Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 97
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Aldri hørt om disse testene, selv om jeg har klaget på mine symptomer i seks år.
    Hvem er det som kan ta disse????
    Fastlegen, sykehus, private?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Jeg tror de sier minst mulig til sine pasienter - de kunne jo bli så opplyste at de begynnte å foreslå ting........

Alle leger bør jo vite om at de finnes, men fastlegen har en redningsplanke, og det blir din også, han kan henvise til en spesialist.
    De har alle remedjer som skal brukes.
    Men de er funksjonsteknikkere og feilsøker ureglementerte utslag i tester.
    De hører vel ikke engang på pasientens sykehistorie eller symptomforklaring.
    Det skal være gjort før pasienten kommer dit..........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Jeg har Hypothyreose Type 2, eller hva du nå vill kalle det. Har det klassiske symptombildet og har mye av det i slekta. Du må bare bite i det sure eplet og punge ut for behandling selv, helsa er viktigere enn pengene- spør du meg.

Leste artikkelen om Hypothyreose2 i forrige blad. Dersom det stemmer at Thyreoidea foreningen har skrevet et slikt innlegg,skal jeg RINGE OG PERSONLIG MELDE MEG UT MED ØYEBLIKKELIG VIRKNING.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Men er det grunnlag for å dele dette opp i 2?

Diabetes 2 er vel i hovedsak en livsstilssykdom. Man kan vel ikke kalle hypotyreose for det..

At de vil forsøke å skille ut oss som har liten eller ingen bedring kan jeg selvsagt se logikken i, men å kalle det hypo versjon 2 er jeg ikke helt komfortabel med på en del fronter..

Når det kommer til NTF så ta heller kontakt med et krasst brev med kommentarer. Vi klarer ikke å påvirke om vi er alene rett og slett. Og selv om de er skvetne i Oslo i forhold til legestanden, så er det bare medlemmer som kan påvirke og da er det ikke bedre å splitte det hele opp i en haug med fraksjoner, som er uten påvirkningskraft?

Jeg menre vi bør stå sammen selv om man er uenige. Og sa komme seg inn å ta ansvar og engasjere seg for å få fart på sakene. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Men er det grunnlag for å dele dette opp i 2?

Diabetes 2 er vel i hovedsak en livsstilssykdom. Man kan vel ikke kalle hypotyreose for det..
    Ikke? Her er jo folk som melder om symptomer, men blodprøver er innenfor disse idiotiske referanserammene.....

Når det kommer til NTF så ta heller kontakt med et krasst brev med kommentarer. Vi klarer ikke å påvirke om vi er alene rett og slett.
    Ikke? Det var da besynderlig merkelig! Har vi ingen påvirkningskraft som medlemmer???? (ps. Jeg er utmeldt, men altså - den enkelte som betaler medlemdkontingent har INGEN påvirkningskraft????). Merkelig regime....

Og selv om de er skvetne i Oslo i forhold til legestanden, så er det bare medlemmer som kan påvirke og da er det ikke bedre å splitte det hele opp i en haug med fraksjoner, som er uten påvirkningskraft?
    Helt uenig! Hvis en seriøs forening ikke tar hensyn til den enkelte sine problemer.....og bare samler disse til en felles problemstilling....ja da har man ikke bruk for denne "foreningen"....det er og forblir en vits..Det er fullstendig latterlig at vi i et forum skal samles for å ta opp problemer med foreningen! Ikke alle er tilsluttet Sonjas. De står fullstendig alene. Skal de ikke bli hørt av den grunn?

Jeg menre vi bør stå sammen selv om man er uenige. Og sa komme seg inn å ta ansvar og engasjere seg for å få fart på sakene. ;)
    Vi kan IKKE stå sammen når der er hundrevis som ikke har kontakt med andre enn seg selv - og er tilsluttet denne foreningen... Jeg håper den ikke er representativ for ditt syn. Hvert enkelt medlem teller og har krav på å bli hørt - alene så vel som gruppevis - for de som har et slikt privilegium! Som her hos Sonja......

Det er MANGE som kjemper alene! De har meldt seg inn i foreningen, men står hjelpeløse tilbake. Jeg var jo så naiv selv at jeg trodde foreningen var redningen. Man blir jo bare holdt for narr, og intenting gjør meg mer rasende.

Nei - dette er ikke bra! Jeg håper du tar feil Anne Ma....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Er enig med Anne Ma. For å bli hørt må man også la høre fra seg. Gi istedet tilbakemelding til foreningen. Det nytter ikke bare å kommentere her på forumet

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Hvilket Mat og Helse stod artikkelen i?
    Kunne vært interessant å lese den.

Når det gjelder penger, Tor, så er jeg helt enig. Punger gladelig ut om jeg finner en løsning!
    Ville solgt alt jeg eier og har for å få igjen livet mitt.....
    Har du blitt mye bedre, hvor lang tid tok det?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Er enig med Anne Ma. For å bli hørt må man også la høre fra seg. Gi istedet tilbakemelding til foreningen. Det nytter ikke bare å kommentere her på forumet
    JEG har gitt tilbakemelding til forumet - som enkelt person - med et vennlig svar tilbake at de gikk ikke ut med informasjon om Armour (som det gjaldt den gangen) fordi de ikke hadde kunnskaper nok! Kunnskaper er noe man bare skaffer seg da....de ligger åpent tilgjengelig for alle....Brevet fra foreningen er dater 17.01.2007. Ikke så lenge siden det....

Så jeg er enig med deg Bittebitt: Gi tilbakemeldinger til foreningen!!!!! Om du blir hørt er en helt annen sak.....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Har sendt brev til Foreningen før og hatt leserinnlegg. Så selvfølgelig skal de få tilbakemelding og jeg skal forklare hvorfor jeg melder meg UT.
    Jeg vill minne dem på at det ikke var legestanden selv som fikk slutt på lobotomering, det var en gruppe pårørende.
    På samme måte hjelper det ikke å dilte etter legestanden og bukke og nikke og neie for teorier og behandling, som ikke holder mål.
    Rett og slett er foreningen aktivt med på å motarbeide framgang i behandling og diagnostisering av stoffskifte-sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Er helt enig Tor.
    En forening burde stå på for medlemmenes interesser.
    Helsa først såklart, men denne sykdommen påfører mange pasienter behov for både økonomisk og juridisk assitanse og behov for råd.

De må stille kritiske spørsmål til dagens ordninger - de funker alt for dårlig, de må gå i bresjen for å skaffe oss flere thyroxinkilder og begynne å kritisere dagen meget mangelfulle behandling.

Andre foreninger har det slik.
    Og da skal jeg melde meg inn !
    Jeg medler meg ikke inn i Hells Angels for å forandre..........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Diskusjon NTF vs Mat&Helse
    Av minnie i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 97
    Siste melding: 21-11-13, 10:27
  2. TSH diskusjon (eng.)
    Av Mod i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 0
    Siste melding: 31-08-13, 16:56
  3. Diskusjon med fastlege-vikar
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-11, 19:55
  4. diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
    Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdom