Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei på deg Hsn.

Det er veldig sjelden B-12 er virksom i tablettform fortalte de meg på apoteket for lenge siden.
    Gå heller til legen din å få sprøyter.

Du kan også spørre om resept på trio B. Det er høyere konsentrasjon av virkestoffene i det produktet av B vitaminer.

Du nevner Papaya...Jeg har brukt papayakapsler siden begynnelsen av Januar, merker stor bedring på følgende områder:

Er mer våken, våkner tidligere og er tidligere trøtt om kvelden(endret søvnmønster)

Den lammende utmattelsen(fyllesykefølelsen)kommer bare når jeg har stresset mye, før var den der mye oftere, selv når jeg IKKE hadde gjort noe særlig. Disse tingene kom gradvis.

Jeg prøvde 5 dager uten kapselene for å sjekke hva som skjedde, da ble jeg utslått igjen, så...papaya er bra for meg iallefall.

Jeg vet ikke hvordan det påvirker stoffskiftet mitt, men jeg følte meg så syk at jeg bare MÃ…TTE prøve.

Startet med en kapsel om dagen, økte til 2. Har prøvd å øke til 3 slik det står anbefalt på Menin, men da fikk jeg voldsomt hjertebank og uro, så 2 kapsler er nok riktig dose på meg.

Jeg bestilte disse kapslene på Papayashop.
    Det å spise papaya blir ikke helt det samme, for det er høyere konsentrasjoner i kapslene.

GOD PÃ…SKE TIL DEG.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Ligger jo innenfor "normalen" på B12 så får nok neppe noe sprøyter der, selv om jeg har bare 199 i verdi. Har ikke fått tatt prøver av noe annet, så hva jeg mangler, og hva jeg ligger på på de forskjellige vitaminene. hormonene vet jeg ikke. Er det prøver man får tatt på vanlige legekontor, eller er det de som vender mere mot alternative behandling som gjør dette?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Hei HSN!
    Hvis du søker på B12 i forumet, finner du mye info. Dette har Nora skrevet:

"Det er dokumentert nevrologiske symptomer ved tall godt i midten, faktis.
    I Amerika er det en del leger som anbefaler at man holder seg over 500, men det er vel andre enheter der og regner jeg om blir det 360 i not\rske tall. Ingen andre har regnet etter, så hvis noen andre vil regne og sjekke, er de velkomne.

Det er stor forskjell på norske leger , om de gir B-12 eller ikke.
    i Sverige har de hatt tabletter i over 20 år, men i Norge kom Trio-be noen få år siden.

Dessuten fins det sterke vitamintabletter under bordet noen steder.
    850 mikrogram er anbefaalt av norske forskere som har forsket på hvor mye en trenger hvis en først har mangel. Rart at Trio-be er 500 mikrogram.

Det står noe mer om B-12 på nettsiden til Dr. Dommisse.

nora"

Jeg fikk B12 - sprøyte i fjor og opplevde at jeg fikk et "løft",- ble i bedre form. Det er vanlig å få tatt blodprøven hos lege. Har kjøpt B12- tabletter i nettbutikk, 1000 mcg. Ja, legene er fornøyd når verdiene er innenfor normalen. Men VI er jo ikke innenfor normalen, så jeg fortsetter med vitaminene. Kjøpte også D3 - vitaminer, 1000 mcg, i nettbutikk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Ja har lest. men det hjelper lite for jeg får ikke B12 hos legen. Tenkte å skaffe meg via nett. for det sterkeste jeg fant på helsekosten var 9 mikrogram, og det hjelper vel lite.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

HVORFOR får du ikke B-12 hos legen?jeg hadde høyere verdier enn deg da jeg startet med sprøytene mine.

Har legen din sagt noe om hvorfor??
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Hvorfor vet jeg ikke, men hun har ikke noe tro på at problemene ligger verken på stoffskifte eller mangler av vitaminer, og så lenge jeg ligger innenfor normalverdi mener hun jeg er bra medisinert. Hun vil heller fokusere på vekt og psyke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

vekt er jo bra, men psyke.... ikke gå i fella og godta lykkepiller. det kan du bli enda dårligere av + at du får stempelet da... ikke verd det :(

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Hei igjen Hsn!

Har du økt doseringen? I en annen tråd skrev du om at legen din ville øke, men "skyldte" på deg, at du ikke vil øke, mens det du egentlig mente var at du ville ikke øke så fort, pga at du tidligere tålte doseøkning dårlig. Din siste tsh var 3.5 og Ft4 14 og du har mange symptomer. Er du i gang med doseøkingen?

Ønsker deg alt godt!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hsn
    Ja har lest. men det hjelper lite for jeg får ikke B12 hos legen. Tenkte å skaffe meg via nett. for det sterkeste jeg fant på helsekosten var 9 mikrogram, og det hjelper vel lite.
    Her har jeg handlet både B12 og D-vitamin i store doser:

http://www.vitaviva.com/en/Default.aspx

Av en eller annen grunn så går det ikke at jeg søker opp produktet og legger linken til det aktuelle produktet. Du må søke i søkefeltet. Det har gått fort og greitt å få disse tilsendt.

Jeg handler nå et annet sted, men det får jeg evt komme tilbake til.

Jeg håper du får hjelp. Jeg har fått opp B12-nivået mitt. D3-nivået aner jeg ingenting om, men tar tabletter allikevel. Leste på en link at det kan gi vektnedgang. Vet ikke hva som virker jeg, men vekten har sunket betraktelig...Kan være andre grunner til det, men jeg tør ikke slutte med noe...

Alle gode ønsker!

Glemte å si at B12-tablettene er sugetabletter. Tror det er en fordel at de ikke går gjennom tarmsystemet....TROR jeg altså....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Nei er nok ikke igang med noe doseøkning hun sa ikke noe mer om den saken, men var jo hos henne en gang tidligere i år å da sa hun at hun ikke ville øke dosene mine, så det er nok der hennes standpunkt ligger selv om det var meg hun skyldte på sist. Hadde med meg noen på siste time, så kanskje derfor hun snudde på det. Skal ta opp dette med dosene med endokrinolog, fikk jo henvisning dit, og håper på litt bedre hjelp der, tørr ikke holde på med økninger på egenhånd siden blodtrykket ble høyt, og jeg fikk høy puls sist. Mens jeg venter på endokrinolog skal jeg gripe fatt i å prøve å finne vitaminene og tilskuddene jeg trenger. Har startet med rosenrot med grønn te og b-vitamin kompleks (må få sterkere), og skal skaffe meg kalsium og de andre som ble anbefalt her på forumet. Har også sett på noe som heter Lecithin, skal visst være bra for stoffskifte, hjerte og nervesystem, så det er også på lista, noen som vet noe om dette?

Noen som har kjennskap til dette firmaet? De har jo altmulig, bl.a B12 på opptil 3000 mcg.

www.iherb.com

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn