Side 1 av 5 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 47

Tråd: Westhroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    65
    Meldinger
    9,944

Standard Westhroid

Den 15. maj, takket være Yvette - har jeg omsider taget mig sammen til at starte på Westhroid..... forinden havde jeg bare kigget på pakken et par måneder eller tre. Indtil denne dato havde jeg indtaget 100 mcq Eltroxin om dagen i omkring 30 år.

Jeg vil ikke begynde beskrive årenes stofskifteproblemer, for dem kender vi alle sammen kun alt for godt. Jeg vil derfor fortælle i dag - kun om de "symptomer" der allerede er væk... efter 2 uger på Westhroid... Jeg gik direkte fra 100 mcg Eltroxin til 2 grain (120 mg) Westhroid, og allerede efter den første dag, ærgrede det mig usigeligt, at jeg har spildt flere måneder med at samle mod til at starte på den nye medicin.

Jeg har på intet tidspunkt mærket noget til evt. "hyper-reaktioner" i kroppen/psyken. Med erindring om "gamle dage" mener jeg, at mit naturlige reference ligger ret højt, uden at jeg af denne grund var hverken hyperaktiv eller manisk. Mener selv, at mit oprindelige, naturlige thyroid-hormonniveau ligger i den høje ende af skalaen.... og det er måske derfor, at jeg ikke reagerer negativt på denne forholdsvis hurtige øgning...

I dag, den 29. maj kan jeg konstatere følgende ændringer (i tilfældig rækkefølge):

1. min reflux er borte
    2. min halsbrand er borte
    3. alt vand i kroppen er væk
    4. sover 2-3 timer MINDRE i døgnet, uden at være mere træt af den grund
    5. kan synge (igen) en hel oktav højere end i mange år (mangler fortsat 1,5 oktav til at komme op på det gamle stemme-leje
    6. diarre, slim samt kaotiske toiletvaner er helt væk
    7. sveder igen (jeg var før så tør, at jeg end ikke kunne afsætte fingeaftryk på glas/spejl)
    8. lugte-/smagssans som før (alting dufter/smager bedre end før)
    9. fryser overhovedet ikke
    10. lysoverfølsomhed, "sand" i, og "røde" øjne er væk
    11. soleksem på hænderne er forsvundet helt i løbet af ugen
    12. hiver færre hår ud under børstningen
    13. kan gå op ad trapper uden at være forpustet og uden at vralte til begge sider
    14. poser under øjnene er væk
    15. ingen muskeltræthed
    16. morgenglad igen (vidste ikke engang at jeg ikke var morgenglad før)
    17. "gider" så meget mere end før

Jeg har ingen idé om det fortsætter, så jeg vil vente med at klappe i hænderne til der er gået et rum tid. Krydser fingrene.
    • Super sund og frisk indtil fejldiagnosen "højt stofskifte", efterfulgt af thyreoktomi (fjernet skjoldbruskkirtel) i 1978 - udelukkende på grund af "for lavt" TSH. Lavt stofskifte i 39 år. Siden 2007 i kontinuerlig bedring efter skifte til behandling med Desiccated Thyroid USP. Jeg er den første, der skrev om Armour Thyroid på Internettet i Danmark (2007).
    • Tidligere aktiv bruger her på forummet i 11 år - 2006-2017. Her kan man læse det meste af det, jeg har skrevet om. Fra april 2017 skriver jeg essays om thyreoidea-relaterede emner og bøger.
    • Den absolut bedste og nyttigste bog om lavt stofskifte er STOP stofskiftevanviddet, takket dr. Carsten Vagn-Hansen, oversat til dansk efter Stop The Thyroid Madness.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    45
    Meldinger
    2,691

Standard

Så bra!! Gld på dine vegne!

Hva er prisen på Westhyroid egentlig?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    72
    Meldinger
    480

Standard

Flott !
    Min overgang til Armour var omtrent lignende.
    Så skal jeg vel stoppe der for ikke å ødelegge stemningen ?
    Det gjør vel ikke noe at jeg forteller om meg selv - du opplever ganske sikkert ikke det samme, men jeg håper du kan bruke historien likevel ?
    Jeg var redd (bange) for Armour da jeg startet, og var meeeget forsiktig. Etter noen uker tok jeg likevel mot til meg å økte dosen. Da jeg fikk en kroppslig reaksjon på det gikk jeg ned i dose igjen, og det ble en turbulent rutsjebane noen måneder.
    Jeg hadde det mye bedre enn på Levaxin så det var aldri snakk om å begynne med det igjen.
    Jeg tror jeg hadde fått en bedre start hvis jeg hadde holdt ut symptomene noen dager og ikke redusert dosen.

Så gikk det fint på 120mg et år og jeg fikk så symptomer igjen - og mistolket og rotet med opp og ned.......
    Men løsningen var altså å øke dosen til 180mg - i små steg.
    Nå har jeg akkurat vært igjennom samme periode !
    Og løsningen var - å øke dosen.

Noen symptomer kommer når man øker dosen - men forsvinner igjen når man øker en gang til.

Jeg tror også det er smart å beholde en litt Levaxin.
    Jeg har prøvd å innføre det flere ganger på lavere doser. Det har ikke falt heldig ut. Nå har jeg brukt 25µg siden 1.april og det ser ut til at jeg tolererer det. Armourdosen er 300mg, og så stor dose trodde jeg ikke jeg skulle opp på og holdt vel igjen av den grunn også.

Doktoren sa helt fra dosen passerte 100mg - NED ! Da ble min TSH=null.
    TSH-paradigmet er meget sterkt i helsevesnet. Blodprøver har derfor vært en medvirkende årsak til min forvirring omkring dosering, og har villedet mer enn det har veiledet.
    Så mitt råd er å ta blodprøver de første år, men ikke la deg styre av dem - det er din oppfattelse som er den riktige !

Min hovederfaring er altså - er noe galt med dosen, så er den for lav.
    Lykke til !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,659

Standard

Anisa, så flott

Håper på fortsatt god effekt for deg.

Er jeg nestemann ut, mon tro?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    65
    Meldinger
    9,944

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Så bra!! Gld på dine vegne!

Hva er prisen på Westhyroid egentlig?
    Tak Anne Ma og tak til alle

Prisen er ca. 400 dkr for 100 stk. Ã~ 2 grain (inkl. fragt). Hvis jeg kan nøjes med 2 grain/dag - er det nok til ca. 3 måneder.... så er prisen til at leve med.

Ved 3 grain/dag er det så nok til lidt over 2 måneder.... fortsat billigt sluppet for bedre helse.... tror jeg. Specielt når jeg tænker på alle de penge jeg ikke fik tjent, når jeg havde det værst (er selvstændig).
    • Super sund og frisk indtil fejldiagnosen "højt stofskifte", efterfulgt af thyreoktomi (fjernet skjoldbruskkirtel) i 1978 - udelukkende på grund af "for lavt" TSH. Lavt stofskifte i 39 år. Siden 2007 i kontinuerlig bedring efter skifte til behandling med Desiccated Thyroid USP. Jeg er den første, der skrev om Armour Thyroid på Internettet i Danmark (2007).
    • Tidligere aktiv bruger her på forummet i 11 år - 2006-2017. Her kan man læse det meste af det, jeg har skrevet om. Fra april 2017 skriver jeg essays om thyreoidea-relaterede emner og bøger.
    • Den absolut bedste og nyttigste bog om lavt stofskifte er STOP stofskiftevanviddet, takket dr. Carsten Vagn-Hansen, oversat til dansk efter Stop The Thyroid Madness.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    45
    Meldinger
    2,691

Standard

Nei, det er ikke så galt
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    58
    Meldinger
    1,970

Standard

Supert Anisa!

Vi gleder oss sammen med deg...og er spente på hvordan det går fremover...

Jeg synes jeg har lest nesten bare gladnyheter fra folk som har gått over fra syntetisk til naturlig thyroksin...

Selv er jeg ikke sammenlignbar, mht bedring mener jeg, da jeg ikke har hatt brøkdelen av plagene og symptomene som er listet opp både her, og andre steder på forumet, men har besluttet å fortsette med Armour.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    65
    Meldinger
    9,944

Standard Westhroid :-)

Hej alle

Ja, det går ganske fortræffeligt og tilbagevenden til gamle og glemte kropsfornemmelser fra tiden FØR det lave stofskifte - kan altså godt forekomme skræmmende, når man pludselig "mærker sig selv" når kroppen responderer levende og tydeligt.... som i gamle dage.

Jeg er indstillet på, at når jeg er ved at vende tilbage til fortidens aktive stofskifte - må dette nødvendigvis føles som et forhøjet stofskifte. Selvfølgelig er det forhøjet.... forhøjet i forhold til det lave stofskifte fra før... Ingen grund til at sænke dosis i denne anledning.

Jeg skal blot vænne mig til, at kroppen føles mere levende og mere "pulserende" når stofskiftet stiger fra det lave og mod det normale... logisk ikk`?

Alle de gode fremskridt fra min trådstarter holder fortsat.... jeg er ved at vænne mig til at maden smager af noget og at jeg sveder igen... Det føles helt "omvendt" fordi normalt forbinder man "sved" med noget ubehageligt og varmt... Mens jeg har nu erfaret, at selv om jeg sveder - føles det ikke hedt... men faktisk bare svalt og behageligt... De hidtidige varmedage vi havde oplevet i DK sidst, gav mig overhovedet intet ubehag og jeg bevægede mig rundt uden at koge indvendigt, som jeg oplevede ellers de andre somre... Desuden mærker jeg tydeligt (på smagen), at jeg ikke udskiller så meget "salt" som før.... Dvs. i modsætning til de forrige somre - har jeg ikke en eneste gang været nødt til at indtage ekstra Kalium. Mine nyrer er øjensynligt også ved at komme op i omdrejninger i sammenligning med før....

Og når vi taler om nyrene - har jeg bemærket hinsides all tvivl, at min cellulitis er på retur og at mine overarme ligner mindre og mindre bedstemoderens . Poserne under øjnene er væk og.... noget af det bedste også: tør, slidt og revnet hud på mine albuer er nu også pæn igen. Havde ellers rendt med blødende albuer i årevis. Men nu er de bare pæne igen, som babyalbuer.

Skal heller ikke glemme at berette om at mine toiletvaner er bedre og bedre.... og at jeg har nu i flere uger ikke havde behøvet at indtage syrehæmmere mere. Min halsbrand og sure opstød er pist væk...

Sikken en enorm placebo.... siger jeg bare

Sikken en god idè Yvette fik og udfordrede mit mod dengang jeg var sløv og flad og passiv....

Mange hilsner og tusind knus

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Dette er jo en solskinnshistorie, Anisa :P ! Lykke til videre til deg!

Er Westhroid tilsvarende Armour?
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,333

Standard

Westhroid har like så lang historie som Armour Thyroid. Western lager også Nature-throid som de har tatt seg bryet med å få en sentral godkjenning for i EU.
    Forest som har Armour Thyroid-varemerket (hverken Western eller Forest lager råstoffet, det lages på All American Laboratories og er likt for alle) har ikke søkt om noe godkjenning utenfor USA.

Side 1 av 5 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Armour, Westhroid og Nature-Throid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 16-06-09, 19:29
  2. Westhroid og en operation for en tarmsygdom
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 11-06-07, 10:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker