Side 1 av 5 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 45

Tråd: Pregnenolone

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har brukt Pregnenolone i perioder. Varierer mellom den og Progesteronkrem.

Har smurt med Pregnenolone den siste måneden, og har gått ned 4 kg. Aner ikke om denne kremen hjelper, men jeg mistenker....Må samtidig legge til at jeg har gått noen uker på 4,5 grain naturlig thyroxin. Jeg føler ikke at jeg er hyper så jeg fortsetter...

Ellers vet jeg ikke helt virkningen....jeg har det bra...

Men Bille - hvilke erfaringer har du med Pregnenolone? Er du i overgangsalderen?

Jeg handler her, men ser at nettsiden er ute av drift i øyeblikket....

http://www.h-by-m.com/
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Standard

Det er mulig jeg er i overgangsalderen. Hadde lette hetetokter i sommer, men de er borte nå. Mensen kommer og går.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    1

Standard

Hei
    Er det noen som kan fortelle meg om det går an å få tak i pregnenolone tabletter i Norge? Kanskje på resept? Finner det ikke noen steder, heller ikke noe som ligner...bare med plantehormoner.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Hormontilskudd Pregnenolone

Man kan købe Pregnenolone på en dansk hjemmeside, der dog kun sælger (fra England tror jeg) og ikke til danske købere. Hvorfor skulle Pregnenolone være forbudt i Danmark, har jeg ingen ide om. Specielt fordi stoffet er reelt ikke i brug i Danmark. Danske læger har bestemt sig for at dette binyrernes "moderhormonet" (til progesteron, DHEA (dihydroepiandrosteron), testosteron, østrogen, kortisol m.fl.) er ikke spor vigtigt for mennesker, he, he....

På den anden side - har det her omtalte (i begyndelsen af indlægget) Pregnenolone-præparat i hvert fald to problemer: det er for stærkt som et tilskud i fysiologisk dose + det er i capsel-form. Hurtigt optageligt Pregnenolone i styrke 50 mg er underkanten af en terapeutisk stordose og skal derfor kun indtages i samråd med en DYGTIG endokrinolog.

Jeg kan ikke påtage mig ansvaret for at vejlede andre om, hvad de skal gøre og hvordan de skal bruge, det som jeg selv kalder for hormone replacement, dvs. erstatning for, hvad vores kirtler mister af ydeevnen f.eks. med alderen. Men jeg kan godt fortælle, at jeg selv aldrig bruger Pregnenolone eller DHEA i doseringer, der overstiger 5 mg. Og Melatonin aldrig stærkere end 1-2 mg. Og heller aldrig i anden form for tabletter end "sublinqual", dvs. smeltetabletter til at lægge under tungen til tabletten opløser sig selv. Disse små doser virker fint fysiologisk og understøttende, men ikke invasivt. Det er godt nok for mig. Jeg bruger selv disse præparater, hentet privat fra udlandet, så jeg kan ikke henvise til bestemte leverandører. Jeg ved dog, at Antiaging-systems.com fører netop denne type Pregnenolone 5 mg/sublinqual til $ 17,99/100 stk.

Om Pregnenolone skriver Hertoghe:

Pregnenolon er det hormon jeg kalder for hukommelseshormonet. I dyreforsøg forbedrer det hukommelsen 100 gange så meget, som selv DHEA i samme dosering. Dets gunstige virkning på hukommelsen skyldes i hvert fald delvist, at det giver klarere tanker og bedre koncentration (som naturligvis også er positive effekter i sig selv) og forhindrer hukommelsestab. Derudover kan pregnenolon mindske træthed, modvirke depression, beskytte leddene, lindre diverse gigtsygdomme samt fremskynde sårheling. Den måske mest særprægede effekt er at stoffet ifølge nogle patienter intensiverer oplevelsen af farver.

Pregnenolon, som dannes i binyrebarken, er et forstadium til alle binyre- og kønshormoner. Det er det hormon, der optræder i rigeligste mængder i hjernen. Der er to til fire gange så meget pregnenolon end DHEA, som i forvejen har en koncentration i hjernen, der er dobbelt så høj som i blodet.

Mangel på pregnenolon vil uværgerligt medføre hukommelsesproblemer og svigtende koncentration. Man bliver sårbar over for stress og depression, risikerer at udvikle kronisk udmattelse og nedsat fysisk ydeevne. Der kan opstå ledsmerter og høj urinproduktion.

Fordi pregnenolon bidrager til produktionen af så mange andre hormoner, vil mangel på det medføre en dominoeffekt - ledsaget af utallige andre symptomer, som følge af påvirkningen af hele kroppens hormonfeedback.

Ja, dette er hormonernes "mother" danske endokrinologer slet ikke vil lege med. Her har de ingen medicinalfirmaer til at fortælle dem hvad de skal gøre ved og med det. Pregnenolon er kroppens hormon og som sådant - kan det ikke patenteres... Det er ikke spor interessant for indtjening og som sådan - er der jo ingen grund til at interessere sig for det. Tværtimod - ville den kloge anvendelse af Pregnenolon gøre det af med en stor del af markedet for syntetiske hormoner, der bruges til enkeltsvis og uendeligt at behandle hver en kirtel-sygdom for sig, forever and ever. Så det må hellere ties ihjel.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile

Dr. Wilson om Pregnenolon

En sikrere og bedre måde at øge niveauet af DHEA på hos kvinder er at lade dem tage enten progesteron eller pregnenolon, men der er dog nogle undersøgelser af kronisk træthedssyndrom eller lupus, som har påvist, at kvinder med disse sygdomme kan have gavn af at tage 200 mg DHEA om dagen.

Progesteron og pregnenolon

Progesteron og pregnenolon er hormoner, som fremstilles både i binyrekaskaden og i ovarier og testikler, før de via stofskiftet bliver omdannet til DHEA. I binyrekaskaden er pregnenolon det første hormon, som fremtilles af kolesterol, og progesteron er det andet. Begge kan omdannes til flere andre binyrehormoner ud over DHEA, blandt andet kønshormoner, aldosteron og kortisol. At tage erstatningshormoner som pregnenolon og progesteron, der optræder tidligt i binyrekaskaden, tillader kroppen ud fra sin egen intelligens at vælge, hvilke andre hormoner den vil fremstille af dem ud fra sine behov. I forbindelse med binyretræthed falder niveauet af kønshormoner ofte, fordi bi nyrerne ikke er i stand til at opretholde en tilstrækkelig hormonproduktion. En af kønshormonernes opgaver er at fungere som antioxidanter, der medvirker til at forebygge de iltningsskader, kortisol forårsager. Så jo lavere niveauet af kønshormoner er, jo mere fare er der for vævene, især når du er under stress. Denne iltningsskade er en af de afgørende faktorer i hurtig ældning. Det er bedre at bruge progesteron til både kvinder og mænd for at hæve hormonniveauet og reducere visse aspekter af binyretræthed. Når binyrerne slipper for de meget komplekse og energi krævende trin i fremstilling af progesteron ud fra kolesterol, behøver de ikke at arbejde nær så hårdt for at holde hormonerne på et passende niveau.

Naturligt progesteron kan fås i enkelte helsekostforretninger i form af creme udvundet af Yamsrod. Pregnenolon er forbudt i Danmark. Ud over at være en hjælp for trætte binyrer er begge hormoner også blevet brugt til at lindre præmenstruelt syndrom (PMS).

Kilde: "Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome" af James L. Wilson
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    55
    Meldinger
    409

Standard Hormontilskudd Pregnenolone

Dette var interessant,
    når jeg hadde falt et stykke i stoffskiftet kom overgangsalderesn rekende på en spekefjøl,
    jeg både så og følte meg 10 år eldre på noen måneder.
    Er disse hormonene tilgjengelig i norge?
    og hjelper de mot flere av de plagsomme tingene i forbindelse med overgangen?
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Hormontilskudd Pregnenolone

Takket være Yvette---:

http://www.h-by-m.com
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone

Ang. pregnenolone kremen, er det noen som har merket noen bivirkninger?

Jeg tok den noen dager, og fikk brått veldig uren hud i ansiktet. Så droppet jeg den, og da gikk det bort igjen. Så regner med at det var den som gjorde det. Orker ikke å gå rundt som et "kvisetryne" nå, så da utsetter jeg den kremen litt tror jeg. Selv om jeg tror den har positiv virkning.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Ang. pregnenolone kremen...
    Er det Pregnenolone-creme eller progesteron-creme du spørger om, Damen? Jeg tror vi snakkede om pregnenolonetabletter og creme med progesteron. Derfor spørger jeg.

Når det er sagt, har jeg aldrig selv hørt/læst om, kviser som følge af brugen pregnenolone eller progesteroncremen.

Side 1 av 5 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
    Av Anisa i forumet Pregnenolone
    Svar: 16
    Siste melding: 27-02-11, 17:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg