Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 45 av 45
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hypotyreose tar livet av meg

Gjerne det, og så om du er blitt frisk - håper du ikke tok for mye av den progesteronkremen.
    http://no.wikipedia.org/wiki/Progesteron
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    - håper du ikke tok for mye av den progesteronkremen.
    Du driller altså

Jeg håber derimod, at lolipop ikke får for lidt progesteron. Det er altså ikke kun graviditetshormon, n`Finn

Progesteron er et hormon med mange positive effekter. Der findes intet væv i kroppen, som ikke påvirkes af progesteron. Det dannes i æggestokkens gule legeme (Corpus luteum) og i moderkagen ud fra kolesterol. Der produceres små mængder i binyrebarken, og mænd har en lille produktion fra testiklerne. Det er et forstadie til det mandlige kønshormon testosteron. Hos kvinder er det af afgørende betydning for bevarelsen af svangerskabet.

Hormonet er altså aktivt både hos mænd og kvinder. Kvinder producerer ca. 20-24 mg progesteron om dagen. Under graviditet stiger egenproduktionen til 350-400 mg daglig. Mænd producerer ca. 1/3 af kvindernes, ca. 7-8 mg daglig.
    Kilde: Læge Calus Hancke & Alex Dybring

"Niveauet for hormonet progesteron spiller også ind på vores humør. Ikke selve progesteronet, men de såkaldte allopregnanolone, som dette hormon spaltes ned til. Allopregnanolonerne dannes i kvindernes æggestokke og i hjernen hos kvinder og mænd. De sørger for god kommunikation mellem de hjerneceller, der giver besked til krop og sjæl om at slappe af. Derfor er systemet så smart indrettet, at vi under stress øger produktionen af allopregnanolone". Kilde...

Progesterone for Men
    Why Is An Obvious Prostate Cancer Treatment Being Ignored?
    Natural Progesterone. Questions and Answers. For Men
    Progesterone: the forgotten hormone in men?

Ingen grund til at drille lolipop med progesteron. Havde lægevidenskaben været mere opmærksom på progesteron hos mænd, ville der være flere energiske mænd og færre mænd med libido- og fertilitetsproblemer.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Jo - litt, men ikke mye.
    Jeg er også preget av det samfunn jeg lever i - som mann liker jeg jo bryster, men jeg vil ikke ha dem selv

Menn har lett for å bli overdosert. De trenger lite av dette steroidet og behanling med dette er svært sjeldent nødvendig for oss.
    Det kan jo komme av uvitenhet og erfaringsmangel i behandlermiljøet - og hos meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Hei
    det er mulig jeg er litt ute og kjøre nå, men kommer ikke "bryster" hos menn av at det er feil forhold mellom testosteron og østrogen da? Altså østrogendominans hos den brystfagre mannen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Man antar jo at det er slik.
    Også østrogenhermere kan ha effekt som en kan observere på kroppen til øldrikkere av et visst kaliber. Humle er ganske likt østrogen - så kansje kvinner kan ha fordel av en ølkveld med jentene, mens gutta får bli hjemme å koke babygrøt ?
    Et skremmende senario spør du meg.......

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 06-07-07, 18:52
  2. LIVET I DELVIS KOMA
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 20-02-07, 11:50
  3. ta tabletter resten av livet?
    Av komlå i forumet Lavt stoffskifte