Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard kokos olje bra for oss med hypotyreose?

surfet litt rundt i sted og fant dette...
    http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=7286

noen som har prøvd eller har synspunkter?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

tror jeg skal prøve litt av dette...men det hørtes jo kanskje litt mye ut med 3 ss til dagen? men det er vel egentlig ikke det hvis det er en erstaning for alt annet fett utenom omega.
    tror jeg prøver med 2 og følger nøye med på vekta:=)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

hei tror jammen jeg og skal gjøre...for som den optimisten jeg er tror jeg at vips,så er noen kilo borte vekk,helt sånn uten videre...meg i et nøtteskall ja..ler...skal rapporter etter hvert,om det virker og sånt

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    42
    Meldinger
    46

Standard

Jeg prøvde det en periode for lenge siden.. lagde havregrøt om morningen og tok i 2 ss kokosfett.. Du kan tro det fikk fart på magen. Det buldret og bråkte og jeg måtte være i umiddelbar nærhet av en do...:-)

Tror det er bra.. men jeg fikk ikke brukt det så lenge, for etterhvert var det sånn at jeg brakk meg bare jeg så havregrøt. Var ganske ekkel konsistens eller følelse rundt det å spise dette fettet. Så jeg sluttet å bruke det ;-)

Men kanskje jeg skal kjøpe en ny krukke? Men da må vi kanskje legge ut noe idèer på hvordan vi skal klare å få det i oss.. Jeg klarer ihvertfall ikke å spise rett fra skjeen..

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    4

Standard

Er det noen av dere som i det hele tatt klarer å få i dere dette? I så fall hvordan?

Jeg prøvde det i våres, nettopp fordi jeg hadde lest at det skulle være bra for stoffskifte og forbrenningen, det gikk fint å ta en ss eller to et par dager, men så begynte jeg å brekke meg og klarte ikke å svelge det! Og etter det har den bare stått på kjøkkenbenken...

Så hvordan skal man få i seg dette sunnhetsmidlet?

For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei, hei ;)

Datt bare innom litt her. Har ikke greie på dette, men har jeg hørt noe om at man kan ha dette i Smoothies?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Drammen
    Alder
    42
    Meldinger
    46

Standard

Jepp.. man kan ha det i smoothies... (smaker ganske ok, men jeg har nok fått en aversjon mot det, for blir kvalm uansett... )

Man kan også tilsette det i matlagningen, egentlig ganske godt, for tilsetter litt søtlig smak... der det passer, selvfølgelig..:-)

på havregrøt, var helt greit..

Viktig å tilsette på slutten av matlagningsprosessen. Skal bare forsiktig smelte i maten.. ikke kokes eller noe sånt, visstnok

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

wow!!har nå prøvd meg på kokosfett og må si at det var ikke godt nei..vanskelig å svelge rent..ikke så ille å spise det på knekkebrød da egentlig..leste og at hvis vi blir kvalme av fett er det for at vi må vennes oss til det,da vi har spist lite av det og leveren reagere på det..og da blir vi kvalme..

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Er det ikke mulig å få det i seg via kokosmelk eller opphakket kokos som man kan ha i kaker og slikt da? Eller er ikke det godt nok. Virker lettere å få det i seg da i alle fall.

må legge til at jeg har en krem som bl. a inneholder kokosfett og den begynte jeg å bruke da huden min holdt på å ta livet av meg. Jeg klødde volsomt på hele kroppen, men denne kremen var det eneste som hjalp.
    Sist endret av Admin; 21-04-10 kl 13:59 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg har gått ned 10 kilo på en uke!

neida hehe:=)......

angrer egentlig litt på kjøpet, for smoothie er den eneste måten jeg klarer å få det ned på.
    jeg blir fort kvalm generelt, og spesielt av fett, så....1 skje om dagen er mer enn nok for å si det sånn.....

første dagen ble jeg nesten kurert på stedet eter å ha brukt både stekevarianten og den extra vrigintingen.

skal prøve litt til, men tviler på at det blir et fast tilskudd i kostholdet mitt:=)

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. MCT-olje
    Av marge i forumet Kokosolje
    Svar: 6
    Siste melding: 24-10-10, 00:50
  2. Demens og hypotyreose
    Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 0
    Siste melding: 21-03-09, 11:26
  3. MCT olje - erstatning for raske karbohydrater?
    Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 0
    Siste melding: 16-06-07, 14:23
  4. Hypotyreose og pcos.....
    Av Linn i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs
    Svar: 11
    Siste melding: 25-11-06, 21:53

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine