Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Syntetisk/vegetar-alternativ til Armour

For patients who don't want to ingest animal products, Thyrolar is an excellent synthetic alternative to Armour. Armour and Thyrolar have the same ratio of T4 to T3. They are equally reliable and effective when patients use high enough doses.

Armour and Thyrolar both contain 38 mcg of T4 and 9 mcg of T3. This is 4 parts T4 to 1 part T3 (the exact ratio is 4.22 to 1).
    http://www.drlowe.com/QandA/askdrlowe/armourthyroid.htm

Men det er vel ingen T2, T1 eller T0 i dette produktet, er det det da? Likevel, særdeles interessant: "They are equally reliable and effective when patients use high enough doses." Da må man jo egentlig kunne skape dette forholdet med Levaxin og Liothyronin da, eller....?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Gjest

Standard

Ja, skulle tru det...

Eg er uansett generellt skeptisk mot syntetisk medisin... Sjølv om molekyla skal vere dei same, kan kroppen gjenkjenne forskjelen på syntetisk og naturleg... Trur no det er ein del "små-stoff" i naturleg medisin som er med og hjelper til.... Til samanlikning er det bedre å ete kjøt enn rein protein...

Gjest

Standard

Såg også nokre før- og no-bilder av folk på beg av 1900-talet som brukte grise-skjoldbruskkjertel... Ganske stor forskjel... og trur nok ikkje dei spinka og sparte på "medisinen" når dei fyrst hadde fått hjelp...

Gjest

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Javel, DCS, men jeg tror nok at syntetisk thyroxin ville gjort noe av samme nytten, på noen pasienter. Det er vel ikke slik at det kun er Armour som kan fjerne hevelser/ødemer pga lavt stoffskifte? De fleste reagerer jo positivt på syntetisk hormon behandling.

Forfatteren der er selv ikke imot syntetiske hormoner, se selv noe av det siste som skrives:
    A synthetic estrogen was added.
    Og det får jo jeg også, noe som vi har diskutert en del her. Det er f.eks. ikke det i seg selv som er så ille, men de progesteronlignende stoffene som er i samme produktet - de er visst ikke heldige.

Og se selv også hva Dr Lowe som skriver det over med Armor sier:
    Thyrolar is an excellent synthetic alternative to Armour. Armour and Thyrolar have the same ratio of T4 to T3. They are equally reliable and effective when patients use high enough doses.
    (Når det gjelder å spise kjøtt - vel, det er kanskje det beste for en selv, men ikke for miljøet og de virkelig fattige i denne verden og dyrene selv. Dog - noen mener at det heller ikke er bra å spise kjøtt for mennesker... Det hevedes bl.a. at kjøtt er så tungtfordøyelig at det ikke fordøyes på normalt vis, men det råtner i magen. Nå har jeg på 1 1/2 år uten kjøtt, sprukket et par ganger fordi jeg synes det var verre å kaste maten enn at jeg spiste den - jeg ble uvel på flere punkter! Lett å merke hvordan du reagerer på ting når du har unnværet det et stund.)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Thyrolar er en kombinasjonsmedisin.
    I følge norske regler kommer ikke denne under blåreseptordningen.
    Den tillater ikke to aktive stoffer i samme tablett.

Men det gjelder ikke Armour - for der er den ikke tilsiktet !

Begrip det den som kan.......¨
    Det står i en dom jeg har som trygderetten har avsagt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, dette er jo idiotisk!

Men ingen som har forsøkt seg fram til samme doseforhold T4/T3 ved å kombinere Levaxin og Liothyronin, som det er i Thyrolar?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

mange av oss sliter jo med å finen det rette, men hvis man skulle lage en tablett som virket slik kroppen gjør det måtte den også avgi hormonene langsomt - såkalt slow release.
    Ikke pøse på med alt på en gang slik som dagens tabletter gjør.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ã…åå, ja enda en ting å tenke på!

Men er det slow release i Armour/Nature Thyroid og Thyrolar? Og/eller kan vi ikke dele opp dosene utover dagen slik at det blir ca det samme?

Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Javel, DCS, men jeg tror nok at syntetisk thyroxin ville gjort noe av samme nytten, på noen pasienter. Det er vel ikke slik at det kun er Armour som kan fjerne hevelser/ødemer pga lavt stoffskifte? De fleste reagerer jo positivt på syntetisk hormon behandling.

Forfatteren der er selv ikke imot syntetiske hormoner, se selv noe av det siste som skrives:
    A synthetic estrogen was added.
    Og det får jo jeg også, noe som vi har diskutert en del her. Det er f.eks. ikke det i seg selv som er så ille, men de progesteronlignende stoffene som er i samme produktet - de er visst ikke heldige.

Og se selv også hva Dr Lowe som skriver det over med Armor sier:
    [quote:2lrxw89i]Thyrolar is an excellent synthetic alternative to Armour. Armour and Thyrolar have the same ratio of T4 to T3. They are equally reliable and effective when patients use high enough doses.
    (Når det gjelder å spise kjøtt - vel, det er kanskje det beste for en selv, men ikke for miljøet og de virkelig fattige i denne verden og dyrene selv. Dog - noen mener at det heller ikke er bra å spise kjøtt for mennesker... Det hevedes bl.a. at kjøtt er så tungtfordøyelig at det ikke fordøyes på normalt vis, men det råtner i magen. Nå har jeg på 1 1/2 år uten kjøtt, sprukket et par ganger fordi jeg synes det var verre å kaste maten enn at jeg spiste den - jeg ble uvel på flere punkter! Lett å merke hvordan du reagerer på ting når du har unnværet det et stund.)[/quote:2lrxw89i]

Det er iallefall min personlege meining, det finst også godt underbygt forskning på området (mht kva vi er genetisk tilpassa til og ikkje.) Men folk har ulikt toleransenivå, så kva vi toler eller ikkje toler er individuelt...

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Naturmedisiner? Alternativ behandling?
    Av Zena i forumet Alternativ behandling
    Svar: 2
    Siste melding: 24-11-07, 15:10
  2. Syntetisk thyroxin/hvordan kroppen reagerer på det.
    Av pandalakris i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandre
    Svar: 2
    Siste melding: 06-09-07, 19:53

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn