Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard Utstående øyne

Hei! Er det noen der ute som har erfaring med utstående øyne? Norn gode råd, tips?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

det betyr vel at du har altfor høyt stoffskifte vel?
    struma?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Det eneste er å låne bøker om temaet på biblioteket. Vet det står litt om det i boken Thyreoideasykdommer. Ellers kan du se på nyttige linker om det ligger noe materiale der.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Fant noe på en av de svenske linkene der som jeg ikke har sett før, takker!

baremei Gjest

Standard

Det eneste som er helt sikkert er at struma-øyne SKAL følges opp av spesialist, altså endokrinolog (og går du bare til homøopat for det blir jeg sinna på deg!)

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Nei da nei da.... slapp av.... er jo ikke gal heller! fint at du bryr deg. Dette er en potensielt farlig sykdom, det er jeg smertelig klar over, faren min var veldig veldig syk før det ble oppdaget hos ham, og han kom seg vel heller aldri helt igjen heller. Har gått gjevnlig til lege og tatt blodprøver i mange år, men er absolutt ikke fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått. Serlig det med øynene har bekymret mg i det siste, så ille har det aldri vært før, men kommet og gått har det gjort..... Så nå har jeg bytta fastlege, får se hvordan det går...... Har ikke hørt et pip om endokrinolog på 6år, karnsje jeg skulle mast meg til en time? Tror legene her stort set bare konfererer med edokrinolog.... Så på de svenske sidene at en kunne få øyeproblemer av at stoffskiftet gikk veldig fort ned, kan jo karnsje være det da? Hadde sky høye verdier for 2mnd siden, de er tilnærmet normale nå, men sliter litt med å få det stabilt. Neo-mercazolen står fortsatt uåpna i kjøkkenskapet.........

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    19

Standard

Høye doser med kortison fikk mine øyne tilbake på plass. Tøff runde, men det var verdt det.
    Darlingmin

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Hei! Kjekt at det finnes flere der ute - og ikke minst greit å vite at det finnes medisiner! Har bytta fastlege. Og nå ser det endelig ut til at det blir andre boller! Skal på CT over helga for å sjekke øyehulene, og er henvist til endokrinolog. Verdiene mine var ikke faretruende høye nå, så jeg skulle ta det litt med ro til jeg har fått utredning hos endoen - og evt. starte med neo-mercazole, eller ta den radio-jod behandlingen.... i samråd med ham. Begynner å bli passe lei, og hadde vært greit å bli ferdig med dette. Men innrømmer at jeg er LITT skeptisk til den radio-joden. Da er det liksom ingen vei tilbake...... I tillegg har jeg små barn i huset nå...... Og jeg er også litt redd for hvordan øyene mine vil reagere. 8)

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard

Var hos endokrinologen min på Aker i dag, og fikk beskjed om at jeg måtte bestille meg time hos øyelegen igjen snarest råd fordi han mente han kunne se at det hadde satt seg litt på øynene. Om jeg hadde merket noe til at jeg hadde blitt "stor og stirrende" i øynene..? Jeg måtte nesten le, fordi jeg alltid har vært sånn (fikk høre at jeg hadde "kuøyne" da jeg var liten... ). Skal selvsagt gå til øyelegen, men innbiller meg/håper at det ikke er noe galt - at det bare er sånn jeg faktisk er og alltid har vært. Håper i alle fall for himmelens skyld at jeg ikke blir verre. (-> )

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

hei! Har fortsatt øyne som ei gammel ugle men har omsider fått komme på CT- av øyehulene, og fått tilbakemelding på at alt der er ok. Puster litt lettet ut.... Legen min vil fortsatt at en øyenlege skal se på det - men det er 3-4 mnd ventetid + forskyvinger pga ferieavviklng!!!! men det begynner å bli ganske lenge siden henvisning nå, så får håpe det blir snart.....

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. tørre øyne...
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 22
    Siste melding: 02-02-11, 21:41
  2. TRAS. Kan man få utstående øyne når man er hypo?
    Av camomilla i forumet Graves oftalmopati
    Svar: 1
    Siste melding: 22-05-08, 15:00
  3. lavt stoffskifte og hovene øyne og litt til
    Av glaboy i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 6
    Siste melding: 27-09-07, 11:16
  4. Rennende øyne og smerter i tunga
    Av Tily i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 7
    Siste melding: 13-09-07, 20:38
  5. Veldig hovne øyne