Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    4

Standard Behandling med radioaktivt jod

Det er nå 6 dager til jeg skal behandles med radioaktivt jod, og har vært 5 uker uten thyroxin og 1 uke uten liothyronin. Jeg spiser ikke fisk og fiskeprodukter, heller ikke melkeprodukter. Jeg er trøtt, hoven i kroppen og spesielt rundt øynene. Har noen av dere erfaringer med hvordan de siste dagene før behandling utarter seg? Får man thyroxin like etter innleggelse, men må man vente til man er ferdig med behandlingen?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

pandalakris Gjest

Standard

Nei du får ikke thyroxin før du blir utskrevet fra sykehuset. Og du bør da be om å få bruke liothyronin i noen uker for å få fortgang i prosessen. Pass på å drikke veldig mye etter at du har fått radiojoden,og sug på noe virkelig surt(gjerne ren sitron) slik at du får joden ut av spyttkjertlene fort.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard

Hei!
    All lykke til deg! Vet hvordan du har det ...det er syk rar følelse å ha over 100 i tsh og å være tømt for t4 i kroppen.
    Skikkelig zombie og deppa jeg da....
    men du blir helt bra.....men bare etter ca 3 mnd...ikke forvent deg energi etter en uke liksom..
    Ønsker deg alle gode positive resultater av helkroppscanningen og kos deg på isolatet!!! God mat og god bok..tv...pc...håndarbeid er tingen...går fort.....klem fra en som har vært der!!!

Lignende tråder

1. Interessant om behandling av Graves - Rituximab
    Av brits i forumet Graves sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 20-01-07, 16:56
  2. Radio-jod- behandling
    Av josie i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 03-12-06, 16:32
  3. Artikkel om behandling av hypothyreose
    Av Anne Ma i forumet Nyttige linker
    Svar: 0