Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 34 av 34

Tråd: Sykmeldt?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

bea, det kan godt være at du plutselig får det bedre når levaxinen virker. Du har jo akkura begynt med den.
    Fikk du først vondt når du begynte med levaxin?
    Det hender man får forbigående vondt.

Du har nok en offisiell diagnose hvis de gir deg levaxin.

Hvor lenge har du tatt levaxin? hvor ille var dine prøvesvar da?

Til dere andre, det med allergier går igjen på forumene, og mange blir mye bdre etter at de er komme på riktig dose.

Hva heter de dråpene til katt? Kunne trengt dem til en spesiell katt (jeg har ingen selv)

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    20

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    bea, det kan godt være at du plutselig får det bedre når levaxinen virker. Du har jo akkura begynt med den.
    Fikk du først vondt når du begynte med levaxin?
    Det hender man får forbigående vondt.

Du har nok en offisiell diagnose hvis de gir deg levaxin.

Hvor lenge har du tatt levaxin? hvor ille var dine prøvesvar da?

Til dere andre, det med allergier går igjen på forumene, og mange blir mye bdre etter at de er komme på riktig dose.

Hva heter de dråpene til katt? Kunne trengt dem til en spesiell katt (jeg har ingen selv)
    Har tatt levaxin i 1 mnd.
    Vet ikke prøvesvarene, men skal til legen i morgen - og da skal jeg spørre om dem.
    bea

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Okay.
    Vær obs på at du snart (enten i morgen elelr om et par uker, kommer an på hva legen bestemmer) trenger en ny blodprøve og antageligvis doseøkning og nye prøver igjen etter ca 6 uker osv.
    Man pleier å dosere levaxin slik at TSH blir rundt 1 og noen får lavere TSH. Jeg selv må følge ft4 og ft3 fordi min TSH rett og slett blir lav. Men ett eller annet pleier man å doere etter, samt selvfølgelig symptomene.

Du kan kanskje merke bedring på noen symptomer nå allerede, men andre symptomer kan ta litt tid og noen sier at det tar typisk 6 måneder på riktig dose før du merker vesentlig forbedring.

Prøv å spørre om andre blodprøver som ofte er lave hos oss, slik som B-12 og ferritin. (Det fins b-12-tabletter nå på resept)

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    58

Standard

Jeg er heldigvis 100% sykemeldt og har vært det siden januar. Først på grunn av depresjon, men etterhvert også på grunn av hypothyreosen. Har fått lovnad om at jeg ikke trenger å tenke på jobb mer dette året iallfall, og det er så godt. Kan endelig slappe litt av i forhold til det, og ikke være kjempenervøs før hver legetime.

Side 4 av 4 Først ... 234

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn