Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Her står det litt om hva diverse mangelvare kan føre til. Men hvor disse har sin info fra står det ikke noe om. De vil jo gjerne selge og man må ta sånn info som det det er :
    http://www.naturmineraler.no/mangel_sporelementer.html
    Det er nok tryggest å sette lit til de som hevder at man ikke vet hva disse hvite flekkene kommer av. Mye man ikke vet, og det må man bare leve med.
    Jeg har forøvrig masse slike flekker og har hatt dem hele livet. Og jeg har alltid levd meget sundt, uten at det ser ut til å være oppskriften på å bli kvitt dem.
    En alternativ behandler sa det var "avundsjuka" og det kunne gå bort om jeg klippet neglene tre torsdager på rad og brennte dem i ovnen.
    Andre mindre selvbestalltede kilder forklarte at det var antall kjærester !
    Gid det var så væl.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Jeg har forresten også hørt at når den hvite flekken er vokst så langt ut at man klipper den av betyr det at man skal få en gave.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Så kuuuuuult he he Jeg vil ha gave
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Lilla farge?

Hei

Jeg blir helt Lilla blå om kvelden på henda mine det er litt ekkelt blir redd se det og Lilla inni neglene :,(

Tempraturen i kroppen er rar da jeg har spist da er det kaldt på en måte men drikker jeg kaffe blir jeg fort varm og normal tempratur hva kommer det av?

Rare spørsmål jeg stiller uff Ja ja

GOD HELG ALLE SAMMEN
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg blir ofte litt lilla på neglene dersom jeg fryser. Men har aldri opplevd å bli lilla på hendene. Kanskje noen andre som har erfaring med det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Tørre Fingrer Hender Råd ?

Hei

I det siste sprekker fingrene mine mye de er helt tørre og jeg blør fra de sårene og de kommer akuratt der hvor man må bøye fingern da så sprekker opp igjen uff

Da det gror blir det brunt der eller ser skitten ut he he men er ikke det assa jeg vasker meg nok for mye og jeg da ikke vet jeg hvorfor men :,(

Men hva kan jeg gjøre annet en og smøre fingrene da. Er det noe man mangler i kroppen som gjør at det tørker sånn det er vondt med de sårene :,,,,,(

Hendene ser noen ganger helt grå ut at jeg er død eller noe ekkelt ivertfall ikke fint :,(

God helg alle sammen

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Tror egentlig du skrev svaret selv, Lilja. Jo oftere du vasker hendene - jo tørrere blir de.

Har merket selv at jo mer jeg smører meg på hender eller kropp - jo tørrere blir huden (blir liksom avhengig av tilførsel av fett). Kroppen får ikke produsert de naturlige fettstoffene selv. Så mitt råd er: Ikke vask hendene så ofe som du gjør, smør dem med virksom salve hvis du er sår, og minst mulig ellers.

Kan også være vitamin-mangel som gjør at huden blir tørr. (Kanskje noen kan si hvilke vitaminer som da mangler?)

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Lilja,
    Jeg er veldig ny her, men jeg er også utrolig tørr inn i hendene. Bruker en fet krem om natta i tillegg til den vanlige håndkremen på dagtid, noe jeg synes hjelper bra.

Har også lyst å nevne at det at hendene dine ser skitne ut kan være et tegn på adrenalinsuffisiens eller addison's. Hadde bedt legen ta en titt for sikkerhetsskyld og kanskje bedt om å få målt kortisol.
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Heisann og takker for alle svarene setter stor pris på det

Godhelgklemz

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Tørr hud er også et tegn på hypotyreose. Er enig at du nok bør la være å vaske hendene så mye. Og hold deg unna såpe. Det høres for meg ut som om du har fått et atopisk eksem. Hvis du vasker hendene med såpe så kjøp en uten parfyme, for det tørker ut huden enda mer. Kanskje du bør dra på apoteket og få en krem som er fet og uten parfyme, som f.eks Essex krem..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. tørre øyne...
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 22
    Siste melding: 02-02-11, 21:41
  2. Gunnda
    Av gunnda i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 19-04-09, 22:34
  3. Varm i kroppen, kalde hender
    Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte