Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Hei,
    jeg har også slitt med det samme, noe som har hatt sammensatte årsaker, men har opplevd at det har blitt mye bedre etter jeg startet med Liotyronin og t3 har blitt høyere. Jeg har også hatt tørre slimhinner etter at jeg ble satt i overgangsalder, og fikk lokalbehandling med østrogen (Vagifem) uten at det gjorde særlig forskjell. Men med høyere t3 ser det ut til at østrogenbehandlingen virker og samleie er ikke smertefullt lenger. Gjett om vi er fornøyd med den fremgangen da!
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

hei. hypotyreose, klimakteriet og antidepressiva(ssri).

libido - hva er det?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    54
    Meldinger
    70

Standard

Glad for at jeg ikke kan si at jeg er plaget med dette til tross for mitt lave stoffskifte

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7

Standard

Hei alle!

Joda -diab-, skulle hatt en pille for dårlig samvittighet også.....

Til Nunna;

Er helt enig i at man ikke skal gi stoffskiftet skylden for alt - fra vondt i ryggen til regninger i posten. Men jeg har lest at dette er et symptom som noen får - og det er jo heller ikke så rart. Fungerer ikke kroppen så har man ikke lyst på en "treningsøkt på privaten".
    Det er jo også et symptom på flere sykdommer - ikke bare stoffskifte.
    - Og det er vel kroppens måte å gi beskjed på at her er det noe som ikke virker som det skal, og da er det dumt å lage barn.....

Og følelsen av å være fullstendig frigid er litt annerledes synes jeg, enn når man har hatt det travelt en stund og ikke orker på noen mnd. For jeg har jo følt det også innimellom - før diagnosen og før jeg mener at jeg fikk lavt stoffskifte.
    Men takk for oppmuntringsord, jeg har tro på at dette skal ordne seg med rett medisinering. Jeg er en nybegynner i "faget" ja, masse å lære!

Jeg ser at du, Nunna, m fler skriver om T3 og Liotyronin - det må jeg sjekke med legen. Er det liv er det håp! - Og da kan det muligens lages ennå mere liv!
    Er det noe dere andre som sliter med dette har testet ut?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Standard

cofefee skrev:
    libido - hva er det?
    Det betyr kjønnsdrift, drift, interessen for sex

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Ironisk ment da
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard Lidido

Dette problemet er velkjent for meg.
    Jeg har prøvd å tenke etter når lysten og driften min forsvant helt og det er rundt 6 år siden i forbindelse med en stress-smell. I etterpåklokskapens lys så begynte nok stoffskifteproblemet mitt også den gangen.

Jeg har ingen libido overhodet lenger.
    Etter et halvt år på medisiner merker jeg ikke store forbedringen heller

Jeg er heldig som har en samboer som er veldig tålmodig.

Jeg håper jo at dette også skal normaliseres etterhvert....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg har også en mann som er snill og grei og tolvmodig - at han fortsatt er her etter 10 år med ei kone som ALDRI tenker på sex sier jo sitt....

men hva gjør vi når den tolvmodigheten begynner å ta slutt?
    jeg tror nemlig at vi nermer oss det punktet :(

jeg vurderer å be ham ta en elskerinne.... men som han sier; det er jo meg han vil ha sex med, ikke "hvem som helst"...

vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. det føles bare enda verre om jeg prøver å ha sex når jeg absolutt ikke har lyst det føles ikke riktig i det hele tatt!
    ikke kan jeg love ham at det vil bli bedre heller - det tror jeg nemlig ikkepå mer...

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard

Jeg hadde det problemet fra jeg ble sammen med kjæresten min og det varte kanskje 2år. Og jeg er veldig ung, og vi bodde ikke sammen. det ble bedre når han var borte en god stund. Men det går noen ganger opp og ned, men det er jo naturlig med eller uten sykdommen.

Man må egentlig tørre å tvinge seg selv litt(selvom jeg vet det ofteblir verre) og til å prøve nye ting, som kan få fart på lysten igjen. Det er jo sånn at når man har vært uten sex en stund tenker man ikke på det og heller ikke har lyst. Men får man smaken på det igjen så er det ofte sånn at lysten kommer tilbake også.
    F.eks. gjøre ting på partneren, når du ser atden liker det så kan det vel hende at man blir litt lysten selv

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    7

Standard Hypothyreose. Vanskelig tema..manglende lyst...

Har hatt hypothyreose i femten år. Er mann og har i perioder med symptomer på lavt stoffskifte opplevd manglende seksuell lyst. Det er meget kjedelig å ha det slik. Har nå startet med Armour på grunn av symptomene generellt. Er det noen som har erfaringer med lidelsen og lav lyst? Legen er ikke spesielt oppdatert på dette, og frustrasjonsterskelen min er lav nå...
    FINDUS

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Har graves- lyst å bli gravid!
    Av malla i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 02-02-08, 12:08
  2. Det verste med denne sykdommen. Min mors manglende forståelse.
    Av cathrin i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 26-08-06, 00:10
  3. Lyst på spesiell mat?
    Av cathrin i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 3
    Siste melding: 25-05-06, 21:36

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg