Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 45 av 45

Tråd: Pregnenolone

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Standard Sv: Pregnenolone

Tusind tak for rådet om pregnenolone
    Jeg tog 20 mg under tungen her til morgen, og har haft en dag uden brain- fog og trist humør,og jeg har haft følelsen af at jeg kan "holde ud at være til" det er en befrielse, for de sidste par uger har været et helvede!

Jeg tror jeg forsøger med 25 mg i morgen. Er meget i tvivl om hvilken dosis der er "ok" nogle steder på nettet står der ikke over 5 mg og andre steder står der ca 30-40 mg, er lidt forvirret
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Prøv deg frem du...lurer selv på å øke dosen min...hmmm

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Hvor meget tager du Blondie?

Ved du om pregnenolone skal øges langsomt over tid, eller om det er ok at øge fra dag til dag?
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Jeg tar 3 kapsler på 50mg i uka. Dvs mandag-onsdag og fredag. Det tilsvarer vel drøyt 20mg per dag. Vurderer å øke til 4.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: Hormontilskudd Pregnenolone

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvorfor skulle Pregnenolone være forbudt i Danmark, har jeg ingen ide om. Specielt fordi stoffet er reelt ikke i brug i Danmark. Danske læger har bestemt sig for at dette binyrernes "moderhormonet" (til progesteron, DHEA (dihydroepiandrosteron), testosteron, østrogen, kortisol m.fl.) er ikke spor vigtigt for mennesker, he, he....

Om Pregnenolone skriver Hertoghe:

Pregnenolon er det hormon jeg kalder for hukommelseshormonet. I dyreforsøg forbedrer det hukommelsen 100 gange så meget, som selv DHEA i samme dosering. Dets gunstige virkning på hukommelsen skyldes i hvert fald delvist, at det giver klarere tanker og bedre koncentration (som naturligvis også er positive effekter i sig selv) og forhindrer hukommelsestab. Derudover kan pregnenolon mindske træthed, modvirke depression, beskytte leddene, lindre diverse gigtsygdomme samt fremskynde sårheling. Den måske mest særprægede effekt er at stoffet ifølge nogle patienter intensiverer oplevelsen af farver.

Pregnenolon, som dannes i binyrebarken, er et forstadium til alle binyre- og kønshormoner. Det er det hormon, der optræder i rigeligste mængder i hjernen. Der er to til fire gange så meget pregnenolon end DHEA, som i forvejen har en koncentration i hjernen, der er dobbelt så høj som i blodet.

Mangel på pregnenolon vil uværgerligt medføre hukommelsesproblemer og svigtende koncentration. Man bliver sårbar over for stress og depression, risikerer at udvikle kronisk udmattelse og nedsat fysisk ydeevne. Der kan opstå ledsmerter og høj urinproduktion.

Fordi pregnenolon bidrager til produktionen af så mange andre hormoner, vil mangel på det medføre en dominoeffekt - ledsaget af utallige andre symptomer, som følge af påvirkningen af hele kroppens hormonfeedback.

Ja, dette er hormonernes "mother" danske endokrinologer slet ikke vil lege med. Her har de ingen medicinalfirmaer til at fortælle dem hvad de skal gøre ved og med det. Pregnenolon er kroppens hormon og som sådant - kan det ikke patenteres... Det er ikke spor interessant for indtjening og som sådan - er der jo ingen grund til at interessere sig for det. Tværtimod - ville den kloge anvendelse af Pregnenolon gøre det af med en stor del af markedet for syntetiske hormoner, der bruges til enkeltsvis og uendeligt at behandle hver en kirtel-sygdom for sig, forever and ever. Så det må hellere ties ihjel.

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
    Av Anisa i forumet Pregnenolone
    Svar: 16
    Siste melding: 27-02-11, 17:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg