Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    pandalakris Gjest

Standard Syntetisk thyroxin/hvordan kroppen reagerer på det.

Jeg slengte fram en tanke for endokrinologen min da jeg var til kontroll her om dagen. Den var at siden jeg har optimale stoffskifteverdier,men allikevel føler meg dårlig,kan det være at kroppen min ikke godtar den syntetiske thyroxinen, slik den ville ha gjort med kroppens eget tyroxin.
    Det avviste hun blankt med henvisning til forskning, samt at syntetisk thyroxin er helt likt naturlig thyroxin på molekylærnivå. Derfor vil ikke kroppen se forskjell på disse to.
    Jeg lurer nå allikevel på om noen har noen tanker om dette. Som kanskje tenker det samme som meg, og kan komme med argumenter.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har fundert mye på spørsmålet ditt, og kan godt skrive litt om mine tanker..
    Det er jo som den gode doktor sier - de SER helt like ut i mikroskopet.
    Men det gjør jo en Rolex fra Schweits og en fra Taiwan også da.....
    Likevel er bruksforskjell og virkning påtagelig.
    Dertil kommer viten om at hormoner er en slags universell substans som ikke er artsspesifik.
    Og produsentens overbevisende forsknings resultater - ja, jeg sa produsentens, altså han som gjerne vi selge dem.
    Og som om ikke det er nok, på toppen kommer helsedirektoretets ordre og Trygderettens praksis.
    Vi er i kjepphestenes verden her - ingen vil ha ansvar for at noe er er galt.

Men det er jo lett å trekke den konklusjon at det er det samme da - nå det hevdes at bare 10-12% ikke blir bra. (det er oss de snakker om her)
    Det er forøvrig ikke legens oppgave, hans er å formidle en behandling som er godkjent mye lengere opp i systemet, men han forsvarer den såklart.
    Han har et ansvar, selv om praksis er noe ullen.

Klare resultater fra uhildet forsøksforskning mangler.
    Til dere Nettresere - prøv om dere kan finne et uhildet forsøk som viser funksjon i populasjoner som bruker Thyroid USP og Syntet.

Dessuten, den selgerkontrollerte forskningen som foreligger viser bare at man overlever på Levaxin - tross alt. Og det gjør man jo.........
    Den viser heller ikke mer enn 90percentiler.
    Man kan godt ha luket ut de som ikke ble bra, og dette godtas statistisk sett når hensikten er å konsentrere seg om påstanden.

Enda en dessuten : for å se om dette virker så måler man.
    Man tar blodprøver som viser at en substans som likner T4 er kommet inn i blodet - og så konkluderer men med at det virker !
    Instrumentene ser ikke forskjell, en Rolex er en Rolex.
    Man må ikke la seg overvelde av tekniske finurligheter - slike forsøksresultater er ren å skjær juks og bedrag.
    De vet meget godt at virkningen ikke er i blodet.
    De vet meget godt at det du putter i deg havner i blodet - åkkesom.

De vet forresten også at kroppstempen er et resultat av den aktivitet basalstoffskiftet står for.
    At de herrer (for det er de jo) fullstendig ser bort fra vår kroppstemperatur selv om den nærmer seg grensen for hypotremi er også lite faglig tillitvekkende.
    At medikamentet ikke makter å bringe kroppstempen opp på normal temperatur et et godt bevis på at ikke alt er som det skal.
    Min kroppstemp er høyere på Armour enn på Levaxin.
    Det burde riste den gode doktor våken.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Forskningen sier derimot at pasientene ikke har det helt bra på syntetisk thyroxin. Har lest flere saker om dette i forskningen.
    De grubler også på en medisin med t4 og t3 og mener den må være slow-release (legene skriver sltså dette)
    Og, i søknaden for å få godkjent den nye flytende thyroxinen Tirosint så står det at syntetisk levothyroxinnatrium er ustabil og degraderer og at deres flytende ikke gjør det.
    Hva degraderer den til????
    er syntetisk tyroksin rent nok?
    (må være 100% venstredreid ellers vil den virke dårlig på en del pasienter, slik som med all annen kiral medisin. kiralitet er et stort tema og de har store fabrikker som renser medisiner slik at de blir rene elelrs virker den forskjellig på forkjellige mennesker) (dexthyronin tetter igjen reseptorene eller opptar reseptorene og så skjer ikke noe)

Grunnen til at forksning ikke har bevist at Armour ikke er bedre er fordi naturlig thyroxin allerede er bevist at fungerer bra, det er allerede referansmedisinen og produsentene av Synthroid, første syntetiske thyroxin, nektet i femti år å lage noen dobbelblinstudie mellom Thyroid USP og synthroid med henvisning til at de er det samme.
    Vi ble snytt for den studien.
    (og endokrinologene klaget i mange år at det var klin umulig å få pasientene å switche fra Thyroid til syntetisk thyroxin, at pasientene villa alle tilbake til den gamle medisinen Det blir jo fortiet nå.)
    Det some r bevist at virker med syntetisk thyroxin, er at den har en evne til å senke TSH.
    Alle forsøk som gjøres når man sender en søknad om ny thyroxinmedisin, er om evnen til å øke ft4 i friske forsøkspersoner etter en kjempedose på la meg prøve å huske 500µg.....og på friske personer er bivirkningene brain fog og masse annet.

http://www.eje-online.org/cgi/content/abstract/149/2/91

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn