Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom

Hei, hei

Kom til å tenke på dette - noe jeg snappet opp på et annet forum for ei stund tilbake. Man kan visst søke om tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom - som trygdeytelse, selv om man ikke har cølliaki. (Jeg trodde at det kun gjaldt dette, nemlig.) Vet ikke om stønaden heter "Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom" eller hva den heter. Noen andre som vet det? Tror den ligger på minst 1500 i måneden, men er heller ikke sikker på det.

Tror dere det er noen mulighet for oss stoffskiftesyke å søke om dette? Ser jo at mange har lidelser som er relatert til mage og tarm, og mange her inne i alle fall, mener vel at det kan ha sammenheng med stoffskiftet. Enda flere lurer vel på om de har denne typen lidelser, selv om de ikke har fått noen diagnose på det enda - deriblandt meg. Det er vel også snakk om at vi kan ha absorpsjonsproblemer pga f.eks. ødemer i tarmene.

Og så er det jo helt vanlig kjent nå at lavkarbo bør vi spise vi som har problemer med for høy vekt. Og da vet vi jo at dette er mye dyrere mat enn mer usunn kost.

Hva mener dere?
    Hvilke "beviser" har vi for sammenheng med stoffskifte og mage og vekt?
    Hva skal til for at trygdevesenet godtar noe slikt?
    Kan vi bruke NTF i denne sammenhengen?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Vet ikke om det er bevist godt nok, men det står jo i alle medisinske tidsskrifter da at vektøkning er et av symptomene på hypotyrose.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Er det noen som vet om man kan få dekt f.eks slankekurer/dietter ved helseskadelig overvekt? Herbalife feks blir jo kostende nesten 2000 kr i mnd, og det blir jo ganske så mye om man er avhengig av å gå lenge på kur når man har mye å gå ned.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har en venninne som er overvektig og hun fikk tilbud om å få dekket utgifter til trening. Men hun hadde ikke lyst da. Vet ikke om man får dekket dietter, men jeg syns nå man burde det da. Spesielt når det er sykdom som ligger bak.

Selv har jeg begynt å tenke litt på å få foretatt en bukplastikk. Det er dyrt , men kanskje verdt det. Sykdommen ødelegger mye for meg, men kanskje jeg kan få litt av kroppen min tilbake. Men dette er bare på takestadiet hos meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Får man ikke dekt bukplastikk om man har mye løsskinn? Snakk med legen din om det, kanskje det finnes en måte å få det dekt på. Viktig at noe positivt skjer innimellom også. Føler at man mister mye med denne sykdommen, så om man har mulighet til å ta noe av seg selv tilbake, så synes jeg da at man skal ha mulighet til det.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hm... Kanskje jeg heller skulle kaldt tråden:

Tilskudd til utgifter i forbindelse med komplikasjoner pga sykdom. Men jeg vet ikke om det gjør noen forskjell.

Samma det - bare kom igjen med alt dere måtte ha av dette og lignende betraktninger.

(Og helst noen paragrafer som kan gi oss litt pæeng )
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Lignende tråder

1. Ang. tilskudd av B-vitaminer
    Av Marina73 i forumet B-vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-08-08, 16:57
  2. Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
    Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 2
    Siste melding: 17-07-07, 21:22
  3. Kinesisk balansete, Rosenrot. Andre tilskudd?
    Av bambi i forumet Urtemedisin
    Svar: 1
    Siste melding: 12-01-07, 17:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn