Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    3

Standard lavt stoffskifte og hovene øyne og litt til

Hei.har det siste året slitt med veldig hovene øyne.legen min har alltid trodd dette var allergi.men øynene klør ikke,de er rett og slett bare hovene,og røde øyelokk.tok en stoffskifte prøve sist uke,og den viste jeg hadde noe lavt stoffskifte.jeg skaltil legen på mandag for å snakke om dette.andere symtomer jeg har er søvnproblem,sover mye og slite med innsovning fasen,er ofte kald på hender og føtter,energimangel,i tilleg har jeg smerter i en skulder,noe jeg mistenker har noe med dette å gjøre,legen trodde det var senebettenelse.hade vært artig å høre om andre hadde slike problem,spesielt dette med øynene,det er det som plager meg mest.

Ha en fin dag!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia glaboy og hjertelig velkommen

Jada, alle dine symptomer kan være relatert til lavt stoffskifte.

Ha en fin kveld!
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ja, og man kan ha føyenproblemer, blant annet noe som heter thyroid eye disease som forekommer oftest hos dem med hyt stoffskifte mem noen ganger hos euthyreote og hypothyreote. Det er antistoffene som forårsaker dette.
    Det er ikke sikker at du har det, men jeg ville bare nevne det.
    http://www.elaine-moore.com/gravesdisease/ted.htm

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Faktisk er hovne øye et typisk symptom på stoffskife problemer. Det er ødemer rett og slett (vann samlinger)

Smerter og stivhet i muskler er et annet velkjent hypo symptom. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Etter at jeg fikk hypotyrose har jeg fått poser under øynene. Disse vil jeg operere vekk. Tror dere det er noen sjanse for å få det dekket?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Cat - kan du operere vekk poser under øynene? Hvis det er væske pga lavt stoffskifte, så kommer det vel bare igjen?

Be i så fall om bli henvist til en offentlig øyenlege som utfører øyenlokksoperajoner - hvis han mener at dette går utover synet ditt, så dekkes du av det offentlige trygdeverket, du betaler kun egenandel - HVIS det nå går an å operere vekk under øynene da...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Kan ikke tenke meg at du får det dekket. Du er om jeg ikke husker feil i 30 årene. Jeg vet at de dekker operasjonen, men poser under øynene tar nok ikke om det ikke er veeeldig alvorlig.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn