Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    39
    Meldinger
    106

Standard Jern...., kvalme?

Hei dere vise....

Jeg hadde lavt ferritin (17) forrige gang jeg tok prøver, så nå knasker jeg jern tabeletter (Ferromax). De siste dagene har jeg våknet om natten av at jeg er forferdelig kvalm..., og er kvalm til jeg har vært oppe noen timer. Jeg tenker at dette er jerntablettene...., hva sier dere?

Forferdelig sliten for tiden, til tross for t4 på 23...., men TSH ligger på 3,1
    Håper jeg kommer meg gjennom siste studieår!!!

Takker for svar

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo ikke riktig at TSH og fT4 begge er høye.
    Det bør undersøkes.
    Har du målt antistoffer ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei Maia
    kvalme er en av de hyppigste bivirkningene ved jernpreparater. Kanskje du heller skulle prøve Hemofer, se linken her: http://www.vitaplex.no/content/products_hemofer.asp
    Ikke sikkert at legen din er enig i dette, men dette preparatet er mere skånsomt mot magen
    Har du fått tatt fri t3?

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Kanskje du kan prøve å bytte merke. Floradix eller Hemofer. Jeg fant ut at det var et merke jeg ikke tålte når det gjaldt vitamineraltabletter. Hver eneste gang jeg tok tabletten ble jeg kjempekvalm en halv time etterpå. Noen ganger måtte jeg kaste opp. Det tok lang tid før jeg skjønte hva det kom av, men da jeg byttet merke gikk det over. Jeg prøvde det merket en gang siden for å være sikker på at det var det det kom av for det hørtes så rart ut, men det stemte.
    Til opplysning bruker jeg nå Nycoplus fra apoteket

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard

jeg blir kvalm når stoffskiftet synker (øker jevnlig). eller kanskje ikke ordentlig kvalm, men uggen ... noen andre som kjenner seg igjen, vet ikke om det er normalt ... ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Har du slitne binyrer? Det kan hvertfall være årsaken til kvalmen...
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard

ikke som jeg vet om.. tok en haug med prøver for ikke så lenge siden og fikk vel beskjed om at alt var bra. men vet ikke om jeg ble testet for det ... er på aker da, de har jo peiling der.. lurer plutselig på om det kan være kost-relatert

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... 0417#20417

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn