida, høgskoleutdanning på mastergradsnivå. nå ser jeg jo en ende på utdanningstida og meningen er jo å søke jobb, men... hvordan i helv... skal jeg klare det?'jeg er 33 år, har jobbet i 6 år, hvorav ca 2 år fullt, men aldri tjent over 150 000,- brutto. jeg har jo ikke rett til trygd omtrent heller... det er 4 år siden jeg jobbet...

jeg har heller aldri søkt på en jobb... jeg har fått de få jobbene jeg har hatt via sommerjobb på bedriften min far jobbet, familie som har spurt om jeg ikke kunne jobbe for dem osv...
    jeg har aldri ordnet meg jobb selv. (flaut i en alder av 33 år).

etter 6 år med studier og 4 av dem uten inntekt, er kassa vår skrapt for å si detmildt.
    mannen min puffer også litt på at jeg burde ha meg en liten jobb for å spe på inntekten vår... det er jeg enig i, men jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare det?
    en ting er jo at jeg er så usannsynlig trøtt og sliten og at jeg glemmer ting, ikkekommer meg opp osv...
    ...men det verste er, som jeg ikke har turt å ta opp med min mann... er at jeg er livredd.

dette er noen av tankene jeg sliter med:
    -hvorfor skulle noen ville ansette meg som er trøtt hele tida, glemmer ting og ikke kan yte max og som på toppen ikke kan løfte stort fordi jeg har en delvis prolaps i ryggen?
    -ser jeg like ille ut som jeg føler meg? i såfall ville ikke jeg hatt meg bak disken! :(
    -jeg er livredd for å ike få jobben fordi det bare vil være en bekreftelse for meg selv hvor lite nyttig jeg er.

en annen tin er:hvordan får man seg en bijobb? fungerer det fortsatt å lage en cv og gå rundt til bedrifter man kunne tenke seg å jobbe i? eller er ikke det sånn det fungerer lenger?

hjelp meg her da... hvordan klarte dere å få dere jobb? da snakker jeg ikke om jobber relatert til utdanning selvfølgelig... naturforvalterjobber får man ikke ved å ringe på dører her i distriktet...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Eneste rådet jeg kan gi deg: Hopp uti!

Skriv en CV og ta runden til aktuelle steder du kan tenke deg å jobbe (eller jobber som du mener at du klarer). Begynn heller i for lav stillingstørrelse enn for høy for å unngå nederlagsfølelsen. Du kan heller øke etterhvert som du ser hva du klarer.

Lykke til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

er ikke engang sikker på hvordan jeg skriver en ok cv jeg....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Det er mange år siden jeg har skrevet CV selv, men hvis du sjekker linken her så får du litt starthjelp.

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/03/02/392360.html

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

takk! den var nyttig!

Lignende tråder

1. hvordan får jeg meg jobb - NÃ…!
    Av Lissa i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 26-03-07, 16:49
  2. Ã… jobbe skift - kan en få endret arbeidstiden?
    Av marge i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-07, 14:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn