Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13

Tråd: synsproblemer

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Utrolig hvor mange som sliter med øyeproblemer her! Tenk at øyenleger er så uvitende om sammenhengen både med høyt og lavt stoffskifte!!! Vi har ganske mange tråder om akkurat dette på forumet etterhvert!

Jeg har slitt med tåkesyn, varierende syn, røde og hovne øyne mm. i flere år. Har bare prøvd en øyenlege (men han har jeg vært hos etpar ganger) - og han sier det ikke har sammenheng med min hypothyreose (samme som fastlegen min..) :evil: Har prøvd det aller meste av øyendråper både med og uten resept..... ingen varig virkning.

Så jeg slenger meg på med annki: Leter også i Oslo-området etter en med mer kunnskap om akkurat dette

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg skal ta ny operasjon førstkommende torsdag. Det har kommet frem mer fett og lagt seg i øyekrokene. Jeg har to små klumper som må vekk. Spørsmålet mitt er om dette bare fortsetter og fortsetter....

Ny uke med blåveis og plaster og inneliv...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

nosy, på serviceerklæringen til thyreoideapoliklinikken på aker så står det at de men stofskiftelaterte øyenproblemer (de som er forårsaket av antistoffene altså) er prioritert først til timer.
    På de utenlandske forumene så sier de at man bør be en endokrinolog omhenvisning til en øyenlege som har greie på dette. Få har greie på det.
    Du kan jo kontakte Aker og om navn på øyenlege eller kanskje be om time på Aker eller noe sånt.

Jeg selv ser dårlig forbindele med lavt stoffskifte og det har vært sånn hele tiden siden jeg ble syk men de røde øyne har jeg ikke.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn