Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Negler og tørre hender

Når man har ja he he litt vanskligt og forklare da dere ikke kan se da, men prøver hvite flekker på neglene , er det da noe man mangler eller spiser for lite av det har jeg hørt er det feil? Var en stund det ikke var sånn men nå har det kommer på noen negler.
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har også slike hvite flekker Lilja. Den øverste hvite randen på neglene "spiser seg" nedover på noen negler. I tillegg til de hvite flekkene altså. Rart...vitaminmangel kanskje? Har ikke tenkt på det før.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ja tror det er noe man mangler men vet ikke hva hm
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hei

Har alltid fått høre at man manglet kalsium hvis man har slike flekker. Men det kan ikke stemme helt, for jeg hadde lavt kalsiumnivå i fjor, men hadde ingen hvite flekker ;) Har også hørt at det kan være luft som har kommet inn under neglen, som gjør at man får flekker.

Kanskje det finnes flere forklaringer det ute??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jeg har hørt det skyldes sinkmangel! Hadde slike hvite flekker og kjøpte sink..har tatt anbefalt dose i 2 mnd, men flekkene er der foreløbig fortsatt. (men de er ikke store) Annet tegn på sinkmangel er "prikker" eller altså små klumper på tunga (i samme farge som tunga selv) Har dere dette i tillegg til hvite flekker på neglene, tror jeg dere kan være sikre på at dere mangler sink.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hm kansje er det sink man mangler hva er det som inneholder sink? Men det på tungen er det hvite flekker også ? Jeg tror ikke det er noe på den Er bare negler det er kommet i det siste for det er lenge det har vært borte gitt

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Jeg har ikke hvite flekker, men på lille- og ringfingnegler har jeg små sorte rundinger, og de neglene har også mange riller.
    Tror det er på siden til Kris jeg leste noe om at det kan være tegn på dårlige binyrer - noen som vet mer??

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Nå hadde jeg bare hvite flekker på to negler men nå kommer det nesten på alle :,( Jeg tror ikke jeg drikker eller spiser for lite kalsium :,( Noe annet det kan være ?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Jeg har det også, men jeg tror det er noe "alle" har fra tid til annen, og jeg tror ikke det er noe å bry seg om.

Fra Helsenytt for alle: Små, hvite flekker i neglene (leukonyki) er vanlig og ufarlig.

http://www.helsenytt.no/artikler/negleforandringer.htm

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for det Men har bare hørt at man mangler noe da vitaminer eller noe man spiser for lite av men det er kansje bare surr he he

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. tørre øyne...
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 22
    Siste melding: 02-02-11, 21:41
  2. Gunnda
    Av gunnda i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 19-04-09, 22:34
  3. Varm i kroppen, kalde hender
    Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte