Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard Hvilken endokrinolog anbefaler dere?

Jeg bor i Kristiansand, og her er det bare en endokrinolog, og jeg er usikker på om han har tenkt å ta imot i løpet av året. Ikke har jeg alt for mye tro på ham heller, for han har sagt til legen min at det bare er å prøve seg frem med Liothyronin selv om jeg har lavt DHEA. Resultatet av den prøvingen var 3 ukers sykemelding og 20 timers søvn i døgnet. Jeg ble spinndårlig.

Har dere god erfaring med noen bestemte endokrinologer, og har noen av dere vært utredet/behandlet for lav binyrefunksjon hos ham(henne)?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Mulig du må spørre hos dem som har Addison, og de har noen epostadresser på nettet, men de skriver selv i Livsboka og bladet sitt at de selv med Addison slet med å få diagnose i mange år i gjennomsnitt. De blir typisk ikke tatt alvorlig før de er sengeliggende heller. Selv da tar det lang tid til.
    Spør på noen flere forums også.
    Oftebro holder til på sørlandet også, mener jeg, men han er ikke endokrinolog.
    Noen flere som har noen bedre innspill?

Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Mulig du må spørre hos dem som har Addison, og de har noen epostadresser på nettet, men de skriver selv i Livsboka og bladet sitt at de selv med Addison slet med å få diagnose i mange år i gjennomsnitt. De blir typisk ikke tatt alvorlig før de er sengeliggende heller. Selv da tar det lang tid til.
    Spør på noen flere forums også.
    Oftebro holder til på sørlandet også, mener jeg, men han er ikke endokrinolog.
    Noen flere som har noen bedre innspill?
    Tusen takk for svar!!

Hvor får jeg tak i dem som har Addison? Har de noe forum, jeg kan ikke finne annet enn forenings-siden til MAF..

Hvem er Oftebro? Du skriver navnet som om jeg burde vite hvem det er, men det gjør jeg altså ikke...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

http://www.oftebrohelse.no/ men jeg aner ikke om han er flink med DHEA og cortisol og sånt, vet ikke. Han er ikke endokrinolog men har befattet seg med stoffskifte, noen som ikke fikk noe hjelp av leger og endokrinologer gikk til ham og fikk prøve thyroxin og liothyronin og ble naturligvis mye bedre hvis det var stoffskiftet som feilte dem. Men han gir pasientene en diett også, men jeg vet ikke detaljene. Noen har postet noen detaljer her.
    om www.addison.no, er det mange tlf nr på siden om fylkeslag.
    Thyreoideaforbundet oplyser ikke noe om leger, da må man selv gå på møter og da kan medlememr fortelle om sine erfaringer med leger men offisielt skal det ikke sies noe om leger fra forbundet. Det kan bli bråk av det mildest sagt. Så å dukke opp på møtene er best i den gården.
    Aner ikke om det er slik hos addisonforeningen også, at man kun kan få slik opplysning hvis man går på møtene.

Jeg håper noen gir deg tilbakemelding her eller på noe annet forum. Let litt rundt her også, kanskje det står noe.

Lignende tråder

1. Time hos endokrinolog
    Av millasin i forumet Endokrinologer
    Svar: 4
    Siste melding: 04-10-08, 12:06
  2. Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
    Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 22
    Siste melding: 11-10-07, 16:23
  3. armour - hvilken dose er økonomisk fordelsaktig?
    Av Marianne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 10-10-07, 19:48
  4. Kan en endokrinolog
    Av janike i forumet Endokrinologer
    Svar: 17
    Siste melding: 20-09-07, 21:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg