Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Liz
    Det skal ikke være kvikksølv i barnevaksiner i Norge i dag. Etter det jeg har lest sluttet de med det en gang på 80- tallet. Men man vet fader meg aldri, vi blir jo pumpet full av feilinformasjon og direkte løgn hele tiden.
    Men alle over 20 år har sannsynligvis fått vaksine med kvikksølv, i tillegg til kvikksølvfyllinger i tennene...
    var det Kvikksølv i vaksinene???
    var de spenna gærne på den tida eller???
    vi lærte jo på skolen på 80-tallet at kvikksølv var giftig

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Har noen greie på om man får dekket utskifting/tannbehandlingen hvis legen har mistanke om at det er de som gjør deg syk? noen som vet noe om dette?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    62
    Meldinger
    802

Standard

Nei, det får man dessverre ikke, i hvert fall i utgangspunktet. Tannlegebehandling dekkes jo generelt ikke av det offentlige i Norge, og det hjelper ikke om man TROR at man har helseplager pga. amalgam, rotfyllinger e.l. Jeg skriver TROR fordi det pr. i dag offisielt ikke finnes noen påvist sammenheng. (Og det kommer det nok heller ikke til å gjøre før hele "amalgamgenerasjonen" er under torva - tenk hvilke utgifter det offentlige ville fått dersom man hadde åpnet opp den døren der? Det hadde sikkert gått med to-tre oljefond...)

Men man kan være heldig og få trukket fra utgiftene på skatten - hvis man er heldig med saksbehandler på Ligningskontoret...

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
    Av AliceH i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 8
    Siste melding: 25-12-09, 10:33
  2. Pigmentering og Levaxin, sammenheng?
    Av W79 i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 9
    Siste melding: 02-05-08, 15:25
  3. er det sammenheng mellom stoffskiftet og mens?
    Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 04-02-07, 12:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn