Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Hvor får vi Armour/natural thyroid fra?

Amatøren er på joggetur i informasjonsjungelen igjen

Men jeg oppretter en ny tråd her for å ikke sabotere baremei sin med rotet mitt ;)

Så med skjelvende knær, dirrende flesk og utslitte joggesko legger vi vei...

Se på denne linken: http://www.altsupportthyroid.org/dt.php

F.eks.:
    Desiccated (dried, sometimes misspelled as dessicated) thyroid is thyroid hormone derived from pigs' thyroids, usually in pill form. It contains both of the main thyroid hormones T4 and T3, and probably the lesser-known hormones T2 and T1. (T2 and T1 aren't measured in desiccated thyroid, but they were in the pigs' thyroids, and they aren't removed.) Its use began in the late 1800s and has continued to the present.
    Where desiccated thyroid is
    The best-known brand name is Armour, which is sold in the US and imported in some other countries. In Canada, desiccated thyroid known simply as Thyroid is made by Pfizer Canada (formerly Parke-Davis). (See Medication Availability in Canada for details concerning the transfer of Thyroid from Pfizer to Erfa.) Most pharmacies in both the US and Canada carry desiccated thyroid medication.

In the UK, only a few pharmacies carry Armour, but other desiccated thyroid products are more widely available. A thread with information about the availability of desiccated thyroid in the UK, the Netherlands, Belgium, Germany, Denmark, and Norway is online here. In addition, Nature-throid, a hypoallergenic brand of desiccated thyroid, is available in Europe as well as in the US. Details are in the January 2002 news release American-Made Nature-Throidâ„¢ Approved for Prescription in England and Throughout Europe. Another lesser-known brand name is Westhroid.
    Dette var da særdeles interessant, eller... ???

Det er link til her: http://groups.google.com/group/alt.supp ... .28986173@ Orker ikke lese, men jeg så raskt et "kjent" menneske derinne i alle fall ;)

Se her da:
    Norway Hypothyreose-side
    In Norwegian with links to pages in Norwegian and English. Links are to news about thyroid research and other thyroid-related subjects. Personal website of Nora Grøndal, a nursing student and thyroid patient in Norway.

Sonja's hypothyreose - side!
    Sonja Midtlien, a thyroid patient, writes in Norwegian and in English about living with hypothyroidism and getting treatment through the Norwegian Health Service. The site has thyroid forums and links to articles and sites in Norwegian and English.
    http://www.altsupportthyroid.org/country.php#norway
    Tji-hi. Verden er jammen meg ikke stor. Nå er ringen sluttet, men dette hjelper oss jo ikke (selv om det var litt morsomt da ;) )

Se her (selv om det vel ikke hjelper oss stort):

United Kingdom Source of Armour Thyroid

August, 2001

Patients in the United Kingdom now have a source to purchase Armour Thyroid, the natural desiccated thyroid drug. A reader in the UK reports that Armour prescriptions are being filled by:

Springfield Pharmacy, 124 Sheen Road, Richmond, London TW9 1UR
    Telephone 0208 255 8096 Fax 0208 940 2661

They accept private prescriptions by fax or post. Prices; 1/2 grain £13.50 per 100; 1 grain £21.50 per 100; 2 grain £31.50 per 100. Postage is about £2, or a little more if next day delivery is required.

They will take payment by cheque or credit cards.
    http://thyroid.about.com/library/news/blarmouruk.htm

Litt ved siden av tema, men en slik skulle vi hatt i Norge:

THYROID TOP DOCTORS DIRECTORY

The following listing includes recommended doctors and practitioners for your thyroid care. Please note that being listed here in the Thyroid Top Doctors Directory doesn't necessarily mean a doctor is the right one for you. The doctor may be an empathetic and warm physician, but not open to working with drugs like Armour or T3 drugs. The doctor may be brilliant and innovative, but have a terrible bedside manner. Or the doctor may be quite costly and not on insurance programs. Always call the doctor's office ahead of time to find out more about the doctor's philosophy, approach, costs, and other important factors before going in for your first appointment. Please let me know if you have feedback -- positive or negative -- about doctors listed here, or would like to recommend your "top" doctor.

Thanks! -- Mary
    http://www.thyroid-info.com/topdrs/unitedkingdom.htm

Her kommer noe jeg har lurt veldig på:

Armour thyroid is a brand of natural desiccated thyroid extract made by Forest Laboratories in the United States.

Natural desiccated thyroid tablets are made from raw pork thyroid glands collected at slaughterhouses, which are tested for absence of Salmonella and E. Coli
    Altså kommer armour'en i USA fra vanlige griser, det går ikke ekstra liv tapt, men dessverre blir de da heller ikke behandlet noe bedre enn andre dyr. Godt å se at det blir testet for visse ting.

Bare skummer litt videre, ser ut til å være ei ganske interessant side. http://www.btf-thyroid.org/index.htm
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg synes sånn privat og helt personlig at vi her skal egentlig bruke det danske thyreoidum. Vi skulle brukt det hele tiden, forresten, norske apotek skulle laget det til tabletter elelr kapsler og da ville det vært på blått resept fordi apoteket laget det, dagjelderdet ikke de reglene at det skal koste 50000 for å stå i felleskatalogen. Det heter jo for alle andre apotekvarer at det er merke "apotek". De er automatisk godkjente.
    I HOlland lager de thyreoidum fra det danske puleret og i Danmark lager glostrup apotek Thyroid elelr hva de kaller det. Noe dyrere enn i holland.
    Prisen i holland er 11 euro for 100 stk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Veldig interessant Nora, tenkte nok du satt på noe kunnskap ang dette, ja ;)

Etter hva jeg da kan forstå, så burde jo absolutt dette være den letteste veien å gå av det vi har drøftet i tråden til baremei.

Altså - denne varianten vi skal presse på for å få godkjent (igjen)? Og da tilbake til spørsmålet - når/hvor/hvorfor ble godkjenningen noensinne trukket tilbake. Eller ble den det? Nei, jeg tror jeg roter igjen - Nora, du sier jo at den er automatisk godkjent. Hvordan får vi det til Norge da - på blå resept helst?

Og jeg må da finne ut av hvilke griser i Danmark de tar dette fra, hvordan de har det.

Og hvis vi ikke får det på blå resept, så blir det altså billigere å kjøpe det fra Holland. Link til hvor vi kan få kjøpt det der? Ja, eller vi får si: INNTIL vi får kjøpt det på blå resept ;)

Må bare få med meg linken til tråden til baremei som jeg refererer til innimellom:
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... 95&start=0
    Og der på side 2 et sted, snakker vi om Danmark..

Her finner jeg noe om Danmark og forskning ang T4:
    Men der forskes stadig i Danmark, og Birte Nygård på Herlev har et projekt i gang, hvor der kommer resultater senere.
    http://premium.netdoktor.com/dk/discuss ... Id=1040928

Her er mer om prosjektet:
    http://www.thyreoidea.dk/cgi-all/index.pl?side-3-15.htm
    Men dette har jo ikke noe med Armour eller naturlig thyroxin å gjøre, men det kan i alle fall se ut til at noen danske begynner å få øynene opp for mulig effekt av T3.

Her er det noe om ulike typer naturlig thyroxin:
    http://www.stopthethyroidmadness.com/ar ... er-brands/
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Apotekene lager det i holland. De har registreeringsnumre, thyreoïdum er en registrert medisn der enda apotekene lager det, kanskje fordi selve råstoffet er registrert.
    Rivieren apotek i Amsterdam er et eksempele på apotek hvor man kan bestille det fra hvis man har resept.
    Det er bare å spørre på det hollandske forumet, de vet det.

Thyroid fra Glostrup Apotek er også et alternativ, har vel et varenummer elelr registreringsnummer i Danmark.
    Da kan man vel nøste opp det gamle nummeret vi hadde her i Norge kanskje, ved å henvise til Holland og Danmark.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lille venn
    Jeg kan hverken norsk (dyslektisk og afasiske anfall), engelsk (ikke lenger) eller tysk - og slett ikke hollandsk!

Og hvor skulle man få en resept fra som var gyldig på et hollandsk apotek?

Jeg har søkt en del på Glostrup Apotek nå, og jeg kunne ikke finne noe thyroid eller thyreoidium. Bare noe om Eltroxin:
    http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket ... d=2&cx=740
    (Til gjengjeld står det noe interessant her for min del, om østrogen og thyroxin og TBG, men jeg vet ikke hva jeg skal bruke det til nå.)

Men her - nora - har du jo noe interessant om temaet på en av sidene dine:

Armour er brukt i ca 100 år. I dag sitter endokrinologene igjen med den oppfatning at det var en ustabil tablett. FDA sier at det er feil. Sågar har de sagt at det er mer stabilt enn levothyroxin. Det var bruken som la grunnlaget for den oppfatningen. Når du tok tabletten en gang pr dag så var du hyper om morgenen og hypo om kelden. Dosen bør deles i 3-4. Med den minste ca kl 17.
    Armour er laget av skjoldbruskkjertel på svin. Preparatet er altså meget likt det som produseres i menneskelig skjoldbruskkjertel, men inneholder noe mer t3. Preparatet inneholder t1, t2, t3 og t4 og mange andre kjemikalier som finnes i en skjoldbruskkjertel. En er usikker på hvilken hensikt t1 og t2 har. Siden ingen vet hvilken funksjon de har, ser legevitenskapen bort fra dem. Selvsagt er det en feil holdning å si at når vi ikke vet hva de gjør, ser vi bort fra dem. Etter min oppfatning er det lite som foregår i kroppen uten at det har en hensikt. De pasienter som ikke synes de har god nok hjelp av levothyroxin eller en kombinasjonsbehandling, har normalt god hjelp av Armour. Med disse tre behandlingene (levo, kombi og Armour) treffer du 98% av alle hypothyreoide, de aller fleste med kombinasjonsdiagnosen Cronic Fattique (80% blir bra) og Fibromyalgi (60% blir bra). Legene har ikke oppdaget det her i Norge. En skandale. Nå sier de at dette ikke kan stemme. Men det er altså ikke mulig å stoppe informasjonen.
    http://www.nora.heime.net/armour_hvordan.htm

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Om glostrup apotek, våre danske medlemmer har postet om at de lager det der, produksjonen kom igang ifjor høst. Tror ikke de kaller det thyreoidum elelr thyreodinum men vet ikke sikkert.
    Her kaller de det Armour:
    ( i en posting fra Anisa)
    "Læs bare dette her :

Læs bare dette her :

Glostrup Apoteket skrev:

Kære A.W.

Tak for din henvendelse.
    Vi er i øjeblikket ved at producere Armour Thyroid tabletter i en styrke på
    30 mg. Tabletterne er receptpligtige, så du skal henvende dig til din læge
    for at få en recept. Vi forventer at de er klar om ca. 1 måned.

med venlig hilsen

Kristian Østergaard
    Glostrup Apotek
    tlf. 43960020
    http://www.glostrup-apotek.dk/

Glostrup Apotek ligger i..... Glostrup , meget tæt på S-togstation og ca. 10 km fra Københavns Centrum. Desuden er det et af de få apoteker i DK med produktionstilladelse + åbent hele døgnet.... Hvad siger du så ?
    fra http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... p&start=20

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja nettopp, Armour glemte jeg å søke på i dette tilfellet ;)

Så det var snakk om å kjøpe medisiner på resept i Sverige i linken til baremei. Tror du vi nordmenn kan få det herfra i Danmark om vi får en lege til å skrive resept til oss? Men går det da, hvis legemiddelet ikke er registert i Norge - det går vel ikke?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg søkte bare på glostrup og så kom det opp.

Sjekk forresten i ATC-koden, thyroieakirtelpreparater har egen ACT-kode her
    http://www.medicinpriser.dk/Default.aspx?id=65&letter=H H03AA05 mot H03A (thyroxin) De har ikke liothyronin der i Danmark såvidt jeg vet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Tror ikke de kaller det thyreoidum elelr thyreodinum men vet ikke sikkert. Her kaller de det Armour.
    På emballagen står der følgende: "Thyroid tablet 30 mg/ 100 tabletter" og prisen er dkr. 179,00 . Der gives intet tilskud til præparatet.

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Jeg fikk svar fra Glostrup nå :

Tak for din henvendelse vedr. Thyreoid tabletter.
    Det er korrekt vi producerer tabletterne som et magistrelt lægemiddel, på bestilling af recepter fra Viktoria Klinikken (Anders Høj).
    Vi producerer tabletterne med et indhold på 30 mg.
    Jeg kender ikke reglerne for salg at den slags lægemidler i Norge og kan derfor ikke svare direkte på om du kan købe dem på en almindelig recept. Alternativt kan du måske kontakte Viktoria Klinikken.

med venlig hilsen

Kristian Østergaard
    Glostrup apotek
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Armour Thyroid: Villedning av leger
    Av Joni i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 92
    Siste melding: 03-08-15, 07:44
  2. Føler meg frisk på Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 11-06-09, 17:58
  3. LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner