Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard NAFKAM-seminar i Oslo 13. november; amalgam og helse

Jeg har vært i kontakt med NAFKAM i Tromsø i dag, og fikk vite at rapporten om amalgam og helseplager skal legges fram på et seminar i Oslo på mandag. Skjebnen vil det slik at jeg faktisk er på Østlandet i helgen, og hadde jeg visst dette tidligere kunne jeg kanskje ordnet meg fri på mandag og blitt igjen i Oslo en dag for å gå på seminaret - men siden jeg først fikk vite det i dag må jeg dessverre stå over.

Men oppfordringen går til alle andre som har mulighet og interesse - her kan dere lese mer:

http://uit.no/nafkam/nytt/3368

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Re: NAFKAM-seminar i Oslo 13. november; amalgam og helse

Sitat Opprinnelig skrevet av kris
    Men oppfordringen går til alle andre som har mulighet og interesse - her kan dere lese mer:

http://uit.no/nafkam/nytt/3368
    Det er nok ikke alle der har muligheden, men alle vi med stofskifteproblemerne burde interessere os særligt for amalgam og andre "kilder" til forurening med kviksølv i vores omgivelser startende med:

1. grundig overvejelse inkl. personlige ofre for at slippe af med de sølvplomber vi allerede har i munden;

2. sætte jord og himmel i bevægelse for af HINDRE, at nogen repererer ungernes tænder med kviksølv;

3. undersøge grundigt om det ikke er BEDRE, at indtage de nødvendige fedtsyrer via kapsler fra en "kviksølvfri" producent, fremfor at spise for mange fede fisk i den daglige kost.

Det sidste er et påstand, jeg selv ikke har udforsket grundigt endnu. Jeg spiser kun rødspætter, torsk og andre "slanke" fisk, hvor der ikke er mulig ophobning af kviksølv og andre tunge metaller, da de fortrinsvis deponeres i fedtholdigt miljø i levende organismer.

Hvorfor alt dette?

Fordi enzymet, der betinger en ordentlig omdannelse af T4 til T3 - er kviksølv-følsom og processen nemt ødelægges eller forringes af at "værtskroppen" dagligt tilføres kviksølv enten fra sine egne tandplomber eller fede fisk i kosten...

Jeg selv kan meget godt nyde f.eks. varmt- /koldtrøget laks eller dampet laks i hvidvin eller citron.... men kunne altså ikke få opklaret om f.eks. nors opdrettet laks er mere fri for miljøgifte end den vildtlevende i naturen. Af en eller anden mystisk grund klapper alle leverandører i, når man stiller et enkelt spørgsmål om netop det.

Er der nogen herinde, der ved noget mere om det kunstige fiskeopdræt er mere fri for forurening?

Og rigtig pæn weekend til alle os herinde, og tak for svarene, når/hvis de kommer
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard Om amalgam og helseplager

Om amalgam og helseplager på Puls i kveld (NRK1, 19.30):

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5807892.html

I morgen er det nettmøte kl. 13 - 14, her kan du sende inn spørsmål:

http://www2.nrk.no/meldingsadmin/webmel ... type=skriv

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hørte noe om at dette kunne hjelpe på evt amalgam-problemer: DMSA. Noen som vet noe om det?

Og så kom jeg over denne linken:

http://www.tenneroghelse.no/default.asp ... article=60

(Håper det er OK jeg "låner" tråden din, kris? 8) )
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

NEI, VET DERE HVA???

Over 100 symptomer er beskrevet bedret/forsvunnet etter amalgamsanering (22). De fleste er svært uspesifikke og tolkes vanligvis som tegn på somatisering, fibromyalgi, kronisk tretthetssyndrom eller depresjon.

...

autoimmun tyreoiditt, eventuelt med inntrådt hypotyreose uten adekvat symptomatisk effekt av substitusjon med tyroksin.
    Og det meste av det andre passer sikkert også, men jeg forstår jo kun halvparten. Det kan jo godt være forklaringen på hvorfor jeg ikke blir bedre av Levaxin. Og kronisk utmattelse/ME kan jo forveksles med, evt utløses av dette, vil jeg tro.

(Samme link som over, forresten.)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Det jeg vet om DMSA er at det regnes som en ganske aggressiv såkalt "chelator" og kan føre til mangel på en rekke mineraler - og at bl.a. Munro-Hall-klinikken i England IKKE anbefaler det.

We do not recommend DMPS or DMSA as chelators to remove metal. There are many reason why we do not recommend these drugs. They are too aggressive and strip essential minerals away. This can be disastrous for the nutritionally compromised patient, who can become very ill indeed.
    http://www.hallvtox.dircon.co.uk/hallvt ... 20&%20DMSA

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Her er forøvrig hjemmesiden til Erlend Hodneland, som ble intervjuet i dette Pulsprogrammet:

http://www.noamalgam.org/

Han bruker DMSA i sitt avgiftningsprogram. Men han rapporterer at den beste effekten har han fått av å bruke koriander(!):

Så oppdaget jeg koriander. En japansk forsker hadde påvist at koriander kunne mobilisere kvikksølv lagret dypt i nervesystemets vev og flytte dette ut til lettere tilgjengelige områder. Jeg fikk inntrykk av at forskningen var begrenset, men bestemte likevel for å innføre koriander som en del av programmet mitt. I ettertid var dette den viktigste avgjørelsen jeg tok mht. tilfriskningen. Et års koriander behandling førte til at jeg kunne jobbe fulltid og gjenoppta treningen.
    (NB! Man skal være svært forsiktig med å forsøke å avgifte hvis man fremdeles har amalgam eller andre metaller i kroppen! I verste fall kan det føre til at det blir ført store mengder kvikksølv over blod-hjernebarrieren, og at dette lagres f.eks. i hjernen.)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Nafkam forsker på alternativ medisin i det hele tatt.

Lurer på om gode erfaringer med Armour Thyroid kommer inn under NAFKAM også....

Men alle som har erfart bra eller dårlig effekt av alternativ behandling kan melde ifra hos NAFKAM. Det står mer på nettsidene.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn