Side 3 av 9 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 90
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Kan du ikke spørre legen hva han tror og du evt. kan ta opptrappinga mer gradvis? Du har da vel økt nokså raskt? Jeg syns ikke du skal holde ut hvis du føler det bærer galt avsted. Det er kun du som kan føle på din egen kropp hvordan det går. Det tar jo en uke å få analysert blodprøvene og enda noen dager eller kanksje uker før du merker effekten av evt. redusert dose.. Det er lenge å vente når du har det såpass ille.

Jeg tror ikke det gjør noe om man tar opptrappingen litt mer over tid.

Men.. det er riktig som de andre sier at det kan gå over av seg selv. Man kan føle overdosesymptomer når man er på vei oppover, selv om man har lave verdier og dermed faktisk ikke er overdosert. Men det er stigningen som gjør at man får noen av de samme symptomene. Jeg har selv opplevd det, og det var nok det mest slitsomme i min stoffskiftehistorie.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    46
    Meldinger
    2,691

Standard

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet og sett. Men du kan jo nevne det for legen også. Så legnge du ikke har hard hjertebank eller store skjelvinger ville jeg pint meg litt og sett hva som skjedde.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard Kløne?

Jeg gjorde som Anne Ma sa og holdt ut, og etter omtrent en uke forsvant hodepinen. Øresuset hang med litt til.

Til onsdagen skal jeg ta nye blodprøver og er spent på resultatet.

En ting jeg lurer på. Er det flere enn meg som syntes at de har blitt mer slepphendte og klossete/klønete samtidig som problemene med stoffskiftet dukket opp?

Jeg glipper tak i glass og kopper. Jeg mister ting i gulvet oftere enn før.
    Det er noe gubben har kommentert faktisk. "Du har jo blitt den Klodrikken jo". Noen ganger er det akkurat som om koordinasjonen ikke funker 100%, med resultat at jeg f.eks. feier borti glass som står på bordet.

Jeg har også litt vondt i håndleddene og har tenkt på det med Carpal tunnel som jeg har lest kan henge sammen med stoffskifteproblemer. Søsteren min er operert i begge håndledd for det, og jeg gjør meg mine tanker om det kan ligge i familien. Hun har aldri fått sjekket stoffskiftet og har ingen grunn til det heller mener hun.
    Men foreløbig er det smerter jeg klarer å leve med.

Håper dere alle har hatt en god pinse !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    46
    Meldinger
    2,691

Standard

Jo da.
    Jeg er slepphent etter stoffskifet ble dårlig. Nå går det i perioder hvor jeg er klønete og i perioder nesten normal.

Godt å høre at du er blitt bedre!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard Dagbok 06. juni 2007

Hei og hopp!
    Har det så mye bedre om dagen.
    Har ikke hatt det så bra på nesten det jeg kan huske.
    Nå er jo ikke husken helt den samme som før da

Solen skinner og selv om jeg kan ramse opp ting som jeg fortsatt syntes ikke er helt som det skal, og fortsatt har dårlig dager innimellom, så må jeg si at jeg har det bra. De dårlige dagene er det færre av enn før
    Får kommentarer på at jeg virker kvikkere og at jeg ser bedre ut også.
    Det kjennes som om ting går rette veien
    Måtte det vare !!

Var hos legen i dag og han er fornøyd med verdiene.
    Han liker at TSH er lavere enn 1, han karen her. Så han ønsker at vi skal øke dosen til 100 og se hvordan det går. 100 er forøvrig den dosen han mener er den vanligste å ligge på....
    Jeg fant også ut at han har målt TSH og Ft4 flere ganger opp gjennom åra når jeg har hatt helsesjekker, så jeg fikk de verdiene også.
    (Ft3 er liksom ikke interesant det ?)

HISTORIKK:

20. juni 2007: Øker dosen med Levaxin til 100
    (Utsatte å øke pga at vi var på på ferie en uke.... sist jeg økte dosen hadde jeg veldig hodepine....)

06. juni 2007 - morgentime hos legen
    Blodtrykk 130 over 70 (eller var det 80). Bra var det iallfall.
    Hvilepuls 75 (normalt for ei som er dårlig trent fikk jeg beskjed om )

Verdier 30. mai 2007
    TSH - 0,32 (0,2 - 4)
    FT4 - 15,1 (9 - 22)
    FT3 - 3,3 (2,3 - 5,7

25. april 2007: Økte dosen med Levaxin til 75 mg

Verdier 28.mars 2007
    TSH - 0,77 (0,2 - 4)
    FT4 - 13,8 (9 - 22)
    FT3 - 3,7 (2,3 - 5,7)

10. mars 2007: Begynte med Levaxin 50 mg
    Diagnose: Hypotyreose latent

Verdier 14. februar 2007:
    Anti-TPO - 598 (<35)
    TSH - 1,2 (0,2 - 4)
    FT4 - 11 (9 - 22)
    FT3 - hadde han ikke målt.

2001 - utbrent og sykemeldt. (mange av symptomene den gang passer med stoffskifteproblemer, men verdiene fra 2001 er jo greie)

Verdier 15. jan 2001
    TSH - 1,22 (0,2 - 4)
    FT4 - 13,3 (9 - 22)

Verdier 11. nov 1999
    TSH - 1,07 (0,2 - 4)
    FT4 - 12,6 (9 - 22)

Verdier 19. nov 1998
    TSH - 1,09 (0,2 - 4)
    FT4 - 15,4 (9 - 22)

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard Status

Økning til 100 mg har gått greit. Ingen plager som hodepine og hjertebank.

Generelt så har jeg det mye bedre enn før.
    Er mye kvikkere og blir ikke så fort sliten.
    Humøret/følelsene/depresjonene og vekta er der endringene går tregest kjennes det ut som.

Temperaturen i kroppen generelt er høyere enn før.
    På morgensia blir jeg noen ganger veldig varm. Hetetokter.

Ofte når jeg legger meg så blir jeg svimmel.
    Det varer noen sekunder og blir borte.

Når jeg trener og går stavgang så orker jeg mer uten å få blodsmak i munnen og vondt i brystet. Så da håper jeg at effekten av treningen også kommer snart.

Ønsker alle på forumet en god sommer!

-Femice-

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    46
    Meldinger
    2,691

Standard

Bare ikke press deg for hardt, for da kan du få motsatt effekt av treningen din

Ha en brilliant sommer du også
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Hetetokter føler man gjerne når kroppstemperaturen er lav, eller er påvei nedover.
    Ikke la deg lure av dine temperaturfølelser - ta tempen - det er det eneste som er å stole på.

Det er fint at du tar i når du trener - det er det som gir fremgang !
    Men ikke hver gang - de fleste turene du gjør skal faktisk være rolige.
    De harde turene kan du variere fra å dele dem opp i harde partier av en bestemt varighet. 2min - 5min - 15min.
    Pausene mellom senker du helt ned til rolig.

Ofte er det slik at dosen blir forliten etter en tid. Når du merker at det går dårligere igjen er det tid for å øke den.
    Ikke før.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard Mere status

Takk for kommentarer/svar!

Hukommelsen er tydligvis ikke helt på plass
    Det var jo en ting til som jeg tenkte å nevne...
    En annen ting som er merkbart bedre er håret.
    Mister ikke så mye hår som før
    Det ser bedre ut og jeg kan faktisk la det lufttørke og så ser det greit ut.

Når det gjelder trening så har jeg de siste årene flere ganger prøvd å komme i gang med trening.
    Ble ganske frustert fordi jeg ikke merket den fremgangen de mente jeg skulle merke etter 4-6 uker med jevnlig trening. Kondistrening var det verste for det var akkurat som om jeg ikke hadde pust. Blodsmak i munnen og vondt i brystet inspirerte ikke til å prøve mer.
    Så da jeg begynte på Levaxin var det vel halvannet år siden jeg hadde gjort noe annet enn øvelsene hos fysioterapeuten...

For et par måneder siden begynte jeg å gå med staver sammen med en gjeng av damene her på jobben. Vi går halvannen time hver mandag.
    Og det har vært oppmuntrende å føle at det er godt å gå. Ingen blodsmak og vondt får jeg bare når jeg presser på for mye i oppoverbakkene. Men jeg lytter til kroppen og presser ikke for lenge.

Prøver å gå en gang til hver uke også og gjøre fysioøvelsene mine.
    Blir vel neppe kjempesprek men håper at jeg skal merke at formen blir merkbart bedre denne gangen.

-FemIce-

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard Status

Nå er det snart 4 uker siden jeg økte dosen til 100 mg.

Har fått beskjed om å være på vakt for hjertebank.
    Men det eneste tidspunktet jeg merker noe rart er når jeg legger meg om kvelden. Har litt kraftigere puls men det er ikke veldig høyt tempo på pulsen. Gubben har kommentert at han merker godt at hjertet slår.
    Siden jeg ikke syntes det er ubehagelig eller vondt har jeg ikke redusert dosen eller kontaktet legen.

Noen kvelder blir jeg veldig svimmel når jeg legger meg også.
    Hadde det ikke vært for at jeg allerede lå nede ville jeg vel gått i bakken

Jeg har nå våknet flere morgener av at jeg er varm og har svettetokter.

Jeg svetter mer enn før og det lukter mer enn før.

Side 3 av 9 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. FemIce i farta (håper jeg...)
    Av FemIce i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 15-03-07, 16:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg