Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Litt om C-vitamin

Om tollerne åpner Iherb-pakken din, blir den returnert dessverre. Det er ikke lov til å innføre c-vitamin som er sterkere enn 200 mg. Det vil si fra land utenfor EU/EØS. Har prøvd det selv, nemlig. Sjekket på Iherb, de har ikke c-vitamin som har så lav styrke. (Du kommer kanskje unna hvis du bestiller pulver..?). Derfor kjøper jeg mine C-vitaminer på Your Nutrtion Shop (Britisk nettbutikk, og da er det jo lov). Det gode er at de er veldig kjappe, tre-fire dager. Kjøper time release 1000 mg fra Lambert's: http://www.yournutritionshop.co.uk/shopexd.asp?id=2817 Prisen er helt grei for den store boksen med 180 kapsler.

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Jeg sliter med å få i meg c vitaminene mine, i tillegg til den store mengden andre piller jeg skal ha i meg hver dag.

De er nemlig så stoooore!! Usj föler at de setter seg fast i halsen... Kan noen anbefale bra Cvit som ikke er så vanskelige å svelge?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg bruger kapsler med Ester-C og har det fint med det.

Den danske læge Carsten Vagn Hansen anbefaler både Ester-C og Crystal C. Jeg har læst, at sidstnævnte skulle være speciel, fordi den har 'flere veje ind i kroppen'. Jeg kom i tanker om den nu, fordi den også findes som pulver. Jeg har kun set den i forbindelse med denne engelske hjemmeside:

http://www.crystalc.co.uk/

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg bruger kapsler med Ester-C og har det fint med det.

Den danske læge Carsten Vagn Hansen anbefaler både Ester-C og Crystal C. Jeg har læst, at sidstnævnte skulle være speciel, fordi den har 'flere veje ind i kroppen'. Jeg kom i tanker om den nu, fordi den også findes som pulver. Jeg har kun set den i forbindelse med denne engelske hjemmeside:

http://www.crystalc.co.uk/

Nielsigne
    Jeg bruger præcis denne crystal c du henviser til Nielsigne og er meget glad for den. Den kan også tages i større doser uden at få mavegener og så har de meget hurtig levering
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Det lyder spændende! Mærker du noget til det der med de 'flere veje ind i kroppen', eller?

Bruger du kapsler eller pulver?
    ... og hvis du bruger pulver, hvordan smager det så..?

Jeg er ikke god til at få indkøbt de der forskellige kosttilskud. Sidder ofte og glor på diverse vitaminer m.m. men det blir ikke til så meget Så jeg er meget taknemmelig for meget konkrete tips og anvisninger ...

Jeg går ud fra, du køber Crystal C gennem http://www.uniquenutrition.co.uk/ men det er sært at finde dem via siden http://www.crystalc.co.uk/ nu, synes jeg. Jeg har været på siden før, hvor det var en del nemmere. Men hvordan er de at handle med?

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    332

Jeg bruger pulveret, smagen varierer fra god til ingenting, så det ska du ik bekymre dig om

De er meget nemme og hurtige at handle med

Jeg har mærket størst forskel i maven og kan tage større doser end m kapsler.

Når jeg er på arbejde bruger jeg også c vitamin two stage time release fra Solaray. De er super gode når man er på farten fordi der frigives lidt c vitamin hele tiden og der kan jeg virkelig mærke en forskel.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Det lyder godt

Men hvad mener du med at
    Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Jeg har mærket størst forskel i maven og kan tage større doser end m kapsler.
    ?

Det er da godt nok en MASSE c-vitamin, du får ? Eller i hvert fald mange gange om dagen. Hvor meget tager du, og hvor ofte?

Er c-vitamin fra Solaray mon (endnu) bedre end Ester-C ?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    332

Min afføring blev fast og formet med crystal c, hvor den hurtig blev løs med anden c vitamin. Jeg tager omkring 1500 mg, mere ved forkølelse

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Tak for info

Jeg har godt læst, at Crystal C har en anden PH og derfor ikke generer maven ... men da tænkte jeg på mavesyre ...

Jeg vil overveje at prøve det, for jeg synes, det lyder som et interessant produkt. Men jeg kan nu sagtens spise 1500 mg Ester-C eller mere uden at det går ud over maven ....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Vitamin C
    C-vitamin, eller askorbinsyre, finnes i mange frukter, bær, grønnsaker og rotfrukter. Sitrusfrukter har spesielt høyt innhold. Det er lett å få i seg anbefalt mengde C-vitamin. Et glass appelsinjuice gir eksempelvis hele den anbefalte dagsmengden. (?????)
    Vitamin C er en viktig antioksidant og stimulerer også opptaket av jern i kroppen. Det er en hypotese om at høye inntak av C-vitamin kan forhindre og helbrede forkjølelse. Hvis det er tilfellet, dreier det seg om store mengder – betydelig større mengder C-vitamin enn man kan få via kosten.
    Vitamin C. Virkningsmekanismer er ikke fullstendig klarlagt, men det er kjent at vitamin C er en viktig antioksidant som inngår i cellulære redokssystemer.

Vitamin C er spesielt viktig for kollagensyntesen. Biotilgjengeligheten er 80-90% ved doser på ca. 100 mg. Kinetikken er ikke-lineær og biotilgjengeligheten er lavere ved større doser. Fordeling: I vannfasen. Høyeste konsentrasjon finnes i kjertelvev, særlig binyre og hypofyse.
    Supplerende interessant kan læses i C-vitamin, det glemte hormon.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. D-vitamin..........
    Av Tiffen i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 18-11-08, 13:05
  2. Svar: 21
    Siste melding: 16-06-06, 23:36

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder