Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    40
    Meldinger
    533

Standard Proteintilskudd hjelper det?

Jeg leser her at mange skriver det er viktig å få nok proteiner generellt, men også fordi det hjelper oss som sliter med stoffskiftet.

Jeg lurer derfor på om noen kan si meg om det er en bra ting eller en dårlig ting å ta kosttilskudd som proteinpulver? eks:

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prd ... ?plid=1772

Noen som veit? eller tar slikt tilskudd og føler det hjelper?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg vet ikke om det hjelper eller ikke, men jeg spiser proteinpulver hver dag. ProZyme fra Tech Nutrition.

Jeg må ha tilskudd fordi jeg trener mye og er ikke flink til å få i meg middag. Jeg er i fin form. Kan trene ganske hardt med høye pulsintervaller, og har ingen problem med restitusjon. Mulig protein-inntak 1/2 time etter slik trening hjelper....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Jeg tar proteinpulver to ganger om dagen, og jeg trener ikke, ikke enda . For tidlig ift sykdommen. Proteinpulver inneholder masse aminosyrer i store mengder som vi med hypo ofte mangler. Jeg begynte med Whey Tech nøytral fra Proteinfabrikken i fjor høst, og jeg er sikker på at det har hjulpet meg til å bli bedre. Fikk også beskjed av legen min om at jeg bare må fortsette med proteinpulver. Aminosyreprepartater inneholder for små doser.

Proteiner er tungt fordøyelig, men Whey Tech'en inneholder noe som heter Aminogen. Husker ikke hva det er, men det skal gjøre det lettere fordøyelig.
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

DETTE var interesannte opplysninger Ada! Takk! Det med aminosyrene og mangler ved hypothyreose visste jeg ikke....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Bare hyggelig, kjære Yvette :P !
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Lignende tråder

1. Er det noen tabletter som hjelper mot smertene?
    Av gutt_81 i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 37
    Siste melding: 20-10-07, 09:09
  2. Beinverk!!! Hva hjelper?
    Av RIGG i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 1
    Siste melding: 27-03-07, 20:33
  3. Hvor lang tid før medisinene hjelper?
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 13-02-07, 15:20
  4. Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
    Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 04-01-07, 13:23

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn