Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Anisa fra Danmark :-)

Jeg sitter her å leser med haken nedpå brystet. Det er ikke rart du har den holdningen du har. Jeg er også evig skeptiker til leger. Jeg jobber med leger hver dag og ser jo også at mye bra gjøres. Men det forandrer ikke det faktum at min far døde av postoperative infeksjoner fordi legen unnlot å iverksette behandling mot infeksjon (tiltross for at infeksjonen tydelig var påvist gjennom CT undersøkelse). Men du vet klokken var var 15 på ettermiddagen og legen ville hjem til middag. Da fikk infeksjonen vente til dagen etter, noe som kostet min far livet. Bare 67 år gammel. Derfor kan du føle deg helt trygg på at du aldri vil høre fra meg at du skal være mindre skeptisk til leger.

Jeg er mange ganger fristet til å si til fornøyde pasienter herinne at de skal være mer skeptisk. Jeg velger likevel å tie, fordi jeg ikke ønsker å kvele håp. Håp er noe av den viktigste drivkraften vi har i kampen mot hypothyreosen, sammen med troen på at vi en dag skal bli frisk(ere). Historien din er åpen og skrekkelig brutal i all sin ærlighet. Måten du har blitt behandlet på er bare grusom og jeg kan ikke si annet enn at jeg ikke finner ord for hvor stor pris jeg setter på at du bruker det du har opplevd som en drivkraft for å hjelpe andre. Du er definnitivt en kjemperesurs for meg og andre som kjemper mot stoffskitesykdom.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Sitter her helt sjokkert når jeg leser hva du har måtte oppleve
    Og jeg er utrolig takknemlig for all kunnskapen og gode ord som du gir oss her inne.
    Jeg har lært mer om stoffskiftet mitt OG hvilke rettigheter jeg har til å kreve hjelp fra legen de få månedene jeg har vært her, enn jeg har lært i hele livet før.
    Tusen takk for at du er her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Anisa fra Danmark :-)

Hjerteligt tak for alle tilkendegivelser! I kan end ikke gætte, hvor høj en pris jeg i virkeligheden sætter på denne opbakning.

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    ...du bruker det du har opplevd som en drivkraft for å hjelpe andre.
    Det er netop præcis hvad det er: drivkraften som er spiret frem på baggrund af mine egne oplevelser, og selv om jeg har personlige grunde nok til at hade læger, er det først på dette forum, at jeg har erkendt det, og anerkendt min ret til at tage stilling.

Når jeg læser personlige beretninger af unge, modne eller ældre, der enten er på tærsklen til et spildt liv, eller allerede midt i det spildte... vordende mødre uden behandling eller i underbehandling, beretninger om børn og teenagere, der ikke får lov til at udvikle sig i fred og ro, fordi deres læger "venter og ser".... Granvoksne mænd, der bliver lammet af hypothyreose og får ingen hjælp. Unge studerende, der må opgive deres uddannelse pga. THS-styret behandling. Jeg føler deres historier som meget værre end min. Jeg kan overskue til den mindste detalje omfanget af tabene og ulykke, der følger med en ubehandlet eller underbehandlet hypothyreose.... og det gør ondt!

Der er historier der får hjerteslagene til at standse for et øjeblik, og jeg vænner mig aldrig til det, fordi den ene historie efter den anden - berettet af folk her på forummet - oplever jeg som om det var første gang jeg læser en slem beretning. Der er så mange tårer, så mange tavse skrig og bønner, så mange ubesvarede spørgsmål og så traumaer, så mange skadelidte pårørende.... bag hvert eneste ord skrevet her, at disse alene er drivkraft nok, føler jeg. Jeg ville ønske, at jeg var arbejdsfri og velhavende nok til at have al tid i verden der skal til at søge, læse, støtte og viderebringe, hvad der kan føre til lidt eller meget bedring for så mange som muligt. Men jeg har ikke tid nok og dette er faktisk nogle der er superglade for, kan jeg hilse og sige...

....der er folk, som truer, som bebrejder og som gør nar. De vil have, at lægestanden ikke omtales eller omtales kun positivt, at hypothyreose glattes ud, så den ikke virker skræmmende. De vil have at jeg ikke omtaler Thyroid-mediciner og at jeg skal tie om forbindelsen mellem binyrerne og skjoldbruskkirtlen.

Det er heldigvis ikke så tit at jeg modtager den slags kritik, som dog af og til udarter sig til direkte injurier og fornærmelser. Et par gange eller tre om året sker det.... Det er blevet til nogle stykker, da jeg har jo været aktiv her siden 2006. En skønne dag offentliggør jeg alle disse angreb, her og på en særskilt hjemmeside, ordret, med alle navne, adresser og telefonnumre på afsendere fra Danmark, fra Sverige og ja, også fra Norge. Internet er altså ikke så "anonymt" som folk tror....

Jeg har ikke nogen fine fornemmelser fordi jeg betragter disse mennesker som medansvarlige for den lemfældige holdning til hypothyreose og syge af den, den holdning der hersker ude i samfundet, i skolemedicinen, i politik, i medierne og endda blandt mange pårørende. Jeg føler ikke den kritik jeg mødes med, som den var rettet mod mig. Jeg kan ikke tage den ikke personligt. Derimod betragter jeg denne kritik som rettet mod alle os syge og så forsvinder alle mine hæmninger som dug for solen, og så handler jeg.

Men hva'... it comes with the territory, både det søde og det sure. Hav en fin dag
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Takk for alt du gjør og at du er den du er

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    262

Hei, jeg har lest din historie, og den er utrolig gripende. Det er forferdelig å tenke på at helsevesenet kan feilbehandle på den måten og ødelegge så mye. Egentlig burde du hatt en klekkelig erstatning for feilbehandling, men slikt er jo ikke så lett å få til. Det jeg tenker på når jeg leser dine innlegg er at du har utrolig mye erfaring og kunnskap, som du villig deler med oss på forumet som har behov for det. Det er supert. . Imidlertid lurer jeg på om du noen gang har vurdert å skrive en bok? Det er få nordiske bøker på markedet om temaet, så vidt jeg har funnet ut da. Din egen historie, din kunnskap og kanskje også noen andres historier ville utgjøre en flott bok for mange som leter etter gode svar. Jeg må si at etter at jeg fikk påvist min høye anti TPO og jeg har begynt å lese om dette temaet så har det åpnet seg en ny og sjokkerende verden. Jeg ante virkelig ikke at de alminnelige fastlegene kan så lite om stoffskifte og behandling av dette. Det er skremmende at tidligere god behandling med naturlig thyroid ble kastet på båten og erstattet med syntetisk tyroksin, uten at man hadde vurdert hva dette skiftet gjorde med pasientenes symptomer.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Det er avskyelig at du skal få kritikk for den kunnskap du deler Anisa!!
    ..Og godt du ikke lar deg stoppe

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,043

Thumbs up Sv: Anisa fra Danmark :-)

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Det er avskyelig at du skal få kritikk for den kunnskap du deler Anisa!!
    ..Og godt du ikke lar deg stoppe
    Slutter meg til denne
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Norge
    Alder
    44
    Meldinger
    52

Håper det ikke gjør noe at jeg svarer her selv om det er noen år siden sist det ble skrevet her. Jeg har lest din historie og måtte felle noen tårer, for noen prøvelser du har vært igjennom! Jeg ville bare si at jeg setter pris på å få lese det, og jeg har full forståelse for, og deler din forakt for legestanden. Jeg har selv vært igjennom mye, og mine ulike plager - som forøvrig gjorde meg 100% invalid i noen år, ble ikke tatt på alvor av legene, de kunne ikke finne ut av hva som feilet meg, og de var heller ikke interessert i det og ville ikke høre mine teorier. I begynnelsen prøvde jeg mange behandlinger som gjorde meg verre, fordi jeg gjorde som legene sa. Det var ikke før jeg begynte å lytte til min egen kropp, i stedet for det legene mente, at jeg klarte å sakte, men sikkert, komme inn på den veien som etter hvert har ført til at jeg har blitt mye bedre.

Jeg ble alvorlig mobbet fra jeg var 7-12 år, i den grad at jeg var livredd hver dag. Jeg har mange ganger de senere år tenkt på om dette kanskje kunne være starten på mine plager, og at jeg kanskje allerede da hadde slitne binyrer pga. daglig redsel og stress. Mobbingen ble dessuten ignorert fra alle rundt meg, så jeg var ganske ensom i de årene. Jeg ble imidlertid ikke syk før jeg var 23 år og hadde fått mitt første barn. Behandling for lavt stoffskifte fikk jeg ikke før jeg var 36, så det var noen tøffe år i mellom der...

Jeg har også alltid hatt en indre kraft som hver eneste gang har løftet meg opp og gjort at jeg hele veien har kjempet, så jeg tror årene hvor jeg ble mobbet gjorde meg sterkere.

Jeg må bare legge til at det som mest av alt gjør at jeg forakter legestanden, er at man hos de fleste leger blir sett på som en idiot hvis man har søkt opp relevant informasjon fra Internett om sine plager. Det spiller ingen rolle om det er seriøs forskning, man blir likevel av de fleste leger sett på som om man bruker "Dr. Google"...og med en "ovenfra og ned"-holdning fra legen. Det har flere ganger skjedd meg at leger har skrevet i journalen "på pasientens eget ønske", fordi jeg f.eks har bedt om blodprøver de mener er unødvendige.

Takk igjen for at du har hjulpet meg, i dag har jeg hatt en veldig god dag på grunn av dine råd Og ikke minst hjelper du også min sønn, og faktisk også min mor ved at jeg deler videre mine erfaringer med henne.

Takk, Anisa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Exclamation Min signatur

Anisas signatur

• Fejldiagnosticeret og opereret i 1978. Lavt stofskifte i 40 år. Efter 29 år i Eltroxin-helvede skiftede til NDT ("naturlig thyroid") i 2007. I intens kontinuerlig bedring lige siden.

• Jeg er den første, der skrev om lavt stofskifte på Nettet i Danmark (2005). Jeg er også den første, der skrev i Danmark om Armour Thyroid (2007) og om dette norske forum, sidenhen besøgt af flere tusinde danske stofskiftesyge.

• Tidligere aktiv bruger her på forummet i 11 år - 2006-2017. Her kan man læse noget af det, jeg har skrevet om. Fra april 2017 skriver jeg her kun lejlighedsvis.

• Jeg holder mig helt udenfor den danske 'stofskifte-aktivisme', fordi den - p.g.a. de valgte metoder og midler - ikke gavner, men efterfølgende, endda varigt havde skadet den daværende, massive, positive udvikling, som danske stofskiftesyge - ikke mindst takket være dette forum - havde opnået/nydt indtil 2015.

• Den absolut bedste og nyttigste bog om lavt stofskifte er STOP stofskiftevanviddet, takket dr. Carsten Vagn-Hansen, oversat til dansk efter Stop The Thyroid Madness.

Sist endret av Anisa; 09-09-18 kl 16:31
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. En Hashi's fra Danmark
    Av bellebellen i forumet Presentasjoner
    Svar: 21
    Siste melding: 26-01-11, 15:43
  2. Hejsa her fra danmark
    Av lilli i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 15-09-08, 22:42
  3. Endnu en ny fra Danmark
    Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 25
    Siste melding: 01-08-08, 16:03
  4. en ny fra Danmark
    Av 78lykke i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 12-10-07, 19:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg