Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34

Tråd: Sykmeldt?

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    20

Standard

Takker for svar

Jeg har ikke fått noen diagnose enda - så vidt jeg vet...
    Fikk bare vite at jeg hadde lavt stoffskifte, og ble satt på medisin med en gang..

Det begynte med en depresjon, og legen mente jeg var utbrent på jobben.
    Trodde det selv også, helt til jeg fikk vite at jeg har lavt stoffskifte.
    bea

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hvis han sier det, så har du faktisk fått en diagnose. Du har fått akkurat den jeg fikk lavt stoffskifte = Hypotyreose. Jeg er ikke fornøyd med det egentlig, men mange leger vil ikke gi nærmere diagnose. Med thyreoidea utredningen så jeg jo at jeg har en autoimmun variant som de fleste av oss har, men ut over det har jeg ikke fått.. Desverre!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Henger meg på her...

Har nettopp fått innvilget rehabliteringspenger. Har ikke jobbet på halvannet år snart. Reisen min begynte jo med mageproblemene og stoffskifte problemer, blodtrykk mm. kom først i ettertid.

Prøvde meg i en måneds tid i sykemeldingsperioden, men skjønt jo fort at det ikke kom til å gå. Noen netter sov jeg nesten ikke og andre ganger ville jeg bare sove. Klarte heller ikke å henge med i det faglige og taklet verken stress eller kundemas særlig godt.

Sliter skikkelig med at jeg ikke jobber. Savner det noe forferdelig. Man blir jo veldig isolert når man er syk da!

Hva gjør dere på i de gode stundene?

Shanita
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg passer på å gjøre ting som gjør meg glad! For meg er det psykiske aspektet veldig viktig, og tror at et godt liv ligger i å nyte livet så langt det er mulig
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

AnneMa,

Det du sier er nok helt riktig... Tror jeg sliter med å finne noe som gjør meg glad når jeg er alene på dagtid. Jeg har vært et selskapsykt menneske så lenge jeg har levd.

Gikk til anskaffelse av en hund i sommer. Det har jo hjulpet litt og gjør jo at jeg må dra meg ut av huset hver dag. Noe som igjen hjelper litt på den sosiale angsten som jeg opplever som veldig slitsomt i perioder. Jeg har liksom kommet dit hen at jeg har mistet MYE selvtillit etterhvert som vekten har økt.

Det hele er bare en OND sirkel synes jeg...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Ja det kan jeg skjønne!
    Det er vel det verste ved å være syk er at selvtilliten synker. Ã… bryte den sirkelen er mulig, men det krever jo sitt. Hund er et supert middel til å få seg ut på tur. Jeg har kjempe lyst på hund, men jeg har blitt allergisk desverre. Godt selskap er det også Savner det...
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Diagnose, hva er det ?
    Er det ikke slik at hypothyreose bare betyr lavt stoffskifte ?
    Betegnelsen sier ingenting om hvordan du fikk den eller hvor syk du er.
    Det er en tilstand, et syndrom - men når ikke helt fram til en diagnose, emn er en slags deldiagnose, en samlesekk om man vil.
    Man må vel vite hva som forårsaker det for å stille diagnosen.
    Thyreoditt er en diagnose, en definert årsak.

er det ikke slik det er ?

Allegorisk betyr lumbago vond rygg, men er ingen diagnose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg er så hjertens enig med deg n'Finn!! Men, leger er leger... Så sant man ikke kommer seg til endo ser det ut til at folk ikke får mer enn samle navnet - desverre!!! Og er ikke siker på at en får noe bedre av endo heller ut fra det jeg har fått høre her inne.
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

AnneMa...

Jeg er også allergisk mot hund, men etter å ha lett litt på nettet fant jeg ut at det finnes alternativer...

Jeg har anskaffet meg en Goldendoodle. Hun er en blanding av golden retriever og kongepuddel. Hun er bare helt herlig og hun røyter nesten ikke. (vel.. akkurat nå røyter hun jo litt siden hun er i ferd med å miste valpepelsen sin.)

Jeg var veldig skeptisk, men var på hundehotellet der jeg kjøpte henne og lekte med henne flere ganger før jeg turte å tro at det kom til å gå bra. Jeg merker faktisk ingenting.

Det er helt utrolig egentlig, siden jeg har vært allergisk omtrent hele livet!

Det ble startet oppdrett av disse hundene fordi man trengte et alternativ til blinde med allergi! De er i tillegg til søte, veldig kloke

Du kan se bilde av dem her...

http://www.goldendoodleacres.com/images/lucy.jpg

Min er svart, men har akkurat lik pels som den her... *smeeeeelt*

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    20

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Ja det kan jeg skjønne!
    Det er vel det verste ved å være syk er at selvtilliten synker. Ã… bryte den sirkelen er mulig, men det krever jo sitt. Hund er et supert middel til å få seg ut på tur. Jeg har kjempe lyst på hund, men jeg har blitt allergisk desverre. Godt selskap er det også Savner det...
    Jeg har hund, men har fremdeles problemer med å komme meg ut :(
    Uansett er det utrolig godt å ha en hund når man føler seg litt ensom..

Er forresten hyper-allergisk mot hunder, men vi har funnet en hunderase som er allergi-vennlig. Puddel ;)
    Den røyter ikke, og det beste av alt - jeg er ikke allergisk mot den i det hele tatt
    bea

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn