Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 33
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    48
    Meldinger
    2,689

Standard

jeg er også plaget med blåmerker over hele kroppen uten å vite når jeg dunket meg osv. Jeg her vel innfunnet meg med at det er et av de tingene som følger med sykdommen vår. Tror det har roet seg litt etter å ha spist Levaxin i over 1 år
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Min erfaring med Armour i forhold til Levaxin er at for meg virket den, noe Levaxinen ikke gjorde.

Ellers inneholder Armour både T3 og T4 i motsetning til Levaxin som inneholder T4. T3 virker etter 1 time slik at man vil merke virkningen av en tablett ca. 1 time etter at den er tatt slik er det i allle fall for meg.

For meg tok det ca. 3 uker før Armouren begynte å virke. Fra da av fikk jeg et nytt liv. Før hadde jeg bare dårlige dager. Nå har jeg dårlige perioder innimellom dager og uker hvor jeg fungerer normalt.

Bare vær forberedt på at mange leger ikke kjenner til Armour ( ta gjerne med deg info fra nettet) og mange kan også være negative til det.

Dette var min erfaring da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    3

Standard

Hei.
    Håper at de velger å ta hele kjertelen din.....selv er jeg inne i min andre strumadiagnose,med enda en operasjon pga.at den biten som ikke ble ''tatt''i 97 nå har vokst seg så stor at den må taes.Får heller ikke levaxinbehandling fordi de ikke virker.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    ålesund
    Meldinger
    29

Standard total thyroidectomi)

Hei
    Er det noen som har erfaring fra denne type operasjon, og kan noen forklare meg hvorfor en fjerner en skjoldbrukskjertel som er "frisk" jeg hadde ett stort knute struma med flere knuter.
    Alle mine blodprøver var komplett normale men knutene begynte å bli ett stort problem, jeg følte meg ikke frisk og gjør det ikke enda (bare 5 dager siden operasjon så kan ikke vente bedre)
    Men hvorfor tar de hele kjertelen når den er "frisk" er det ikke bedre for kroppen å ta bort bare knutene og så la alt det andre være der?
    de har lagt igjen en lite bit på størrelse med en finger negl som skulle gjøre at jeg slipper å ta calsium, alle prøver bra på sykehuset men jeg følermeg ikke bra nå, det prikker og jeg er nummen i noen fingrer til tider, og det kan prikke rundt nese vingene, har alldri hatt dette før...
    jeg går på 100 mikrogram levax 4 dager i uken og skal og ta 200 mikrogram 3 dager i uken,,,,,noen som har erfaring fra dette og?
    SOFUS

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard

Hei Sofus!

Jeg tok min kjertel for et år siden pga mindre kul enn deg. Var såkalt euthyreot dvs normalt stoffskifte før det.
    Det ble en ondartet forandring i min kjertel etterhvert som kun ble oppdaget på en rutine ultralyd(15mm)
    Så det er kanskje lurt å fjerne hele syke organ hvis det er fare for ondartede utviklinger..Heldigvis er det få som dør av skjoldbruskkjertel kreft fordi den er enkel å behndle, men uoopdagede langtkommede former er skumle.
    Jeg fikk for lavt kalsium etter operasjonen. Stiv ansiktsmimikk vibrerende følelse i lepper og omkring munn samt en følelse av å være forgiftet(zombiefølelse) slo meg ut i flere måneder etterpå. Det tok en tid før jeg ble megselv og kroppen likte levaxinen. Hjertebank og urofølelser og slappe utmattende zombieatakk har vært hverdagen i flere måneder. MEN plutselig og gradvis ble jeg megselv igjen....deilig... Trener nesten hver dag og er i jobb hver dag og har ikke lagt på meg et gram!
    Lykke til. Mepiform plaster er elastisk derfor blir arret penere v bruk av dette. Er dyrt men verdt det. Mitt arr var hovent i 3mnd men er nesten ikke synlig i dag.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    ålesund
    Meldinger
    29

Standard søvnproblemer

Hei
    Takk for svar, ja jeg har og en zombifølelse i hodet, som jeg håper og vil gå bort om en stund. men forsvant denne følelsen fordi kroppen vendte seg til levaksin eller var det fordi du fikk tilført nok calsium?
    Da er det sikkert lurt av meg å ta en tur til legen igjen og sjekke en blodprøve for å finne ut om jeg har for lite calsium.

Jeg ble operert for 10 dager siden og har kjempe problemer med åkunne sove, ikke så mye lenger pga strammhete og problemer med å finne en stilling som er konfortabel, men hodet vil ikke roe seg ned, jeg slapper ikke av i kroppen. en natt sover jeg ingen ting ena annen 3 -4 timer, så kan jeg sove på dagen i 3 timer i steden for jeg er så sliten etter en hel natt uten søvn. men til kvelden igjen har jeg nå problemre med å kunne få sove, tidligere var det at jeg alltid voknet HVER dag i 3 tiden på natten.

Dvs at jeg får bare mellom 4-5 timer søvn hvær dag, Dette er for LITE for meg. Jeg har hatt søvnporblemer en stund nå ca 3 mnd. Før dette kunnejeg sove fra 8 - 10 timer uten problemer,men nå gruer jeg meg til ålegge meg for jeg hvet at jeg ikke får SOVE, er dette og en av bivirkninggene etter medisineringen, jeg har ikke gått mange dager på medisin, men er ikke sikker på hvor lenge jeg orker å ha dette rare søvnmøsteret lenger. Synest at det er nok sympromer på levaxin om jegikke og skal få ekstra pga søvnmangel.

sofus zzzzzzzzzzzzzzz

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard hei

Jeg hadde samme problem etter operasjonen + at jeg ble ganske deprimert, men det har faktisk blitt bedre nå. (3 uker siden jeg opererte)
    Nå sover jeg godt om natten, og jeg sover godt om dagen..hehe.. Men sliter med mye uro i kroppen i våken tilstand, samt at jeg blir fort sliten. Jeg har nå blitt 50% sykmeldt - 4 timer på jobb er mer en nok for meg om dagen.. da er det bare hjem å sove så jeg kan være sosial på kvelden igjen.

Lykke til, håper det bedrer seg for deg også!
    Operert to ganger for skjoldbruskkjertelkreft, venter nå på radioaktivjod-behandling. Tar 150 mg Levaxin hver dag.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    ålesund
    Meldinger
    29

Standard

Hei Zena!

Takk for svar, jeg har sovet for første gang på lenge datt til i går og natt til i dag, henholdsvis 10 og 9 timer!!!
    JEg gikk til akupunktur, noen jeg har gjort 10 ganger før operasjon, for jeg og var deprimert, han sa at det er milten som gjør at en gråter ofte , da er den i ubalanse, det er ikke alltid det er hormoner.
    Jeg er LYKKELIG for at jeg kan sove, men jeg og kan klare å sove på dagen selv om jeg sover godt om natten nå, og er kjempe redd for at jeg ikke skla få sove igjen. Har og hørt at stresset jobb situasjone er ikke så heldig for oss som har fått en struma lidelse, det er selvsagt ikke heldig for noen å ha en streset jobb situasjon, men for oss blir det en større belastning og kan forverre sykdoms bildet noe.
    jeg er sykmeldt en mnd, og hadde tenket å være 50 % på jobb jeg og når jeg skal starte på jobb igjen etter påske, tror at det kan være lurt, jeg har en travel jobb med mange baller i luften og høyt tempo og mye å huske på på på en gang.
    Veldig fint at du har svart
    klem sofus

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Heisann Sofus.
    Sånn jeg har forstått det må de fjerne halve eller hele skjoldkjertlen når det er store knuter i den (selvom selve kjertelen ellers er frisk). Det er svært vanskelig å fjerne bare knuten(e), skjoldkjertelen er et blodfylt organ og ofte et konglomerat av små "kuler". Kan også være at hvis de klarer å operere ut en knute eller 2 så er faren at noe blir igjen, og da er man jo like langt hvis de knutene begynner å vokse på et senere tidspunkt, ny operasjon.
    Selv var jeg hyper med kalde knuter. Hyper kunne jeg jo få bukt med ved hjelp av NeoMercazole, men det ble likevel valgt å fjerne hele skjoldkjertelen pga. størrelsen på knutene (presset på luftrør). Jeg er glad for det selvom perioden rett etter operasjonen var tøff (jeg hadde mine tvil da), for meg virker livet med Levaxin bedre enn med NeoMercazole. Nå 4 måneder etter operasjonen føler jeg meg veldig bra. Tolmodighet og atter tolmodighet...

Mvh. Zena :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    ålesund
    Meldinger
    29

Standard arr vev

Lurte på om noen har erfaringer om hvor lenge en skal gå med strips på arret eter operasjon, for å minske arret, har lest om dette viduder plasteret som heter mepiform eller noe slikt, men ville gjerne vite hva dere gjør når det er 1 mnd siden operasjon, mitt arr er buklete og ikke helt gjevnt, er redd for at det skal strekke seg og bli litt bredere i selve operasjons arret, det ser greit ut nå, ca 1-2mm i tykkelse.

Sofus

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. NRK hadde en god sak om mat og tilsetningsstoffer
    Av helgemann i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 2
    Siste melding: 03-11-10, 14:23
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. Ville du gått med en t-shorte det sto jeg hadde lavt stoffskifte på?
    Av Larah i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 25-06-10, 22:06
  4. Svar: 14
    Siste melding: 11-12-09, 14:49
  5. Jeg fikk et barn i desember 1997 og hadde absolutt ingen oppfølging av hypothyreose
    Av rubimor i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 24-08-06, 11:19

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn