Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

En stor gruppe endokrinologer kjemper for en grense på 2,5 og ned mot 2.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Og i sverige og Tyskland går de andre veier, da blir pasientene sent til finnålsbiopsi eller ultrasyd ved mistanke om hypothyreose. de kan da med en gang si om man har hashimotos fordi bindevev da erstatter kjertelvev.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hele denne tråden på thyroid.about.com forumet er om diskusjonen og kontroversen om TSH 10 vs lavere:
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... k&tid=3976
    Her forteller de om hva som ble sagt og gjort på høringen foran GMC til d Skinner.
    GMC leste aldri noen brev fra pasientene som de skrev for å støtte dr Skinner. de ble underslått.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    76
    Meldinger
    490

Standard

Dem er nådeløse mot utbrytere av den "rette" lære - om den er aldri så feil.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Skrekk og gru! Jeg ble satt på medisiner med en TSH på 3,9 og jeg merket bedring etter en uke på medisiner. Selv om ikke lavt stoffskifte er årsak til alle mine problemer så merket jeg enorme forandringer i ansiktsuttrykket mitt og håret mitt. Jeg fikk tilbake varmen i hender og føtter og øyenbrynene mine begynte å vokse tilbake! Så at det er fullt mulig å ha lavt stoffskifte leeenge før du når en TSH på 10, er det ikke tvil om![/img]
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Skottland
    Meldinger
    57

Standard

Spesialister! BAH :x

Hun jeg ble sendt til her i Skottland påstod at Hypotyriodisme ikke hadde andre virkninger på kroppen enn litt svakhet i armene.

Han jeg var hos i Sveits mente det var en motesak blandt "husmødre som kjedet seg" å skylde på skjoldbrukskjertelen når de fikk problemer med vekta.

ARGHHH!

Hønsenetting og sandpapir! DET er løsningen her.

(Beklager, jeg er hysterisk. Det er hormonelt betinget)

:twisted:

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

:evil: :evil: :evil:
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    76
    Meldinger
    490

Standard

Hormon betyr "jeg bestemmer" da bestemmer de kanskje over noe ?
    Kanskje også noe mer enn litt svakhet i armene ?
    Og hva leger i Schweits sier kan leger i feks. Norge tenke ?

Det er nok en grunn for at vår sykdomsgruppe er så dårlig behandlet......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Nå er også Dr. Myhill i England undernklagelser fra andre leger slik som Peatfield og Skinner var.
    Ny posting fra igår på thyroid.about.com forum, siste nytt:
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=81026

Vi har ikke noe som tilsvarer en slik instans som GMC sitt tribunal her i Norge. Legene står mye friere (bank i bordet) samt at pasientene har en rett til medirkning og samt at vi kan forlange å begynne på levaxin samt liothyronin.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    65
    Meldinger
    1,362

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Det er nok en grunn for at vår sykdomsgruppe er så dårlig behandlet......
    Ja, det er det, og den viktigste årsaken til det er at det ikke er meningen at vi skal behandles i det hele tatt.

Det kommer heller aldri til å bli annerledes så lenge den sykdommen vi har ikke får større prioritet i helsevesenet. Og da snakker jeg ikke om allmennleger, men helsevesenet generelt. Vårt helsevesen er bygd opp slik at det må være noen som ikke skal ha krav på behandling, og gjett hvem som hører til den gruppen? Dette er ikke min personlige mening, men de faktiske forhold.

Så den kampen vi en og en forsøker å kjempe mot våre respektive leger har vi tapt på forhånd (jeg skal legge til at jeg har en lege som jobber med meg og ikke mot meg). Skal noe forandres med hensyn til stoffskiftepasienter må sykdommen få en større prioritet fra "øverste hold". Og det har den ikke per dags dato.

fra Lie

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 09-05-09, 11:36
  2. Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
    Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 12
    Siste melding: 18-10-08, 21:23
  3. Jernmangel er ikke uvanlig blant vitiligo-pasienter
    Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 4
    Siste melding: 17-10-07, 22:05
  4. Hypothyreose pasienter søkes
    Av i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 14-09-05, 09:47

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn